خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,352

هدیه وزیر به تیم‌ملی بعد از ناامیدی کفاشیان

هدیه وزیر به تیم‌ملی بعد از ناامیدی کفاشیان
خبری که کارلوس کروش از 10، 12 هفته قبل منتظر شنیدن آن بود، 10، 12 ساعت قبل از پرواز تیم ملی به استرالیا اعلام شد؛ مهرداد پولادی و سروش رفیعی می‌توانند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی کنند.
البته نام شجاع خليل‌زاده و حسين ماهيني هم در ليست مشموليني كه مي‌توانند در صورت اعلام نياز سرمربي تيم ملي همراه ملي‌پوشان به استراليا بروند، اعلام شده تا اگر كروش خواست به جاي خسرو حيدري و پژمان منتظري مصدوم، ماهيني و خليل‌زاده را با خود به جام ملت‌ها ببرد.

مجوز حضور اين 4 نفر در جام ملت‌هاي آسيا در حالي صادر شد كه غير از وزير ورزش و كارلوس كروش هيچ‌كس ديگر منتظر شنيدن اين خبر نبود. علي كفاشيان يك‌شنبه شب آب پاكي را روي دست سرمربي تيم ملي ريخت و به او گفت بهتر است قيد پولادي و رفيعي را بزني، حتي يكي از مسئولان فدراسيون به كروش پيشنهاد كرد نام دو بازيكن جايگزين مهرداد و سروش را اعلام كند تا تيم ملي 23 نفره به استراليا برود اما كروش در جواب اين پيشنهاد گفت: «براي معرفي 23 بازيكن تيم ملي تا اول ژانويه فرصت دارم و ترجيح مي‌دهم تا لحظه آخر منتظر تعيين وضعيت پولادي و رفيعي باشم.» صبر كروش نتيجه داد و با نامه‌نگاري وزير و درخواست كتبي او از ستاد نيروهاي مسلح، سرانجام نظام‌وظيفه اجازه داد مشمول‌ها كه تا ديروز سرباز فراري ناميده مي‌شدند، در خدمت تيم ملي باشند.
اما واقعاً چه اتفاقي افتاد كه بازي عوض شد و كروش بعد از اين همه حرص و جوش خوردن، به خواسته‌اش رسيد؟! مگر سردار كمالي نگفته بود با اين سرباز فراري‌هاي فوتبال بايد جدي‌تر و بيشتر از متخلفين عادي برخورد شود؟!

يك منبع آگاه در اين خصوص به خبرورزشي گفت: «موضع نظام‌وظيفه و ستاد نيروهاي مسلح در اين خصوص هنوز تغيير نكرده و همچنان قرار است با متخلفين برخورد شود اما با اين تفاوت كه در خصوص 4 بازيكن نامبرده، قانون يك ماه ديگر اجرا خواهد شد.»
گويا اصل ماجرا اين است كه وزير در جلسه خصوصي با سرمربي تيم ملي و در پاسخ به درخواست او كه مدعي بود تيم ملي مي‌تواند كمبودهايش را با اين بازيكنان مشمول جبران كند، قول داد اين مشكل را حل خواهد كرد... وزير بلافاصله با مسئولان نيروهاي مسلح و نظام وظيفه نامه‌نگاري كرد و گفته مي‌شود با پادرمياني وزير دفاع، مجوز حضور اين بازيكنان در جام ملت‌ها صادر شد.

در اين ميان گروهي ادعا مي‌كنند نظام‌وظيفه به اين دليل اجازه حضور سرباز فراري‌ها را صادر كرد كه كروش در صورت ناكامي در جام ملت‌هاي آسيا، كاسه، كوزه‌ها را سر اين و آن نشكند و در گفت‌وگو با رسانه‌هاي بين‌المللي مدعي نشود مسئولان ورزشي و غيرورزشي ايران براي موفقيت تيم ملي فوتبال با او هيچ‌گونه همكاري و همراهي نداشتند. اين گروه به حرف‌هاي ديروز سردار كمالي استناد مي‌كنند اما به موازات اين ادعا، روايت ديگري هم وجود دارد كه خواندن آن بي‌ضرر است؛ يك منبع آگاه مي‌گويد نظام‌وظيفه تنها به اين دليل مجوز حضور سربازها در تيم ملي را صادر كرد كه ادبيات مسئولان ورزشي عوض شد. پيش از اين كروش و كفاشيان در نامه‌هاي خود و با زبان بي‌زباني خواهان دور زدن قانون و بخشش اين ملي‌پوشان بودند اما وزير ورزش برخلاف آنها كه مي‌گفتند قانون را دور بزنيد و ملي‌پوشان را ببخشيد، از مسئولان خواست با احترام به قانون و به خاطر مصالح ملي و منافع تيم ملي، اجراي قانون درخصوص فوتباليست‌هايي كه مورد نياز سرمربي تيم ملي هستند را به تأخير بيندازند. به گفته اين شخص، گودرزي نه با استفاده از جايگاه حقوقي‌اش كه وزير ورزش است، بلكه در جايگاه حقيقي خود و با ادبياتي كه دستوري نبود و منافع و مصالح ملي را در نظر داشت، اجازه اين بازيكنان را گرفت و گره‌اي كه عده‌اي مي‌خواستند با دندان باز كنند را با دست باز كرد.

به هر حال، كروش حالا مهرداد پولادي و سروش رفيعي را در اختيار دارد و حتي اگر دلش بخواهد مي‌تواند از شجاع خليل‌زاده و حسين ماهيني هم به جاي منتظري و حيدري مصدوم استفاده كند. اين همان اتفاق خوبي است كه فوتبال منتظرش بود. اهالي فوتبال هم هرگز نمي‌گفتند قانون را دور بزنيد و متخلفان را ببخشيد. درخواست فوتبالي‌ها اين بود كه ملي‌پوشان مشمول ابتدا در جام ملت‌هاي آسيا به تيم ملي كمك كنند و سپس سرباز محسوب شوند.

برچسب‌ها: مهرداد پولادی تیم ملی ایران جام ملت ها جام ملت های آسیا وزیر ورزش کفاشیان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

372 هت ریگ1393/10/09

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi