خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار منچستریونایتد
اتحاد منچستریونایتد
7
10,284

۷ شماره ۷ برتر تاریخ منچستر یونایتد (بخش دوم)

۷ شماره ۷ برتر تاریخ منچستر یونایتد (بخش دوم)
برایان رابسون: رابسون ، مؤثرترین بازیکن میانی انگلستان طی دهه‌ی هشتاد بود .او یک بازیکن قدرتمند ، تهاجمی و سریع با شوت‌های بسیار سرکش بود و کاپیتانی تیم منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان را به عهده داشت. در سال ۱۹۸۱ بود که برایان رابسون با شکستن رکورد قراردادها با مبلغ ۱٫۵ میلیون پوند، از وست برومویچ آلبیون به منچستر یونایتد پیوست. او همانند نوری در تاریکی در من‌یونایتد درخشید. برایان در بین سال‌های ۱۹۹۴-۱۹۸۲؛ ۳۴۵ بار برای منچستر به میدان رفت و توانست ۷۴ بار دروازه‌ی حریفان را با پیراهن این تیم باز کند. رابسون تا پایان دوران حضور خود در من‌یونایتد موفقیت‌های بسیاری را با این تیم کسب کرد که از جمله‌ی آنها می‌توان به سه پیروزی در فینال جامFAاشاره کرد.
برایان رابسون بازیکنی Box-to-Box بود که با دوندگی بی‌امان خود، فرماندهی میان میدان را در اختیار گرفته و تیم‌اش را به بهترین نحو هدایت می‌کرد. بازی‌های درخشان او یکی از عوامل درخشش منچستریونایتد در زمان مربیگری ران آتکینسون و در ادامه در زمان مربیگری الکس فرگوسن افسانه‌ای بود. رابیس
۳-کریستیانو رونالدو:
رونالدو در فصل ۰۴-۲۰۰۳ در ازای مبلغ ۱۲ میلیون پوند به باشگاه فوتبال منچستر یونایتد پیوست. او نخستین فوتبالیست پرتغالی این باشگاه بود. در ابتدا کریس قصد داشت پیراهن شماره‌ی ۲۸ را بپوشد، اما الکس فرگوسن درخواست او را نپذیرفت و گفت: “تو باید پیراهن شماره‌ی ۷ را بپوشی که پیش از این، بازیکنان افسانه‌ای باشگاه از جمله جورج بست، برایان رابسون، اریک کانتونا و دیوید بکهام آن‌را می‌پوشیدند و این برای تو یک افتخار است.”
او در نخستین مسابقه‌ی خود با لباس منچستر، ۶۰ دقیقه مقابل بولتون واندررز بازی‌کرد. وی نخستین گل خود برای منچستر را در ماه نوامبر، از روی یک ضربه‌ی آزاد مقابل پورتسموث به‌ثمر رساند. در نوامبر و دسامبر ۲۰۰۶، رونالدو به‌عنوان بازیکن برتر ماه لیگ برتر انگلیس برگزیده‌ شد. او پس از دنیس برکمپ و رابی فاولر سومین بازیکن تاریخ لیگ انگلیس است که دوماه متوالی به‌عنوان بازیکن برتر برگزیده شده ‌است. رونالدو در مدت ۶ فصل حضورش در اولترافورد؛ ۱۹۶ بار پیراهن این تیم را در لیگ بر تن کرد و ۸۴ بار دروازه‌ی حریفان را در لیگ گشود تا شیاطین سرخ، یک شماره‌ی ۷ افسانه‌ای دیگر را نیز به تاریخ باشگاه خود اضافه کنند.
۲-اریک کانتونا:
مگر ممکن است هوادار منچستر باشید و عاشق اریک کانتونا نباشید ؟ مگر ممکن است شماره‌ی ۷ فرانسوی منچستر با آن یقه‌ی بالا داده را فراموش کرد ؟ مگر ممکن است از هنرنمایی او در مستطیل سبز لذت نبرد ؟
کانتونا؛ فوتبال حرفه‌ای را در سال ۹۸ با تیم اوسر فرانسه شروع کرد و با پیوستن به تیم لیدز یونایتد انگلیس تبدیل به قهرمان الندرود شد. چرا که لیدز به کمک اریک توانست پس از مدت‌ها در فصل ۹۲ قهرمان لیگ برتر شود. کانتونا سپس در جام خیریه و در مصاف با لیورپول هت‌تریک کرد تا این درخشش غیر متعارف سبب گردد مسئولان وقت منچستر یونایتد و در راس آن الکس فرگوسن در صدد جذب او برآیند و سرانجام او را به جمع سرخ‌پوشان اضافه کردند. شاید باید گفت بهترین خرید فرگوسن در دو دهه‌ی اخیر اریک کانتونا بود که این فوق ستاره را با یک میلیون یورو به جمع شیاطین ســـــرخ آورد. فصل ۹۳ پایان ۲۶ سال انتظار هواداران منچستر بود و آنها بالاخره توانستند لیگ برتر را بدست آورند. کانتونا با چهره‌ی مصمم و بازی فوق العاده‌اش، یکی دیگر از ستارگان دو دهه‌ی اخیر فوتبال است که در عرصه باشگاهی به تمام انتظارات دست پیدا کرد. در روزهای آخر دوره‌ی بازی در تیم منچستر وقتی داور او را از زمین اخراج کرد، با یک تماشاگر درگیر شد و با ضربات کونگ‌فو از او پذیرایی کرد !
اریک در جلسه‌ی مطبوعاتی همان بازی گفت: “مرغان دریایی رد قایق‌های ماهی‌گیری را می‌گیرند، چون فکر می‌کنند ماهی‌های ساردین از آن به آب انداخته می‌شوند!”
در سال ۱۹۹۷ اریک کانتونا؛ رایان گیگز؛ بکهام جوان؛ گری نویل و پل اسکولز با هم دایره‌ی خطرناکی برای حریفان ساخته بودند. اریک کانتونا در ۱۸۱ بازی‌ای که برای منچستر در رقابت‌های مختلف انجام داد موفق شد ۸۰ گل به‌ثمر برساند. او پس از خداحافظی از فوتبال مدتی هم سرمربی جوانان منچستر بود.
شاید کانتونا یکی از عوامل انتظارات بالای هواداران من‌یونایتد از بازیکن شماره‌ی ۷ این تیم باشد که به حق یکی از اسطوره‌های ماندگار این تیم بود و همواره به یاد فوتبال دوستان و به‌ویژه هواداران متعصب شیاطین سرخ باقی خواهد ماند.
برنده در خبر بعد

برچسب‌ها: کانتونا رونالدو هفت برتر منچستریونایتد

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 1

455 موستانگ جیتی500 (ح)1393/09/09

کریس یونایتد7: 7 عدد مقدس.

4 شهریور (18:00)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi