خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بارسلونا
اتحاد بارسلونا
4
97,049

نگاهی به ۱۰ رکورد تاریخی توسط مسی

نگاهی به ۱۰ رکورد تاریخی توسط مسی
لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا به تازگی رکورد برترین گلزن تاریخ رقابت‌های لالیگا را به نام خود ثبت کرده اما این اعجوبه ریز نقش رکوردهای جالب دیگری هم در کارنامه دارد. .. ، لیونل مسی، ملی‌پوش بارسلونا در دیدار شنبه شب مقابل سویا با به ثمر رساندن 3 گل تعداد گل‌های خود در رقابت‌های لالیگا را به 253 مورد رساند و رکورد تلمو زارا با 251 گل را پشت سر گذاشت.

به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.IR)،در ادامه به 10 رکورد برتر ثبت شده توسط لیونل مسی می‌پردازیم:

1- برترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا: مسی در دیدار مارس گذشته مقابل اوساسونا 3 گل به ثمر رسانده و مجموع گل‌های خود برای بارسلونا را به رقم استثنایی 368 گل رساند. رکورد برترین گلزن باشگاه همان زمان به لیونل مسی اعطا شد، اما از آن زمان تاکنون تعداد گل‌های وی به 396 مورد افزایش یافته است.

2- برترین گلزن رقابت‌های چمپیونز لیگ: رقابت سختی میان مسی و رونالدو در این رابطه وجود دارد. گل مسی به آژاکس وی را به این افتخار رساند و حالا ستاره آرژانتینی با 71 گل در صدر گلزنان چمپیونز لیگ قرار دارد. 3- بیشترین تعداد گل در یک سال تقویمی: مسی در سال 2012 مجموعاً 91 گل به ثمر رساند، رکورد قبلی به گرد مولر آلمانی با 85 گل تعلق داشت. گل‌های یاد شده در رقابت‌های ملی و باشگاهی ثبت شدند.

4- بیشترین گل زده در رقابت‌های فصل اروپا: در فصل 2011 – 2012 مسی دوران اوج درخشش خود را سپری می‌کرد. مهاجم بارسلونا در آن فصل 68 گل به ثمر رساند. رونالدو در این بخش فاصله زیادی نسبت به مسی دارد، زیرا بهترین فصل رونالدو پرتغالی فقط 23 گل با خود به همراه داشت.

5- بیشترین گل زده در یک فصل رقابت‌های لالیگا: در همان فصل 2011 – 2012 بود که مسی بیشترین تعداد گل خود در رقابت‌های لالیگا را ثبت کرد. او در 37 بازی 5 گل به ثمر رساند و در این بخش هم رکورددار شد. 6- بیشترین تعداد دریافت جایزه توپ طلا: مسی تاکنون 4 مرتبه جایزه توپ طلا فیفا را از آن خود کرده، جالب آن که همه 4 مورد در چهار سال پشت سر هم بین 2009 تا 2012 به مسی اعطا شد. البته در سال‌های 2007 و 2008 هم تعداد آرای زیادی را به دست آورد اما در آن سال‌ها کاکا و رونالدو جایزه را به دست آوردند. کریستیانو رونالدو تاکنون 2 جایزه توپ طلا را به دست آورده است.

7- بیشترین گل زده در بازی‌های پیاپی لالیگا: لیونل مسی در سال 2013 به تمام تیم‌های حاضر در لالیگا گل زد که یک رکورد تکرار نشدنی در تاریخ فوتبال اسپانیا و البته جهان به حساب می‌آید. برای مقایسه بهتر می‌توان رکورد قبلی را مورد بررسی قرار داد. رود فان نیسلتروی، مهاجم منچستریونایتد در سال 2003 توانست در 10 بازی پیاپی گلزنی کند، تا آن زمان چنین رکوردی بسیار قابل توجه بود اما مسی کاری کرد که شکستن رکورد او کمی دست نیافتنی به نظر می‌رسد. 8- بیشترین گل زده در یک بازی از رقابت‌های اروپا: ستاره آرژانتینی در دیدار مقابل شاختار دونستک به تنهایی 5 گل زد. او همین کار را در دیدار مقابل لورکوزن تکرار کرد و مربی تیم آلمانی گفت: مسی از جهان دیگری آمده است!

9- بیشترین گل زده در ال کلاسیکو: مسی رکورد آلفردو دی استفانو، اسطوره باشگاه رئال مادرید با 18 گل زده در بازی‌های ال کلاسیکو را پشت سر گذاشت. مهاجم بارسلونا 21 مرتبه در رویارویی با رئال مادرید گلزنی کرده است. 10- بیشترین تعداد هت‌تریک در رقابت‌های لالیگا: مسی تاکنون 8 مرتبه موفق به هت‌تریک در لالیگا شده و در یک بازی 3 گل به ثمر رسانده است.

برچسب‌ها: مسی رکورد لیونل مسی آرژانتین بارسلونا برترین گلزن لالیگا تلمو زارا چمپیونز لیگ

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

33 19

2,056 باشگاه اروپایی1393/09/12

فرشید مسی: فدای مسی

8 خرداد (15:25)


زیبای آسمان: جانشده همه ی رکورداشوبنویسه حالااگه رونالدوبودیه المه جای خالی مونده بود

10 فروردين (13:46)


بد خوب: ده تایی هاش

20 بهمن (15:29)


افسی بار سلونا: مهم رکورد هاست نه تعداد

8 دی (10:40)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi