خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,187

خستگی‌ناپذیرترین هواداران آزادی: دختران جایگاه بالا

خستگی‌ناپذیرترین هواداران آزادی: دختران جایگاه بالا
با گذشت هفته‌ها از حضور زنان هوادار فوتبال در استادیوم، حالا آن‌ها هم به تشویق‌کنندگانی قهار تبدیل شده‌اند و راه و رسم هواداری از تیم‌شان را یاد گرفته‌اند.
از زمان حضور زنان هوادار فوتبال در استادیو‌م‌های ورزشی که شروع آن به دیدار ایران - کامبوج در سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، تا به امروز که کم کم حضور آن‌ها در استادیوم رو به عادی شدن می‌رود؛ همواره انتقاداتی به نحوه هواداری آن‌ها وارد بوده است. اما حالا با حضور پُررنگ زنان در استادیوم‌های فوتبال در لیگ بیست و سوم، بار دیگر گذشت زمان همه چیز را تغییر داده است. حالا زنان هوادار هم به مانند مردان، یکصدا تیم مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند. آن‌ها هم در دقایق زیادی از مسابقه علی‌رغم دور بودن جایگاه‌شان از زمین مسابقه، تمام حواس خود را معطوف به بازی می‌دانند و کمتر از شیپور استفاده می‌کنند. حالا زنان هوادار هم یکصدا با جمله معروف “روبرو آماده باش” از بخش دیگر ورزشگاه که مردان هستند؛ برای سر دادن یک شعار مشترک درخواست همکاری می‌کنند. گزارش زیر مشاهدات عینی خبرنگار “ورزش سه” از ۹۵ دقیقه حضور در جایگاه هواداران زن پرسپولیس در مصاف این تیم با فولاد است.
یک) دیگر کمتر هواداری است که نداند ورودی غربی و پارکینگ شماره ۲ مختص زنان است. آن‌ها بعد از تقریبا یک فصل حضور در ورزشگاه، حالا مسیر خود برای گذر از تونل آزادی و رسیدن به جایگاه خود در طبقه دوم و ضلع جنوبی ورزشگاه را می‌شناسند. گفت‌و‌گوی آن‌ها با یکدیگر در صف ورود به استادیوم نشان می‌دهد که این روزها آن‌ها به مانند هفته‌های قبل تن به خرید بلیت چند میلیون تومانی نمی‌دهند. به گفته خودشان، به محض اعلام باز شدن سامانه بلیت فروشی، به سایت موردنظر مراجعه می‌کنند و برای خریدن بلیت تلاش می‌کنند. البته همین امروز هم برخی از آن‌ها می‌گفتند بلیت ۲۵۰ هزار تومانی از بازار سیاه روبروی ورزشگاه خریده‌اند اما دیگر خبری از خرید بلیت چند میلیون تومانی نیست و این خود جای امیدواری دارد.
دو) یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زنان برای ورود به استادیوم، همراه داشتن وسایل اضافی بود. وسایلی که البته مامورین گیت اجازه عبور آن‌ها را نمی‌داند و همین باعث ایجاد دغدغه شده بود. امروز اما عبور آسان و سریع آن‌ها از گیت‌های ورودی نشان می‌داد که دیگر خبری از همراه داشتن لوازم آرایش و یا دیگر چیزهای غیرضروری نیست. بدین ترتیب مراحل بازرسی ‌‌و عبور زنان از صف‌ها بسیار سریع‌تر از قبل شده بود.
دو) یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زنان برای ورود به استادیوم، همراه داشتن وسایل اضافی بود. وسایلی که البته مامورین گیت اجازه عبور آن‌ها را نمی‌داند و همین باعث ایجاد دغدغه شده بود. امروز اما عبور آسان و سریع آن‌ها از گیت‌های ورودی نشان می‌داد که دیگر خبری از همراه داشتن لوازم آرایش و یا دیگر چیزهای غیرضروری نیست. بدین ترتیب مراحل بازرسی ‌‌و عبور زنان از صف‌ها بسیار سریع‌تر از قبل شده بود.
چهار) یکی از وجه تمایزهای هواداران زن و مرد در استادیوم، خستگی ناپذیری خانم‌های هوادار است. چیزی که البته در جایگاه تیفوسی‌های هواداران مرد هم قابل مشاهده است. زنان هوادار ۹۰ دقیقه بدون سکوت تیم‌شان را تشویق می‌کنند و به دلیل ذات زنانگی خود، کمتر دست به اعتراض می‌زنند. برای مثال همین امروز بعد از اشتباه فاحش بیرانوند در ابتدای مسابقه و باز شدن دروازه پرسپولیس، آن‌ها شروع به روحیه دادن به دروازه‌بان تیم خود کردند و نام او را یکصدا فریاد می‌زدند. البته این مپنج) در هفته‌های ابتدایی ورود زنان به استادیوم، در خصوص نظرات غیرکارشناسی آن‌ها شوخی‌های بسیاری میشد اما حالا به دو دلیل، زنان هم موقع تماشای مسابقه با یکدیگر به تحلیل و تفسیر فنی می‌پردازند. ۱- در ابتدای صدور مجوز حضور زنان، همه دختران فوتبالی و غیر فوتبالی دوست داشتند این لذت ممنوعه را تجربه کنند اما حالا با مرور زمان، فقط دختران فوتبالی رنج حضور روی سکوهای سرد استادیوم را تحمل می‌کنند. ۲- آن شور و شوق اولیه برای ثبت تمامی لحظات با گوشی موبایل و کم توجهی به مسابقه، کمتر از قبل شده و حالا دختران هم تمرکز خود را معطوف به مسابقه می‌کنند که موجب بحث در خصوص مسائل فنی می‌شود.

شش) یکی دیگر از نکات قابل توجه در دیدار امروز، هماهنگی بسیار خوب هواداران زن و مرد برای سر دادن شعارهای مشترک بود. حالا با گذشت چند هفته، زنان هم روی شعارهای استادیومی مسلط شده‌اند. آن‌ها حتی در دقایقی از بازی شروع کننده برخی از شعارها هستند و مردان هم یکصدا آن‌ها را همراهی می‌کنندورد درخصوص تمام زنان صدق نمی‌کند و در میان آن‌ها برخی هم بودند که به عملکرد سنگربان خود معترض شدند.

برچسب‌ها: پرسپولیس فولاد

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

62 Fc Roohollah1402/12/19

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi