خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار تراکتورسازی
اتحاد تراکتورسازی
5
21,582

نخستین موزه فوتبال ایران و خاورمیانه در تبریز افتتاح شد

نخستین موزه فوتبال ایران و خاورمیانه در تبریز افتتاح شد
به گزارش آناج، نخستین موزه فوتبال ایران عصر امروز در تبریز افتتاح شد که در این موزه اسنادی از تاریخ فوتبال تبریز و تصاویر تاریخی از تیم منتخب تبریز و داشته‌های قدیمی فوتبال این شهر از سال 1300 تا 1392 آورده شده است که علاوه بر آن تصاویری از بزرگان و بنیان‌گذاران فوتبال تبریز و انواع جام‌ها، کاپ‌ها و مدال‌های کسب شده در صده اخیر در این موزه گردآوری شده است.

این موزه با ابتکار ایوب نیکنام لاله، نگارنده کتاب تبریز در گذر تاریخ ایجاد شده است که وی در حدود بیش از 25 سال این اسناد را جمع آوری کرده است.

آیین افتتاحیه چهارمین موزه تخصصی فوتبال جهان، ظهر امروز با حضور پیشکسوتان فوتبال آذربایجان‌شرقی و خانواده‌شان در محل پارک رضوان برگزار و از آن‌ها با اهدای نشان موزه تقدیر شد.

داماد مرحوم امیر حسین صدقیانی معروف به حسین افندی، که متولد تبریز است و بنیانگذار فوتبال کشورمان می‌باشد، مهمان ویژه این مراسم بود.

از مسئولین فدراسیون فوتبال نیز برای حضور در این آیین دعوت شده بود ولی به علت برگزاری مجمع هیات رئیسه فدراسیون، کسی به تبریز سفر نکرده بود.

از جمله پیشکسوتانی که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند می توان به خلیل گل آرا، خانواده شهید پیشقدم علی اصغر صحتی، علی اصغر کوشافر، علی رهنما، داود ارغوانی، حبیب شیشه گر، خسرو امیر فرید، حسین خداپرست، بیوک صباغ، حسام گلزار، اسماعیل هاشمی، رسول استاد اسدی، علی عطایی، رحیم عباسقلی زاده، جمشید نیکمهر ، رسول خطیبی و خسرو یوسف خانی اشاره کرد.

گفتنی است در موزه فوتبال آذربایجان اقلام تاریخی از قبیل توپ، اسناد ورزشی، عکس، قدیمی‌ترین بلیت فوتبال در ایران، پیراهن و لباس ورزشی فوتبالیست‌های نامی آذربایجان از جمله لوازم ورزشی و فوتبالی به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها: موزه اولین

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

15 0

352 جانیم آذربایجان1393/10/04

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi