خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار چلسی
اتحاد چلسی
9
7,821

کاستا؛ بازیکنی دردسرساز با نقشی حیاتی در چلسی

کاستا؛ بازیکنی دردسرساز با نقشی حیاتی در چلسی
دیگو کاستا از تابستان ۲۰۱۴ که از اتلتیکو مادرید به چلسی آمد، همواره نمایشی قابل قبول داشته، اما رفتار او در بازی تیمش با آرسنال در ورزشگاه استمفورد بریج موجب شد تا نام این بازیکن نقل محافل شود.

از همان سوت آغاز بازی کاستا مشغول درگیری فیزیکی و کلامی با گابریل و لوران کوشلنی شد. در این بازی فرصتی در حد مهاجم چلسی برای او فراهم نشد اما حتی زمانی که لازم نبود هم دست از وارد کردن فشار روانی به حریف برنداشت.

واکنش ژوزه مورینیو، مربی چلسی هم قابل پیش‌بینی بود. او پس از مسابقه کاستا را بهترین بازیکن زمین نامید و روحیه جنگندگی او را با بازیکنان حاضر در جام جهانی راگبی مقایسه کرد.

آرسن ونگر، مربی آرسنال اما گفت که بازیکن ۲۶ ساله چلسی مرتب بقیه را می‌زند، اما یاد گرفته این کار را طوری انجام دهد که جریمه نشود، درست همان‌طور که مقابل آرسنال کوشلنی را هل داد و بعد هم گابریل را چنان عصبی کرد تا به او لگد بزند و اخراج شود.

در یک کلام شاید بتوان گفت که کاستا در این بازی بدون این که کارت قرمز بگیرد، کاری کرد تا چلسی برنده از زمین خارج شود. حالا سوال این است که چه چیزی موجب شده کاستا این چنین جنجالی شود؟

بازیکنی حیاتی برای چلسی

شاید کاستا در مقایسه با فصل گذشته شروع آرام‌تری داشته باشد اما اهمیت او برای چلسی در بهم ریختن خط دفاعی حریفان، درست مانند کاری که جلوی آرسنال کرد، ثابت مانده است.

نگاهی به آمار نشان می‌دهد که او به اندازه فصل پیش موفق نیست. در هفته ششم فصل گذشته او برای چلسی ۸ گل زده بود تا آبی‌پوشان در صدر جدول لیگ‌برتر باشند. این فصل او فقط یک گل زده و ۸ شوت داخل چارچوب داشته در مقایسه با ۱۸ شوت فصل قبل.

اما کماکان و وقتی که چلسی روزگار خوبی ندارد، مورینیو برای عبور از بحران بیش از هرکسی روی او حساب می‌کند، حتی وقتی که او تا مرز زیر پا گذاشتن قانون هم پیش برود.

مورینیو در حالی کاستا را مرد برتر مسابقه می‌داند، که بدون شک او بود که آن‌قدر اعصاب گابریل را به هم ریخت، تابه او لگد بزند، آرسنال را ده نفره کند و چلسی را تیم برتر میدان. کاستا مرد برتر مسابقه بود، اما بهترین بازیکن زمین نه.

سابقه بد کاستا

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال بعد از بازی ت نکرد تا ناراحتی‌اش را از حرکت کاستا پنهان کند و گفت مهاجم چلسی معمولا در مرز شکستن قانون راه می‌رود و باید جریمه شود.

کاستا طبق معمول از همان ابتدای بازی، اعصاب خرد کردن را شروع کرد که اوج آن زمانی بود که سه بار دستش را به صورت کوشیلنی، مدافع آرسنال زد و بعد هم او به زمین انداخت.

تلاش گابریل برای دفاع از هم‌تیمی‌اش یک کارت زرد به همراه داشت. جدال لفظی کاستا با گابریل ادامه پیدا کرد و به اخراج بازیکن آرسنال منجر شد، اما کاستا به عنوان بازیکنی که در مرکز جنجالی‌ترین صحنه‌های بازی قرار داشت، فقط یک کارت زرد از مایکل دین، داور بازی، گرفت. همین باعث خشم ونگر شد که گفت، او هفته بعد هم همین کارها را می‌کند و ازجریمه داور فرار خواهد کرد.

با نگاهی به سابقه کاستا می‌توان حق را به ونگر داد. او تنها کمی پس از آمدن به چلسی در مسابقه‌ای که پیروزی ۳-۶ این تیم بر اورتون انجامید، با مسخره کردن شیموس کولمن (مدافع حریف که گل به خودی زد)، تیم هاوارد، دروازه‌بان اورتون را از خشم به مرز انفجار رساند.

کاستا در ژانویه گذشته هم به دلیل لگد کردن پای امره جان، بازیکن لیورپول در نیمه‌نهایی جام اتحادیه سه بازی مصدوم شد. او در پاریس و در بازی با پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان هم به یوهان کابای حمله کرد، تا نیمکت‌نشینان دو تیم مجبور شوند آن‌ها را از هم جدا کنند.

در بازی برگشت هم شانس آورد که داور مسابقه پشتش به صحنه‌ای بود که او مارکینیو، مدافع حریف را روی زمین هل داد.

و گذشته از تمام این‌ها او یک رکورد دیگر هم در چلسی دارد: از زمان آمدن به این باشگاه و در ۴۴ بازی لیگ‌برتر، ۱۰ کارت زرد گرفته اما تا حالا اخراج نشده است.

کاستا زیر ذره‌بین

آرسن ونگر که معتقد است باید جلوی کاستا را گرفت و به نظر می‌رسد که جز مورینیو، بقیه مربیان لیگ‌برتر هم با او موافق هستند. مورینیو ضمن تمجید از بازیکنش حرف‌های ونگر را "نالیدن" نامید، اما کمتر کسی هست که در این زمینه حق را به مربی آرسنال ندهد.

برای علاقه‌مندان فوتبال انگلیس شاید کارهای کاستا که در بازی به آرسنال به اوج رسید، تازه باشد، اما با نگاهی به فیلم‌ بازی‌های او در اتلتیکو مادرید شاید بتوان گفت که او در انگلیس آرام‌تر هم شده است. بازیکنی که در جدال با حریفان، کلکسیونی از کارهای غیر ورزشی، از آرنج زدن گرفته تا تف کردن و پرتاب آب بینی دارد.

به نظر می‌رسد با سه جلسه محرومیتی که فدراسیون فوتبال انگلیس برای او در نظر گرفته، این بازیکن بیش از پیش زیر ذره‌بین داوران قرار خواهد گرفت و باید دید او می‌تواند رفتاری ورزشکارانه از خود نشان دهد یا با کارت‌های قرمز احتمالی، حمایت مورینیو را هم از دست بدهد؟

برچسب‌ها: کاستا دردسر دیگو کاستا کوشلنی مورینیو اخراج

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

22 1

292 سوباسا1394/07/04

اف سی سئول 10: مهم اینه که بردیم آرسنال.

4 مهر (17:49)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi