خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار تراکتورسازی
اتحاد تراکتورسازی
5
21,564

بازم هم اشتباهات قبلی

بازم هم اشتباهات قبلی
"انسان یک اشتباه را دو بار تکرار نمی کند!" این جمله ای است که همه ما به دنبال عملی کردن آن در زندگی هستیم، اما انگار این جمله در فوتبال ایران معنی ندارد و حداقل به آن عمل نمی شود. مثلاً همین تراکتور خودمان!، تراکتورسازان سه فصل پیاپی است که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و هر سال هم اشتباه گذشته را تکرار می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه آذربایجان، شرقی تراکتورسازی در سال اول حضورش در این تورنمنت مهم، با هدایت تونی اولیویرا گام در رقابت ها گذاشت و این مربی پرتغالی در همان سال اول، به مسئولان تراکتورسازی هشدار داد که برای حضور در چنین تورنمنت بزرگی نیاز به برنامه جامع و امکانات خوب است و این نکته ای بود که اولیویرا همیشه به آن تاکید داشت.

اما تراکتوری ها در سال اول حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا، در همان مرحله گروهی حذف شدند که البته با توجه به تجربه اول این تیم، زیاد هم دور از انتظار نبود و نمی شد به آن خرده گرفت.

تراکتورسازان در سال دوم حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا، تیم قدرتمندتری با ستاره های بزرگ در اختیار داشتند و بار دیگر با تونی اولیویرا پای در این مسابقات گذاشتند، با این تفاوت که اولیویرای پرتغالی، این بار تراکتورسازی را در میانه راه از مجید جلالی تحویل گرفته بود.

اولیویرا از همان بدو ورود دوباره اش به تبریز، هشدارها را خطاب به مسئولان آغاز کرد و بار دیگر از ملزومات یک تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت با تیم های متمول و پرخرج حوزه خلیج فارس سخن می گفت.

تراکتورسازی این بار نیز در رقابت با حریفان قدرتمند خودش کم آورد و از صعود به مرحله بعدی مسابقات باز ماند تا همان قصه سال گذشته اش تکرار شود.

اما با پایان یافتن فصل گذشته، باز هم اولیویرا تبریز را ترک کرد و رسول خطیبی جایگزین پیرمرد پرتغالی شد و تراکتور را برای حضور در فصل جدید مسابقات بست و با چند نتیجه ضعیف خطیبی در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر، این مربی جوان برکنار شد تا بار دیگر تونی اولیویرا هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد و به نوعی در سرمربیگری تراکتور هت تریک کند!

"با این امکانات، نمی شود در آسیا نتیجه گرفت..." این جمله ای بود که اولیویرا در سومین سال حضورش در تبریز نیز به آن تأکید داشت و تراکتورسازان با بازیکنان جوانی که تجربه حضور در این تورنمنت دشوار را ندارد، وارد مسابقات شدند و در بازی اول خود، مقابل نسف قارشی به میدان رفتند و کار را با شکست مقابل میزبان ازبکستانی خود آغاز کردند.

شاگردان اولیویرا در ادامه، با ثبت یک پیروزی مقابل الاهلی امارات و یک شکست و یک تساوی مقابل الاهلی عربستان، در پایان هفته چهارم این مسابقات با 4 امتیاز در قعر جدول گروه D مسابقات قرار گرفتند و کار دشواری برای صعود از این گروه دارند.

هر چند که تراکتوری ها هنوز دو بازی مقابل نسف قارشی و الاهلی امارات پیش روی دارند و امیدهای این تیم برای صعود به مرحله بعدی رنگ نباخته، ولی تراکتور حتی در صورت صعود به مرحله بعد نیز، همچنان از درد بی برنامگی رنج می برد و در صورت حضور این تیم در رقابت های فصل بعدی نیز، مطمئناً بار دیگر همین اتفاقات برای این تیم رخ می دهد و این اشتباه باز هم تکرار خواهد شد!

سوال مهم این است که اگر تونی اولیویرا خوب است، چرا هر سال از تیم برکنار می شود و در میانه راه، مجبور به قبول هدایت تیمی می شود که هیچ نقشی در جذب بازیکنان مدنظرش نداشته است؟!

تونی اولیویرا در رقابت با تیم های هم سطحش در لیگ داخلی، نتایج فوق العاده ای می گیرد و این موضوع، توانایی فنی بالای این مربی پرتغالی را نشان می دهد، اما در موفقیت یک تیم در رقابت های بین المللی، به ابزار دیگری به غیر از افکار تاکتیکی یک مربی نیاز است و باید امکانات تیمی که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دنبال نتیجه گرفتن است، حداقل نزدیک به امکانات و داشته های حریفانش باشد و همین موضوع، قطعه جامانده پازل تراکتورسازان در این چند فصل اخیر است و در واقع ظلم به هوادارانی است که با عشق و امید زیادی به حمایت تیم محبوبشان می پردازند.

فرشید رئوفی، خبرنگار ایسنا - تبریز

برچسب‌ها: خبرگزاری تراکتور سازی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

11 1

162 اویونچلار1394/01/20

اویونچلار: من برای جایزش نوشتم اونم 733 سکه داد چرا آخه حالا خبر های جدید بشه من می زارم باز

20 فروردين (21:58)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi