خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار چلسی
اتحاد چلسی
9
7,827

نکاتی از برد آرسنال مقابل چلسی

نکاتی از برد آرسنال مقابل چلسی
در دربى لندن بين دو تيم چلسى و آرسنال اخراج دو بازيكن از جمع توپچى ها در نتيجه پايانى بازى بسيار موثر بود، اما گل زنى بازيكنى جوان براى آبى هاى لندنى نويد دهنده آينده اى روشن مى باشد.

هنگامى كه مايكل دين داور بازى دو تيم چلسى و آرسنال در سوت خود به نشانه پايان نيمه اول ديدار دميد، هيجان در دبى لندن به اوج خود رسيده بود چون دقايقى قبل از پايان چهل و پنج دقيقه اول دربى لندن، بعد از يك توقف نسبتا طولانى مدت گابريل پائوليستا مدافع آرسنال به دليل جر و بحث لفظى و برخوردى جزئى با ديگو كاستا مهاجم اسپانيايى چلسى از زمين مسابقه اخراج شده بود. چنين حاشيه و اتمسفرى جنجال برانگيزى تا پايان بازى بر استاديوم استمفوردبريج حاكم بود و حتى بعد از آن نيز بحث ها و گمانه زنى هاى فراوانى را به همراه داشت.
براى نمونه آرسن ونگر سرمربى آرسنال بعد از اين بازى با عصبانيت فراوان گفت:"كاستا مجاز به انجام هر كارى در زمين است، او در هر حال در زمين مى ماند و بقيه از زمين اخراج مى شوند." در حقيقت نيز اخراج نشدن كاستا در اين ديدار چندان عادلانه نبوده است، اين مهاجم قدرتمند اسپانيايى در نبرد با لورن كوسيلنى دست راست خود را با فشار بر روى گردن اين مدافع بلژيكى آرسنال قرار داد و حتى يك مرتبه نيز با دست چپ ضربه اى به صورت وى وارد نمود. بعد از انجام چنين حركات تحريك آميزى از سوى روى كاستا و عدم واكنش مناسب داور ميدان، گابريل پائوليستا براى لحظه اى كنترل خود را از دست داد و ضربه اى آهسته به پاى كاستا وارد نمود كه پيامد آن اخراج از زمين و ده نفره شدن آرسنال بود، به طورى كه توپچى ها با شروع بازى در نيمه دوم ديگر نتوانستند عملكرد خوب خود در نيمه اول را ادامه دهند.

ژوزه مورينيو سرمربى چلسى اما در پايان بازى نظر ديگرى دارد:

جنجال؟ از نظر من بازى هيچ جنجالى نداشت، يك بازى فوتبال از جزئياتى نظير تكنيك، تاكتيك، قدرت بدنى، قدرت روانى و احساسى تبديل شده است،‌من تجربه انجام چنين بازى هاى حساسى را به مراتب در كشورهاى مختلف داشته ام و بارها به بازيكنانم گفته ام كه براى پيروزى در دربى آنها بايد تنها بر احساسات خود غلبه نمايند و به نوعى خود را كنترل كنند و خونسرد باشند.

و دقيقا شاگردان ارسن ونگر از اين خونسردى مورد نظر ژوزه مورينيو در دربى روز شنبه برخوردار نبودند، ونگر در اين باره معتقد است:"كاستا امروز به طور مدام بازيكنان من را تحريك مى نمود و در حقيقت از سادگى آنها بهره برد."

كورت زوما بهترين بازيكن ميدان

بعد از اخراج گابريل پائوليستا دومين اتفاق مهم بازى روى داد و مدافعى جوان كه جانشين جان ترى شده بود، ‌موفق شد براى اولين بار در ليگ برتر جزيره گل زنى نمايد. ژوزه مورينيو پيش از شروع بازى نيمكت نشين نمودن جان ترى را اين گونه توجيه نموده بود:"من هميشه پيش از هر بازى به بازيكنانى اطمينان مى كنم كه فكر مى كنم آنها براى آن بازى بهترين انتخاب هستند و جان نيز از سال 2004 به خوبى با چنين مسئله اى آشنا است." اين صحبت ها در حالى از سوى اين سرمربى پرتغالى بيان مى شود كه اين روزها در مطبوعات انگليسى گمانه زنى هاى فراوانى درباره رابطه نه چندان خوب آقاى خاص با جان ترى به چشم مى خورد، حتى استيون جرارد اسطوره ليورپول نيز مدعى شده كه رابطه بين اين دو تا حدودى متشنج شده است.

به هر حال از نظر مورينيو جان ترى براى اين دربى انتخاب مناسبى نبود و اين مدافع با سابقه مجبور شد براى دومين بازى متوالى عملكرد تيم محبوب خود را از روى نيمكت دنبال كند و تنها شاهد درخشش كورت زوما جانشين خود و انتخاب شدن وى به عنوان بهترين بازيكن ميدان باشد، چون هفت دقيقه بعد از شروع نيمه دوم كورت زوما مدافع جوان چلسى موفق به ثمر رساندن گل اول تيمش شد. در نيمه دوم تمام حركات و برنامه هاى شاگردان ژوزه مورينيو با دفاع خوب و سازماندهى شده آرسنال به در بسته خورده بود، اما در صحنه اى زوماى بيست ساله موفق شد ضربه ارسالى از سوى سسك فابرگاس از روى يك ضربه ايستگاهى را با هوشيارى هر چه تمام تر به گل تبدل نمايد.

در حقيقت اين ديدار مى تواند به نقطه عطفى براى اين مدافع جوان فرانسوى بدل گردد، چون وى در تابستان گذشته از تيم سن اتين فرانسه به لندن پيوسته و در اين دربى چهارمين حضور خود در تركيب اصلى چلسى را تجربه مى نمود، وى در اين ديدار علاوه بر نقش عمده اى كه در ثبات دفاعى چلسى داشت،‌موفق شد گل اول و مهم شاگردان آقاى خاص را نيز به ثمر ساند.

دفاع چلسى، مستحكم مثل گذشته

چلسى در اين ديدار براى دومين بازى متوالى موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد و اين موضوع با توجه به دريافت دوازده گل در پنج ديدار اول فصل توسط اين تيم بسيار مهم به نظر مى رسد، چون ضعف دفاعى آبى هاى لندنى به مشكلى بزرگ براى مورينيو بدل گشته بود. در واقع به نظر مى رسد آقاى خاص سرانجام موفق شده به چيدمانى مناسب براى خط دفاعى تيم دست يابد كه مى تواند در مقابل قواى تهاجمى تيم هاى بزرگ نيز سربلند باشد و مى توان مدعى شد كه بعد از اين ديدار اميد به بازگشت مشخصه اصلى تيم آبراموويچ در اين چند سال اخير يا به عبارتى ديگر "عملكرد قهرمانانه تدافعى" بار ديگر به شدت افزايش يافته است.

حال پرسشى كه مطرح مى شود اين است كه آيا بعد از نمايش درخشان زوما و انسجام دوباره دفاع چلسى، پروسه نيمكت نشينى جان ترى سرعت بيشترى خواهد يافت؟ تا چه زمان ژوزه مورينيو بر روى اين مدافع مستحكم 34 ساله خود حساب باز خواهد نمود؟ مورينيو در اين باره پيش از دربى لندن گفت:"جان يكى از بازيكنانى است كه از اعتماد كامل من برخوردار است، من مثل سابق به وى اعتماد دارم و او يكى از بازيكنان اصلى من است."مورينيو بعد از بازى نيز به تمجيد از جان ترى پرداخت:"من ترجيح مى دهم كه هم اكنون به جاى كورت از جان تمجيد كنم، زوما در حال حاضر از احساس فوق العاده اى برخوردار است، اما بى ترديد نيمكت نشينى براى جان احساس خوبى نيست، با اين وجود وى همچنان به عنوان كاپيتان تيم حتى در رختكن نيز وظايف خاصى دارد و به ساد

برچسب‌ها: چلسی دربی لندن مورینیو آرسنال

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

19 2

465 اتحاد مهدیار1394/06/30

اتحاد مهدیار: لایک کنید

31 شهریور (12:02)


آبی دلان عجبشیر: دروازبان دفاع هافبك مهاجم ايراني سنشون حدود 27 قدرت حدود 1000 تا 1300 بالاي 1500 هم هست سنشون 29 تقريبا.ايتاليايي هم هست

31 شهریور (11:46)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi