خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار آرسنال
اتحاد آرسنال
8
6,700

پاتریک ویرا را بهتر بشناسید

پاتریک ویرا را بهتر بشناسید
پاتریک ویرا (به فرانسوی: Patrick Vieira) (متولد ۲۳ ژوئن ۱۹۷۶) (۳۸ سال) در داکار کشور سنگال بازیکن فوتبال فرانسوی بازنشسته است که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد.
پاتریک ویرا فوتبال حرفه ای خود را از تیم فرانسوی کن آغاز کرد و در حالی که تنها 17 سال داشت در مدت دو سال حضورش در این تیم 49 بازی انجام داد و موفق به زدن دو گل شد و در سن 19 سالگی بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست.
او سرانجام در تابستان سال 1995 وارد باشگاه آث میلان شد. او به مدت یک سال در این تیم حضور داشت اما نتوانست جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند و در طول فصل تنها دو بار با پیراهن این تیم ب میدان رفت.
سپس در آگوست سال 1996 با قراردادی بالغ بر 3.5 میلیون پوند و در حالی که از تیم آژاکس آمستردام نیز پیشنهاد داشت وارد باشگاه آرسنال شد.او در 279 باری که با پیراهن این تیم به میدان رفت، 29 گل به ثمر رساند و افتخارات فراوانی در 9 سال حضورش در این تیم بدست آورد. از جمله 3 قهرمانی در لیگ و 4 قهرمانی در اف ای کاپ. ویرا در فصل 2001-2000 به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ جزیره انتخاب شد و از سال 2005-2002 نیز بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست. وی همچنین در سال 1998 در حالی که در آرسنال به عنوان یک ستاره مطرح شده بود همراه با تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی شد.
پاتریک ویرا در تابستان سال 2005 با قراردادی 5 ساله به ارزش 13.75 میلیون پوند وارد یوونتوس شد و برای این تیم 31 بازی بازی انجام داد و 5 گل به ثمر رساند و توانست با این تیم قهرمان سری آ شود.
اما حضور ویرا در یووه تنها یک فصل به طول انجامید و او در آگوست سال 2006 با قراردادی 9.5 میلیون یورویی به اینتر پیوست. وی با پیراهن این تیم 67 بازی انجام داد و موفق به زدن 6 گل شد. او در اینتر نیز افتخارات فراوانی بدست آورد و توانست همراه این تیم چهار سال پیاپی قهرمان سری آ و دو بار نیز قهرمان سوپر کاپ ایتالیا شود.
پاتریک ویرا پس از اتمام قراردادش با اینتر تصمیم گرفت به مدت یک سال دیگر به حضور خود در مستطیل سبز ادامه دهد و در حالی که 34 سال سن داشت با قراردادی یک ساله و به عنوان بازیکن آزاد به تیم منچستر سیتی پیوست. پاتریک در سال 2011-2010 توانست با این تیم قهرمان اف ای کاپ شود.
سرانجام پاتریک ویرا در پایان این فصل کفش های خود را آویخت ...
اما پاتریک بعد از خداحافظی همچنان فعالیت خود را در دنیای فوتبال ادامه داد و از سال 2013-2011 مربیگری تیم های ششم،پنجم و چهارم تیم منچستر سیتی را بر عهده گرفت. وی سرانجام در سال 2013 به عنوان مدیر فنی در باشگاه منچستر سیتی انتخاب شد و همچنان نیز در این منصب فعالیت می کند.
پاتریک ویرا همچنین 107 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه انجام داده است و 6 گل نیز به ثمر رسانده است.
همچنین پاتریک ویرا در لیست 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان که از سوی FIFA و توسط پله انتخاب شده است، حضور دارد.

برچسب‌ها: پاتریک ویرا آرسنال فرانسه یوونتوس اینتر میلان منچستر سیتی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

7 3

1,808 پامپلونا1393/06/25

ژولیوس: پاتریک ویرا یه اسطوره بووووووووووووووووووووووووووود

25 شهریور (20:55)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi