خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بایرن مونیخ
اتحاد بایرن مونیخ
6
16,285

ویدال آیده آل برای بایرن مونیخ، ناخوشایند برای گواردیولا!

ویدال آیده آل برای بایرن مونیخ، ناخوشایند برای گواردیولا!
بايرن مونيخ سرانجام توانست آرتورو ويدال را به عنوان جانشين باستين شواين اشتايگر به هواداران خود معرفى نمايد، با جذب اين هافبك جنگنده حال دست پپ گوارديولا براى متغيرتر نمودن تاكتيك هاى مورد نظر خود، بيش از گذشته باز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ روز سه شنبه سرانجام آرتورو ويدال به عنوان جديدترين خريد بايرن مونيخ در آليانس آره نا به خبرنگاران و هواداران معرفى گرديد. اين ملى پوش شيليايى كه از باشگاه يوونتوس به مبلغ 35 ميليون يورو جذب گرديده در جلسه معارفه خود گفت:"من به يكى از سه باشگاه قدرتمند فوتبال دنيا پيوسته ام و در اينجا مى توانم هم قهرمانى در بوندسليگا و هم ليگ قهرمانان اروپا را تجربه كنم. حضور در مونيخ براى من همانند رويايى بود كه به حقيقت تبديل گشته است." وى كه در دوران حضور خود در بايرلوركوزن در كسب عنوانى در فوتبال آلمان ناكام مانده بود، حال از اين فرصت برخوردار است كه در روز شنبه و با پيروزى مقابل وولفسبورگ فاتح سوپر كاپ آلمان گردد.

ويدال بازيكنى است كه به خوبى مى تواند كمبودهاى مونيخى ها در خط ميانى برطرف نمايد، ماتياس سامر در توصيف وى گفته است:"ويدال از لحاظ فيزيكى قدرتمند، از لحاظ تكنيكى عالى و از لحاظ تاكتيكى انعطاف پذير است كه از روحيه پيروزى طلبانه اى نيز برخوردار است." كارل هاينتس رومنيگه رئيس باشگاه بايرن مونيخ نيز موفق شده با جذب آرتورو ويدال به نوعى خود را از اتهامات اخير وارد شده به وى در زمينه اجراى بى چون چراى درخواست هاى پپ گوارديولا رها نمايد، چون ويدال هرگز بازيكنى ايده آل براى فلسفه فوتبال پپ گوارديولا محسوب نمى گردد. رومنيگه در اين زمينه در گفتگويى با Kicker مدعى شده كه وى درباره نقش ويدال در بايرن مونيخ با گوارديولا"مشورت" نكرده است. اين سرمربى اسپانيايى نيز در اردوى اخير بايرن مونيخ در چين دو مرتبه تاكيد نمود كه:"وظيفه من به عنوان مربى تنها تمرين دادن بازيكنانى است كه باشگاه در اختيار من قرار مى دهد و باشگاه تعيين مى كند كه كدام بازيكن به تيم اضافه مى شود."

اين هافبك شيليايى با آنكه بازيكنى منطبق با افكار گوارديولا محسوب نمى گردد، ‌اما از انطباق بيشترى با فلسفه باشگاه بايرن مونيخ برخوردار است، يوپ هاينكس سرمربى موفق سابق اين باشگاه كه از سابقه همكارى با ويدال در بايرلوركوزن برخوردار است، نيز ضمن تاييد اين ادعا در تمجيد از وى گفته:"بازيكنانى با خصوصيات ويدال اغلب كمياب هستند."، در واقع از زمان جدايى مارك فن بومل از بايرن مونيخ در سال 2011 عدم حضور بازيكنى درگير در خط ميانى بايرن مونيخ به نوعى احساس مى گرديد، ويدال اما با داشتن ديدى خوب از فوتبال، قدرت بازى خوانى و تقسيم توپ بالا نه تنها بازيكنى تك بعدى بلكه هافبكى پويا و استراتژيستى گل زن محسوب مى گردد و مى توان وى را تركيبى از مارك فن بومل، اشتفان افن برگ و ينس يرميس هافبك هاى سابق بايرن مونيخ دانست.

ويدال در كنار بازى درگيرانه اى كه از خود بروز مى دهد، در امر گل زنى نيز بازيكنى موفق محسوب مى شود، آمار مشاركت در 44 گل از 151 گل به ثمر رسيده شده براى يوونتوس در فصل گذشته نيز به خوبى اين موضوع را به اثبات مى رساند. علاوه بر اين وى به خوبى مى تواند با پويايى كه دارد كمبودها و ضعف هاى بايرن مونيخ در فاز دفاعى باتوجه به نوع بازى اين تيم را برطرف نمايد، ضعف هايى كه در دو فصل اخير به قيمت نرسيدن اين تيم به فينال ليگ قهرمانان تمام شده است.

حال با اضافه شدن ويدال به مونيخ، وظيفه پپ گوارديولا بسيار دشوارتر به نظر مى ر سد، با وجود اينكه ويدال مى تواند انعطاف پذيرى بيشترى در اختيار اين سرمربى اسپانيايى براى پياده كردن سيستم مورد نظر خود قرار دهد. وجود هفده بازيكن براى حداكثر شش پست خط ميانى در كادر بايرن مونيخ، يكى از مشكلات پپ گوارديولا براى فصل آتى به حساب مى آيد، اما وى عاشق چنين چالش هايى در فوتبال است و مى خواهد براى نجات وجهه خود در سومين فصل حضور خود در مونيخ سرانجام اين تيم را فاتح ليگ قهرمانان اروپا نمايد.

در سال 2011 نيز مونيخى ها در حال جذب آرتورو ويدال از باير لوركوزن بودند كه اين انتقال به دليل مخالفت رومنيگه و هوينس مدير سابق باشگاه و سنگ اندازى سران لوركوزنى صورت نپذيرفت تا ويدال راهى تورين گردد. اين موضوع براى اين هافبك شيليايى گران تمام شده بود، به نحوى كه وى در حاشيه بازى يوونتوس مقابل بايرن مونيخ در مرحله يك چهارم نهايى ليگ قهرمانان سال 2013 گفته بود:"اين ديدار شانسى جهت انتقام در اختيار من قرار مى دهد، البته من اجازه نخواهم داد كه انگيزه بالايم براى رويارويى با مونيخى ها به ضرر تيمم تمام شود." اما دو سال بعد از اين ماجرا تمامى اين سوء تفهمات برطرف شده و ويدال بعد از حضور موفقى چهار ساله در يوونتوس و بازى در كنار هافبك توانمند ونابغه اى نظير آندرا پيرلو با تجربه اى بيشتر به بوندسليگا بازگشته است.

برچسب‌ها: بایرن مونیخ ارتور ویدال

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

5 1

338 استقلال دزاشیب1394/05/08

بایرن مونیخ 203: چرا یه عکسو برای هر خبرت انتخاب کردی ؟

8 مرداد (19:44)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi