خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار منچستریونایتد
اتحاد منچستریونایتد
7
10,285

از پیروزی ۸-۲مقابل آرسنال تا تساوی ۱-۱برابر ساندرلند،چه شده؟

از پیروزی ۸-۲مقابل آرسنال تا تساوی ۱-۱برابر ساندرلند،چه شده؟
افت منچستریونایتد در دو فصل اخیر وقتی تعجب برانگیزتر می شود که بدانیم ۶ بازیکنی که در دیدار هفته گذشته مقابل ساندرلند به میدان رفتند، سه سال قبل در پیروزی ۸-۲ مقابل آرسنال، در ترکیب فیکس یونایتد حضور داشتند.

اشلی یانگ، فیل جونز، کریس اسمالینگ، تام کلورلی، وین رونی و داوید دخه آ همگی در دیدار یکشنبه شب گذشته در ورزشگاه لایت، از ابتدا برای منچستریونایتد بازی کردند تا یکی دیگر از نمایش های ضعیف این تیم بعد از جدایی سرالکس فرگوسن را به اجرا بگذارند.

سرمربی اسطوره ای منچستریونایتد به دلیل خریدهایی که در چند فصل آخر حضورش در الدترافورد انجام داد، به شت مورد انتقاد قرار گرفته و جونز، اسمالینگ، اندرسون، نانی و یانگ از جمله بازیکنانی هستند که در فهرست خریدهای نامناسب فرگوسن قرار گرفته اند.

فرگوسن برای خرید این چهار بازیکن و چند بازیکن دیگر، میلیون ها یورو هزینه کرد تا بتواند امپراطوری ای که فکر می کرد برای یک دهه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد، بسازد. اما این ایده تحقق پیدا نکرد و این را می شود در همین دو هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر مقابل سوانسی و ساندرلند دید.

از زمان اعلام بازنشستگی فرگوسن در ماه می ۲۰۱۳، بخت و اقبال شیاطین سرخ به کلی رو افول گذاشته است. آمدن و رفتن دیوید مویس کمتر از ۱۲ ماه طول کشید و لوئی فن خال هم با تیمی که کمبودهای زیادی دارد، حسابی به مشکل خورده است.

قرار گرفتن در رتبه هفتم با هدایت دیوید مویس یک افتضاح تاریخی برای یونایتدها بود و نرسیدن به رقابت های اروپایی، باشگاه را به فکر تغییراتی همه جانبه انداخت. مویس این را متوجه شد و فن خال هم از این موضوع آگاه است. اندرسون آماده است تا منچستریونایتد را ترک کند و تنها باید یک مشتری خوب برای او پیدا شود؛ نانی به طور قرضی به اسپورتینگ لیسبون رفته و در مورد آینده اشلی یانگ هم سوال های زیادی وجود دارد. اما نباید فراموش کرد که این دو در آن پیروزی تاریخی مقابل آرسنال، نقشی اساسی داشتند. دنی ولبک و خاویر ارناندس هم هم در آن دیدار حضور داشتند.

و آن شش بازیکن همگی در ترکیب اصلی دیدار مقابل ساندرلند که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید، حضور داشتند و با دیدن آنها این سوال بیشتر به ذهن می رسد که چه بر سر آن تیم آمده است؟ بازیکنانی که فرگوسن برای شان مبالغ زیادی پرداخت و بازیکنانی که سرالکس اعتماد زیادی به آنها داشت، ۳۶ ماه قبل، تیم آرسن ونگر را نابود کردند. رونی هت تریک کرد، یانگ دو گل زد، ولبک گل اول بازی را به ثمر رساند و حتی نانی هم در جمع گلزنان بود. آن تیم در اوج قرار داشت. و البته آرسنال آن روزها، بدترین آرسنال دوران حضور آرسن ونگر بود اما با این حال، آن نتیجه را فقط یک تیم فوق العاده می توانست رقم بزند. رابین فن پرسی، تئو والکات و لورن کوشیلنی هم از روی سکوها، تنها شاهد شکست سنگین تیم شان بودند.

یک ضرب المثل قدیمی می گوید بازیکنان یک شبه بد نمی شوند. احتمالا برای منچستریونایتد اتفاق کشنده، مغرور شدن باشد. آنها با حضور فرگوسن جام پشت جام به دست آوردند و فکر می کردند که با جدایی او، این دوران ادامه پیدا می کند. کلورلی و اندرسون به دلیل مصدومیت و از دست دادن اعتماد به نفس، دیگر بازیکنان سه سال قبل نیستند اما مویس از ناکارآمدی اد وودوارد در خرید یک هافبک میانی مناسب در بازار نقل و انتقالات، ضربه خورد. آنها سسک فابرگاس را می خواستند اما نتوانستند او را بخرند و در نهایت به خرید مروان فلینی رضایت دادند.

در مقابل، آنها پول شان را صرف خرید بازیکنانی کرده اند که به نظر نمی رسد در آن پست مشکلی داشته باشند- خرید دی ماریا با ۷۵ میلیون پوند نمونه ای از این اتفاق هاست- در حالی که خط دفاعی سه نفره شان در دیدار با ساندرلند متزلزل و آسیب پذیر بود. غیبت پاتریس اورا و ریو فردیناند مطمئنا در هفته های آینده بیش از این به چشم خواهد آمد. بسیار دشوار است که تصور کنیم بیشترین بازیکنان که چند روز قبل در خانه ساندرلند به سختی به یک تساوی رسیدند، سه سال قبل هر حریفی را از پیش رو برمی داشتند. به نظر نمی رسد خریدهای فرگوسن مشکلی داشته باشد. مشکلی اصلی، اتفاقاتی است که بعد از جدایی او در این باشگاه رخ داده است.

برچسب‌ها: منچستر یونایتد فصل

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

5 0

148 منچستر فرگوسن1393/06/11

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi