خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار لیورپول
اتحاد لیورپول
13
3,387

آیا امسال سال لیورپول است؟

آیا امسال سال لیورپول است؟
هرچند شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید ناامید کننده بود، اما عملکرد قرمزها در نقل و انتقالات زمستانی این امید را به طرفداران لیورپول داد که یورگن کلوپ بتواند کاری را که در دورتموند انجام داد، تکرار کرده و در چهارمین سال حضورش در آنفیلد جام قهرمانی را به آن‌ها هدیه دهد.

پروسه جذب طولانی مدت نبی کیتا بالاخره نهایی شد و فابینیو نیز از موناکو به جمع آنان اضافه شد، بدین ترتیب خط میانی لیورپول به کلی دگرگون شد. آلیسون بکر نیز به عنوان گران‌ترین دروازه بان تاریخ فوتبال گام به آنفیلد نهاد تا همه این‌ها باعث شود تا انتظارات از یورگن کلوپ کمتر از بردن جام نباشد.

محمد صلاح نیز مانند سال پیش فوق ستاره آن‌ها خواهد بود، اما باید دید که یورگن چگونه می‌تواند تیمش را به سطح بعدی ببرد. در این نوشته نگاهی داریم به آنچه که می‌تواند منجر به سقوط یا پرواز مردان سرخ پوش آنفیلد شود.

بازیکنان جدید قرمزها نه تنها به ترکیب آن‌ها کیفیت اضافه می‌کنند، بلکه عمق ترکیبشان را نیز افرایش می دهند. انتظار می‌رود کیتا و فابینیو بازیکنان ثابت لیورپول باشند و هندرسون، میلنر و واینالدوم نیز به عنوان سه ذخیره قابل اطمینان برای آنان بر روی نیمکت بنشینند. این مسئله بدین معناست که کلوپ می‌تواند از آماده نگه داشتن ترکیب خط هافبک خود در طول یک فصل طولانی آسوده خاطر باشد. این را می‌توان درباره خط حمله آنان نیز گفت.
بسیار بعید است که مانه، صلاح و فرمینو بازی‌های زیادی را از دست دهند و این بدان معناست که سایر بازیکنان باید از اندک دقایقی که به دست می‌آورند بهترین استفاده را ببرند. فصل گذشته استوریج، سولانکه و دنی اینگز در مجموع 1279 دقیقه‌ای که به میدان رفتند، چهار گل و دو پاس گل را به ثبت رساندند اما به گل‌های بیشتری نیاز دارند تا جایگاه فرمینو و صلاح را تهدید کنند. این می‌تواند بدان معنا نیز باشد که ژردان شقیری نیز نقش یک تعویضی طلایی را خواهد داشت.

رابین‌هود قهرمان نخواهد شد

آماری که کلوپ در برابر تیم‌های بزرگ به ثبت رسانده خوب است اما باید در برابر سایر تیم‌ها نیز خوب باشد. هفت تساوی خانگی در فصل گذشته آمار خیلی زیادی بود، همچنین شکست دور از خانه و البته دور از انتظار برابر سوانسی مشکلات خط دفاعی آن‌ها را نشان داد. آیا سرانجام کلوپ ترکیبی در اختیار دارد که می‌تواند از این مشکل عبور کند؟

کیتا، در این مورد بسیار کلیدی خواهد بود. او هافبک خلاقی است، در پاس دادن و دریبل کردن بازیکنان حریف خوب است، این زمانی که بازیکنان دیگر نظیر صلاح فضای کافی ندارند می‌تواند به کمک لیورپول آید. این می‌تواند در بازی‌هایی که گره می‌خورند، به یاری قرمزها آید.

خط دفاعی؛ نقطه ضعف یا قوت؟
خط حمله تیم کلوپ در فصل گذشته همه را از دم تیغ گذراند اما آن‌ها 38 گل نیز دریافت کردند. حتی سه تا از تیم‌های پایین‌تر از لیورپول نیز آمار بهتری نسبت به آن‌ها داشتند. لیورپول تنها یک گل کمتر از برنلی رده هفتمی دریافت کرد. هرچند خط حمله تاحدودی آن را جبران کرد، اما باز هم این می‌تواند برایشان در فصل پیش رو گران تمام شود.
ورود فن دایک آمار آن‌ها را بهبود بخشید. لیورپول از زمان ورود او در نیم فصل حتی آمار بهتری نسبت به منچسترسیتی در دریافت گل خورده داشت. حالا انتظار می‌رود که با جذب آلیسون، عملکرد آن‌ها بهتر از این هم شود. حالا آن‌ها برای قهرمانی نیاز دارند که خط دفاعی یک "نقطه قوت" برایشان باشد.
فیل تامپسون از اسکای اسپورتس درباره لیورپول می‌گوید: "کاری که یورگن کلوپ در لیورپول برای تقویت بازیکنان پشت سر سه مهاجمش انجام داده را دوست دارم، جنگ میانه زمین است که جام قهرمانی را برایتان به ارمغان می آورد. فابینیو، شکــیری و کیتا می‌توانند آن نیروی مورد نیاز کلوپ باشند، درحالی که لالانا هم بازگشته است. با یک مدافع میانی دیگر، لیورپول می‌تواند یک مدعی واقعی باشد. دوست دارم ببینم که آیا آن‌ها سرانجام می‌توانند هری مگوایر را از زیر دماغ یونایتد بربایند یا نه."

برچسب‌ها: سادیو مانه محمد صلاح لیورپول

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 0

114 مورفی1397/05/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi