خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,776

از فولاد تا استقلال، بازگشت به آینده با نکو و وریا

از فولاد تا استقلال، بازگشت به آینده با نکو و وریا
، استقلال تحت هدایت جواد نکونام با ۶۷ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت و نتوانست قهرمان لیگ برتر شود، ضربه سر گولسیانی در دقیقه ۸۶ دیدار با مس رفسنجان رویاهای آبی را نقش بر آب کرد. اتفاقی که منجر به نایب قهرمانی استقلال و بیرون زدن حرف‌های مانده در گلو علیه سرمربی استقلال شد که به هرحال به واسطه سبک خاص کاری منتقدانی جدی دارد.

وریا غفوری کاپیتان سابق و چهره محبوب استقلال امروز در مصاحبه‌ای جنجالی برای اولین بار انتقادهای خود را از جواد نکونام علنی کرد و بر اختلاف خود با سرمربی آبی‌ها صحه گذاشت. اختلافی که ریشه آن به دو فصل پیش برمی‌گردد. زمانی که جواد نکونام فصل قبل برای تقویت سمت راست خط دفاعی‌اش وریا غفوری را به خدمت گرفت اما مسائلی باعث شد تا او‌ نتواند در ابتدا قراردادش را نهایی کند و فولاد بدون حضور او به اردوی ترکیه رفت. اگرچه تاکیدها و پیگیری‌های نکونام و گرشاسبی مدیرعامل وقت فولاد باعث شد تا در نهایت وریا غفوری با پیراهن قرمزهای اهوازی در لیگ برتر دیده شود.

همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه جواد نکونام با توجه به اتفاقاتی که در میانه فصل برای وریا افتاده بود و همچنین نارضایتی از عملکرد کاپیتان سابق استقلال او را در لیست فروش گذاشت. اگرچه نکو این مسئله را از چندین وقت قبل به گوش مدیر برنامه‌های وی رسانده بود اما وریا این انتظار را نداشت تا در لیست مازاد قرار بگیرد، بخصوص که این تصمیم از سوی کسی گرفته شد که در ابتدای فصل برای آمدنش تلاش زیادی کرده بود و حالا برایش عدم نیاز زده بود.

همینجا بود که آن ارتباط صمیمی پیشین برباد رفت. وریا که انتظار چنین برخوردی از کاپیتان سابقش را نداشت، هنوز نتوانسته آن را هضم کند و البته باید بابت دلخوری به او حق داد. از طرف دیگر نکونام این حق را دارد تا برای تیمش تصمیم بگیرد و اگرچه این جدایی می‌توانست بهتر انجام شود اما او به عنوان یک مربی تصمیم سخت را گرفته بود، چیزی که مشابه آن باعث دلخوری دوستان دیگری مثل اشکان دژاگه از وی شده است.

با وجود همه این مسائل، به زبان آوردن این جمله که نکونام شایستگی سرمربیگری استقلال را ندارد، چندان درست نیست. حتی اگر از سبک خاص و اتفاقات امسال ناراضی باشیم نکونام در فصل اول حضورش در استقلال نتایج قابل قبولی گرفته و بهترین نتیجه تیم نایب قهرمان تاریخ را گرفته و از اکثر تیم‌های قهرمان در ادوار گذشته امتیاز بیشتری جمع کرده بود و تنها یک باخت در کارنامه دارد و قطعا این جمله که "با توجه به شناختی که از جواد نکونام در فولاد و آنچه در طول این فصل شاهد بودیم، ایشان از شایستگی و توانایی لازم جهت ارتقا و پیشرفت استقلال برخوردار نیستند." کارشناسی نیست مگر آنکه با ادله کامل و مستندی بیان شود.

از خاطر نبریم که استقلال در این فصل 67 امتیار جمع کرده و این مسئله با همه مشکلات حین فصل رخ داده است و شاید اگر همانی می‌شد که فرشید سمیعی در فوتبال برتر گفت استقلال به قهرمانی لیگ می‌رسید اگرچه آنها هنوز بابت تصمیم کمک داور در پذیرفتن آخرین گل لیگ امسال شکارند و اقلا هواداران نکونام خود را قهرمان واقعی این فصل می‌دانند. در نظر بگیرید که استقلال در ۱۰ سال اخیر تنها یک بار جام را بالا برده اگر از سال استثنایی فرهاد مجیدی بگذریم با هر مربی سرشناس دیگری جنگ را بخصوص به پرسپولیس باخته و کارنامه نسبتا ضعیفی در این دوره دارد و این مسئله هم باید در تحلیل اتفاقات لحاظ شود. تیمی که همواره درگیر اختلافات بوده و هست و ظاهرا خواهد بود.

فصل بعد برای آبی‌ها هنوز شروع نشده و با توجه به نتایج و کسب سهمیه لیگ نخبگان جواد نکونام قطعا یک کاندیدای جدی برای حضور روی این نیمکت است و قطعا جانشین پیدا کردن برای او هم آنقدرها ساده نخواهد بود.

(البته) اگر تصمیم هولدینگ بر ادامه کار نکو باشد ضروری است که کاهش اختلافات بین چهره‌های مهم و تاریخساز باشگاه نیز جزئی از برنامه‌ها باشد.

برچسب‌ها: استقلال تهران نکونام

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

0 0

41 بانوان بندرگز1403/03/17

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi