خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,329

لابی کفاشیان با نامزد ایرانی الاصل بلاتر؟

لابی کفاشیان با نامزد ایرانی الاصل بلاتر؟
علی کفاشیان به صورت واضح و آشکارا از سپ بلاتر حمایت کرد حتی در روزهایی که فساد فیفا توسط آمریکایی ها برملا شد؛ اما دلیل این حمایت چه بود؟ رابط نزدیک شدن فدراسیون ایران و نفر اول فیفا چه کسی بود؟ حالا مشخص می شود که با رفتن بلاتر فوتبال ما چه موقعیت ویژه ای را از دست داده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال می گوید: با همسر ایرانی بلاتر رو به رو شده و با او از راه دور سلام و علیکی هم داشته است.

در روزهایی که تشت رسوایی فیفا از بام بر زمین افتاده بود و تقریبا بیشتر کشورهایی اروپایی و آمریکایی در انتخابات یک هفته قبل این نهاد بین المللی علیه بلاتر موضع می گرفتند،فدراسیون فوتبال ایران رسما از بلاتر حمایت کرد و به گفته ناظران اگر کشورهای اسیایی و افریقایی از بلاتر حمایت نمی کردند او برای بار پنجم به عنوان رئیس فیفا انتخاب نمی شد.با این وجود تنها 72 ساعت زمان کافی بود تا بلاتر از سمتش استعفا بدهد. پس از این اتفاق بود که مشخص شد چرا فدراسیون فوتبال ایران روی حمایت از بلاتر این همه اصرار داشت. به نقل از بولتن نیوز، همسر سوم بلاتر 78 ساله یک بانوی ایرانی است که این فرد در طول یکسال گذشته بیشترین کمک را برای نزدیک تر شدن فیفا به فوتبال ایران انجام داد.حتی سفر تاریخی رئیس فیفا به تهران از این کانال انجام شد و با توجه به نفوذ همسر بلاتر، فدراسیون فوتبال ایران این فرصت را به دست آورده بود تا برای نخستین بار به هرم قدرت این نهاد پر نفوذ نزدیک شود.

علی کفاشیان با استفاده از نفوذ همسر ایرانی بلاتر، با رئیس فیفا مکاتباتی را انجام داد و حتی بخشی از حمایت آسیایی ها از بلاتر به عهده کفاشیان بود. در چنین فضایی اگر بلاتر دست کم تا 4 سال دیگر در مهمترین ساختمان شهر زوریخ به عنوان رئیس فعالیت می کرد فوتبال ایران قطعا قدرت بیشتری کسب می کرد.

کفاشیان پس از شنیدن خبر استعفای بلاتر شاید ناراحت ترین رئیس فدراسیونی بود که به وی رای داده بود، او در این مدت بیشترین لابی را با همسر ایرانی بلاتر انجام داده بود اما حالا روز از نو روزی از نو.

علیرضا اسدی می گوید: «من اردیبهشت امسال در اجلاس بحرین و انتخابات ای اف سی بود که اقای بلاتر و همسرش را دیدم. ایشان فارسی صحبت می کرد. هم خودش و هم خواهرش. همسر خواهرشان هم یک پزشک بودند. البته به گمانم آقای کفاشیان بیشتر با آنها حرف زدند. به هر حال وقتی پای منابع ملی در میان است، باید از همه ابزارها استفاده کنیم تا سود ملی مان بیشتر شود. این فرصت که یک فارسی زبان با رئیس فیفاست، می تواند برای رسیدن به زبان مشترک و همدلی بیشتر و استفاده بهتر از شرایط به ما کمک کند. خب ما در انتخابات قبلی فیفا با انتخاب درست مان، استفاده خوبی هم بردیم ولی حالا شرایط عوض شده و باید به فکر این باشیم که مناسبات مان را برای سهم ایران از آینده فیفا، برنامه ریزی کنیم.

برچسب‌ها: کفاشیان بلاتر نامزد فیفا لابی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

69 4

908 سوباسا1394/06/29

افتخار ملی 80: خ بابا به ما نمیخوری

30 شهریور (01:54)


30 شهریور (01:07)


30 شهریور (00:29)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi