خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,197

۲۴ساعته به پرسپولیس آمدم و بازی کردم!

۲۴ساعته به پرسپولیس آمدم و بازی کردم!
همیشه صحبت از خاطرات دهه ۶۰ برای فوتبالی ها جذاب بوده و هست. خاطراتی که گویا تمامی ندارد و هربار که پای صحبت یک پیشکسوت می نشینیم، از اتفاقات و خاطرات جدید می شنویم. این بار سراغ مرتضی فنونی زاده مدافع دهه ۶۰ پرسپولیس رفتیم. بازیکنی که در پرسپولیس بازی کرده و برادرش در استقلال. با او از رختکن پرسپولیس صحبت کردیم تا رابطه اش با برادر استقلالی‌اش.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرتضی فنونی‌زاده مدافع سال‌های دور پرسپولیس در دهه ۶۰ مهمان ما در کافه خبر بود و از روزهای حضورش در پرسپولیس و رختکن داغ این تیم با حضور علی پروین گفت.

او درباره پیوستن‌اش به پرسپولیس گفت: علی آقا به ناصر محمدخانی گفته بود اگر می‌شود این بازیکن را بیاور. چون ما از روی ضربه سر زیاد گل می‌خوردیم و بازی من را در لیگ قدس دیده بود و گفت این بازیکن به درد ما می‌خورد که خدا قسمت کرد و ما به این تیم محبوب آمدم. آن روز در رختکن اسم همه را گفت و من ماندم. آن بازی اولین بازی من، آقای انصاری فرد، فرشاد پیوس و بیانی بود. وقتی اسم آن‌ها را اعلام کرد گفتم پس من بایستی روی نیمکت بنشینم چون اسم من را نبرد و وقتی آقای پنجعلی هست بازی به من نمی‌رسد. آن زمان دفاع خطی نبود و دفاع جلو و عقب داشتیم. یک دفاع جلو با مهاجم حرکت می‌کرد و دفاع آخر هم جمع کن بود که توپ ها را جمع می‌کرد که اقای پنجعلی سرآمد همه دفاع وسط ها در ایران و آسیا بود. آن روز آقای خوردبین همه لباس‌ها را داد و یک لباس در دستش ماند که دیدیم آقای پروین دفاع وسط را اعلام نکرده و ناگهان گفت:«آقای مرتضی خان! گفتم بله آقای پروین! گفت به من داش علی بگو. پیراهن را در دست گرفت و گفت این پیراهن شماره چهار مال توست. در آن لحظه دلم ریخت که فیکس شده‌ام. از طرفی از قبل تمرینی هم نداشته ام چون پنج‌شنبه من را در امجدیه دیدند و آقای خوردبین‌ گفت علی آقا با تو کار دارد.
زاوش محمدی: همیشه صحبت از خاطرات دهه ۶۰ برای فوتبالی ها جذاب بوده و هست. خاطراتی که گویا تمامی ندارد و هربار که پای صحبت یک پیشکسوت می نشینیم، از اتفاقات و خاطرات جدید می شنویم. این بار سراغ مرتضی فنونی زاده مدافع دهه ۶۰ پرسپولیس رفتیم. بازیکنی که در پرسپولیس بازی کرده و برادرش در استقلال. با او از رختکن پرسپولیس صحبت کردیم تا رابطه اش با برادر استقلالی‌اش. در ادامه مصاحبه فنونی زاده با خبرآنلاین را می خوانید:

ابتدا با سوالی از پرسپولیس شروع کنیم، به نظر می رسد تیم کمی نسبت به فصل قبل افت کرده است و آن صلابت همیشگی را ندارد.

پرسپولیس اگر چه الان مدعی قهرمانی است اما این نکته را مد نظر داشته باشید که این برای اولین بار نیست و ما در دهه ۶۰ بین سال‌های ۶۵تا ۷۰، پنج سال پیاپی قهرمان شدیم یعنی یا قهرمان جام حذفی شدیم یا لیگ. یک‌سال هم همزمان قهرمان لیگ، جام حذفی و باشگاه‌های تهران شدیم. به هرحال امسال هم مدعی قهرمانی هستیم اما این تیم نسبت به تیم پنج سال پیش یا سال‌های گذشته، جسارتی که باید را ندارد.

راه‌کار برای خروج از ایران بحران چیست؟

الان شاهد این هستیم که در بازی ها کار تیم گره می خورد و به سختی می‌بریم و در بازی نساجی دیدیم که علی رغم برد دو بر یک، از دقیقه ۸۵تا۹۵ تیم تحت فشار بود و من داشتم سکته می‌کردم که نساجی سه موقعیت را گل نکرد و یک برد خفیف به دست آمد. بردهای حداقلی مانند دو بر یک بسیار شکننده است و دیدیم که استقلال در بازی مقابل فجر دقیقه آخر گل خورد و دو امتیاز از دست داد. این امتیاز ها هم برای تیم‌ها بسیار سرنوشت ساز است چون لیگ امسال خیلی فرسایشی خواهد بود و ممکن است استقلال اواخر فصل حسرت این دو امتیاز را بخورد. پس تیم های پر طرفدار و مدعی نباید به راحتی امتیاز از دست بدهند. در لیگ پانزدهم خود پرسپولیس با تفاضل گل قهرمان نشد. به هرحال من آن صلابت گذشته را بین بچه ها نمی‌بینم.

بسیاری معتقد هستند که نباید از همین هفته های ابتدایی تیم ها را قضاوت کرد و شاید فعلا برای پیش بینی و قضاوت زود باشد.

بله بعضی ها می‌گویند بگذارید چند هفته از مسابقات سپری شود بعد صحبت کنید اما در فوتبال از این خبر ها نیست و در لیگ برتر گاهی تفاضل گل قهرمان را مشخص می‌کند. این را هم یادتان باشد که هیچ‌وقت به قهرمان نیم فصل جام هم نمی‌دهند و نیم فصل دوم مانده که آبستن حوادث زیادی است. من امیدوارم رفته رفته تیم به صلابت گذشته برگردد چون اقا بحبی یک مربی حرفه‌ای است و کادر فنی بسیار خوبی دارد که همه هم پرسپولیسی‌اند. از بازی با الهلال ما تا کنون چهار بازی داشته ایم اما دیدیم که در یک مسیر نزولی هستیم و فقط در نیمه دوم بازی با فولاد پرسپولیس همیشگی بودیم. من نزدیک به ده سال در این تیم بازی کرده‌ام و امیدوارم شرایط به گونه‌ای نباشد که بگوییم پرسپولیس باید در دقایق ابندایی گل بخورد تا موتورش روشن شود و گل بزند. یادش بخیر علی آقا قبل از شروع بازی می‌گفت بچه ها فکر کنید یک بر صفر عقب هستید و ما را با این انگیزه و تعصب به زمین می‌فرستاد. به طور کلی باید این را مد نظر داشت که در همین هفته‌های ابتدایی امتیازهای مهم جمع می‌شود و چون پنجره باشگاه به دلیل بدهی کالدرون بسته است امیدواریم باشگاه در مسیر خوبی قرار بگیرد.

برچسب‌ها: خاطره پرسپولیس مصاحبه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 2

75 ;اساطیر:.1400/08/24

;اساطیر:.: خیلی جالبه

24 آبان (08:33)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi