خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار لیورپول
اتحاد لیورپول
13
3,387

صد و پنجاهمین فینال قدیمی‌ترین جام جهان

صد و پنجاهمین فینال قدیمی‌ترین جام جهان
لیورپول و چلسی برای دومین بار در کمتر از سه ماه، بار دیگر در ومبلی با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و امروز شنبه ۱۴ می، برای حق مالکیت جام حذفی ۲۲-۲۰۲۱ به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش "ورزش سه"، چلسی با کسب هشت قهرمانی و لیورپول با هفت عنوان قهرمانی در جام حذفی از زمان آغاز مسابقات در سال ۱۸۷۱ این جام را بدست اورده اند. امروز ۱۵۰ مین سالگرد قدیمی ترین رقابت های حذفی در جهان فوتبال، رقابت سنگین وزن های فوتبالی توجه عام و خاص را معطوف به خود خواهد کرد

دو تیم در فوریه فینال جذاب جام کارابائو را برگزار کردند که تیم یورگن کلوپ پس از ضربات حماسی پنالتی به پیروزی رسید.
بطور حتم چلسی برای انتقام به میدان خواهد رفت و به دنبال تبدیل فصل ناامیدکننده خود به یک فصل موفق و پایان دادن رسمی به امیدهای لیورپول برای کسب چهارگانه بی سابقه.

به نحوه عملکرد و نتایج این دو تیم در فینال های گذشته نگاهی بیندازیم:

فصل ۰۵-۲۰۰۴
فینال جام لیگ، استادیوم میلنیوم
چلسی ۳ لیورپول ۲ (پس از وقت اضافه)
ژوزه مورینیو اولین جام خود را برای چلسی به دست آورد و آبی ها موفق شدند لیورپول رافا بنیتز را شکست دهند. استیون جرارد در وقت عادی دروازه تیم‌خودی را باز کرد و بازی به وقت اضافه کشیده شد.
چلسی با گل های کزمان و دیدیه دروگبا به قهرمانی دست یافت. در پایان مورینیو برای خفه کردن تماشاگران لیورپول، با بد دلی انگشتان اشاره خود را روی لب هایش قرار داد. دشمنی و رقابت مورینیو و لیورپول در ان دوران مدتی بود اغاز شده بود.

فصل ۰۷-۲۰۰۶
چریتی شیلدز، میلینیوم استادیوم در کاردیف
لیورپول ۲ چلسی ۱
در آگوست، چلسی و لیورپول دوباره به در مقابل یکدیگر قرارگرفتند..
تیم مورینیو پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل ۰۶-۲۰۰۵ و بازگشت لیورپول به کاردیف در آگوست پس از پیروزی در جام حذفی فصل قبل به شکلی دراماتیک مقابل وستهم، جرارد فینال.
آندری شوچنکو قبل از نیمه بازی را بعد از گل ریسه به تساوی کشاند.
با ورود به مراحل پایانی بازی، پاس زیبای ارسالی کریگ بلامی در دقیقه ۸۰ با ضربه سر پیتر کراچ به تور نشست. انتقام بی اهمیت لیورپول از چلسی.

فصل ۱۲-۲۰۱۱
فینال جام حذفی
چلسی ۲ لیورپول ۱
گل های رامیرز و دروگبا چلسی را به برتری رساند، اندی کارول گلزن لیورپول بود. در پایان ضربه سر دیرهنگام و‌تعیین کننده کارول با تشخیص داور از خط عبور نکرده نبود.
این اولین بار نبود. خاطره گل مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان لیورپول در برابر چلسی مورینیو را زنده کرد.

۲۰۱۹
سوپر جام یوفا، استانبول
لیورپول ۲ چلسی ۲ (پیروزی لیورپول در ضربات پنالتی)
در استانبول، گل سادیو مانه، لیورپول را در وقت اضافه پس از گل اول اولیویه ژیرو جلو انداخت.
بازی با گل جورجینیو از روی نقطه به تساوی رسید، قبل از اینکه آدریان در ضربات پنالتی ضربه تامی آبراهام را کنترل کند. اینبار لیورپول سوپر کاپ را تصاحب کرد.

فصل ۲۰-۲۰۱۹
سوپر جام اروپا
لیورپول ۲ چلسی ۲ (لیورپول ۵-۴ در ضربات پنالتی)
لیورپول با پیروزی در ضربات پنالتی برای چهارمین عنوان قهرمانی در سوپرجام یوفا/اروپا و‌ ۴ میلیون پوند جایزه را دریافت کرد.
بعد از ۹۰ دقیقه نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. اولیویه ژیرو و سادیو مانه دروازه حریف را گشودند.
در وقت اضافه، مانه بار دیگر بلافاصله پس از شروع مجدد بازی را ۲-۱ کرد تا اینکه جورجینیو قبل از سوت پایان از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند.
در حالی که لیورپول هر پنج پنالتی خود را در ضربات پنالتی به ثمر رساند، تامی آبراهام، پنجمین پنالتی چلسی را از دست داد. دومین جام یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول.

۲۰۲۲
فینال جام اتحادیه، ومبلی
لیورپول 0 چلسی 0 (پیروزی لیورپول در ضربات پنالتی)
۱۲۰ دقیقه و ۲۲ تا قهرمان تعیین شود.
«کپا آریزابالاگا»» دروازه بان چلسی نقل محفل بود. او‌ در چند دقیقه پایانی برای مهار ضربات پنالتی در درون دروازه قرار کرفت. اما نه تنها هیچیک از ضربات را مهر نکرد بلکه بعد از پنالتی بیست و یکم دروازه بان لیورپول، کایومهین کلهر که به تور نشست، برای بیست و دومین پتالتی پشت توپ قرار گرفت و ضربه پنالنی او حوالی ردیف Z پایین امد.

دیدار امروز نبردی دیگر میان لیورپول و چلسی، و دو مربی موفق و محبوب المانی.
منتظر دیداری دیدنی باشید.

برچسب‌ها: لیورپول چلسی جام حذفی انگلیس

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

49 ☫ ایران ☫1401/02/24

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi