خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایتالیا
اتحاد ایتالیا
6
10,466

قهرمانان شکست‌ناپذیر، جام جهانی را از خانه می‌بینند

قهرمانان شکست‌ناپذیر، جام جهانی را از خانه می‌بینند
از عرش به فرش؛ این حکایت ایتالیا و الجزایر است

تیم‌های ملی ایتالیا و الجزایر تا همین چند ماه پیش در اوج قدرت بودند اما دست سرنوشت کاری کرده تا آن‌ها در جام جهانی 2022 قطر حضور نداشته باشند.

طرفداری | تیم‌های ملی ایتالیا و الجزایر به شکلی عجیب و غیرمنتظره از صعود به جام جهانی 2022 قطر بازمانده‌اند و در این مسیر وجه اشتراک قابل توجهی با یک‌دیگر دارند. ایتالیا به عنوان قهرمان یورو 2020، یکی از مدعیان اصلی جام جهانی 2022 برشمرده می‌شد و تا چند ماه پیش کسی فکرش را نمی‌کرد ایتالیا حتی به پلی‌آف برود، چه رسد به این که فاجعه جام جهانی 2018 تکرار شود. ایتالیا که روند 37 بازی بدون شکست از سال 2019 تا 2021 را ثبت کرده بود، بالاخره مقابل اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا شکست خورد اما با این حال آن‌ها بازهم توانستند طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ تیم‌های ملی را به نام خودشان ثبت کنند. دیدار ایتالیا و مقدونیه شمالی هم یک مسابقه استثنایی بود؛ آتزوری با وجود خلق موقعیت‌های متعدد و ایجاد 2.78 واحد xG نتوانست گلی وارد دروازه مقدونیه شمالی کند. از آن سو مقدونیه شمالی که در تمام بازی فرصتی خلق نکرده بود و در کل بازی 0.17 واحد xG ایجاد کرد، با یک شوت از راه دور در دقیقه 2+90' حذف باورنکردنی لاجوردی‌پوشان را رقم زد. به این ترتیب حسرت حضور ایتالیا در جام جهانی حداقل به 12 سال خواهد رسید.

از طرف دیگر الجزایر هم دقیقا سرنوشتی هم‌چون ایتالیا پیدا کرد. شاگردان جمال بلماضی که با اقتدار توانستند قهرمان جام ملت‌های آفریقا 2019 لقب گیرند، هم‌چون ایتالیا یک رکورد شکست‌ناپذیری جالب توجه را ثبت کردند. الجزایر برای 34 بازی به حریفان خود نباخته بود و حتی برخی انتظار داشتند الجزایر بتواند رکورد شکست‌ناپذیری ایتالیا را بشکند اما در جام ملت‌های آفریقا 2021، تیم جمال بلماضی نتایج عجیب و دور از انتظاری گرفت. الجزایر ضمن پاره شدن نوار شکست‌ناپذیری‌اش، در همان مرحله گروهی حذف شد. الجزایری‌ها امیدوار بودند این ناکامی با حضور در جام جهانی جبران شود و تا ثانیه‌های پایانی در آستانه رسیدن به این هدف بودند. پس از پیروزی 1-0 در خانه کامرون، الجزایر دست بالاتر برای صعود را داشت اما آن‌ها 1-0 شکست خوردند تا بازی به وقت‌های اضافه برود. در دقیقه 118' الجزایر به گل رسید و صعود آن‌ها به جام جهانی قطعی به نظر می‌آمد اما گل دقیقه 4+120' کارل توکو اکامبی، یک حذف دردناک و بهت‌آور را برای الجزایر رقم زد.

قهرمان پیشین آفریقا و قهرمان اروپا، حتی در حذف از جام جهانی هم سرنوشت مشابهی پیدا کردند و باید جام جهانی 2022 قطر را از تلویزیون ببینند. الجزایر هم مثل ایتالیا در جام جهانی 2018 حضور نداشت و آخرین حضور آن‌ها در جام جهانی به سال 2014 بر می‌گردد. این نتایج نشان می‌دهد در فوتبال ملی، قدرت همیشه پایدار نیست و فقط یک بازی تک حذفی برای ویران کردن امپراتوری تیم‌ها کفایت می‌کند.

برچسب‌ها: تیم ملی ایتالیا تیم ملی الجزایر جام جهانی 2022

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

51 Esteghlal Fc‌1401/01/10

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi