خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,325

آقا کریم؛ استثنای فوتبال ایران

آقا کریم؛ استثنای فوتبال ایران
یکم اسفند سالروز تولد کریم باقری است؛ یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران.

به گزارش "ورزش سه"، کریم باقری امروز ۴۸ ساله شد. یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران. بازیکنی دو پا، سرزن، خوش‌تکنیک و باهوش که هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی موثر بود. گلزن‌ترین هافبک تاریخ فوتبال ایران که اگر قدر خود را بیشتر می‌دانست قادر بود در فوتبال اروپا جایگاهی بالاتر از بازی در آرمینیا بیله‌فلد به‌دست آورد.

به مناسبت ۴۸ سالگی او نگاهی گذرا به زمان حضور او در فوتبال ایران می‌اندازیم.

در مراسم ابتدایی بازی رفت مقابل ایرلند در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۰۲. ناکامی در راه رسیدن به جام جهانی باعث شد تا او در ۲۸ سالگی از تیم ملی خداحافظی کند. تصمیمی عجیب که باعث شد سال‌ها فوتبال ملی از وجود او محروم شود.

چپ‌دستی که بازوبند کاپیتانی را روی بازوی راست می‌بست و یک دو پای کامل در فوتبال ایران بود با پیراهن پرسپولیس در سال ۸۷

در جدال با قطر. بدترین روز ملی برای کریم باقری. موفق‌ترین بازیکن ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ وقتی با چهره‌‌ بدون سبیل وارد میدان با قطر شد فکرش را نمی‌کرد جدا از باخت غیرمنتظره مقابل قطر، آنقدر عصبی شود که مشتی را روانه‌ بازیکن قطری کند و اخراج شود و بازی مقابل ژاپن و بازی رفت مقابل استرالیا را از دست بدهد.

با پیراهن شماره ۴ در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶. زمانی‌که برای اولین بار در خط میانی تیم ملی به‌کار گرفته شد. تا قبل از آن پروین، استانکو و مایلی‌کهن به‌عنوان سرمربیان تیم ملی از او در خط دفاع بهره می‌بردند اما بازی‌های درخشانش در خط میانی پرسپولیس باعث شد تا مایلی‌کهن هم او را به خط میانی ببرد و تبدیل به یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایران شود.

در جدال با عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰. یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی. بازیکنی که هر دوره‌ای در تیم ملی بود در ترکیب یازده نفره جا داشت.

به‌عنوان کاپیتان تیم امید در کنار نیما نکیسا. تیمی که نتوانست به المپیک آتلانتا ۱۹۹۶ راه یابد. باقری به‌عنوان دفاع آخر ایران در بازی با امارات در تهران با اشتباه خود زمینه‌ساز گل حریف شد هرچند ایران بازی را مساوی کرد اما باخت در بازی برگشت، باعث ناکامی در راه رسیدن به المپیک شد.

میدان‌دار تیم ملی در فرانسه در تقابل با لوتار ماتیوس در بازی آخر تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ مقابل آلمان. باقری موفق به گلزنی در این جام نشد اما چند شوت از راه دور محکم روانه دروازه حریفان کرد و یک فرصت گلزنی خوب را مقابل آمریکا از دست داد.

در بازی‌های داخل سالن و تشریفاتی آلمان و در جدال با یانکر مهاجم بایرن‌مونیخ. روزهایی که او با پیراهن آرمینیا بیله فلد در بوندس‌لیگای یک و دو بازی می‌کرد.

شادی پس از صعود به جام جهانی ۱۹۹۸. مقصد شادی او مشخص است: احمدرضا عابدزاده

در کنار عابدزاده و دایی در پرسپولیس رویایی سال ۷۵. اولین سال حضور در پرسپولیس. او ابتدا پیراهن شماره ۱۵ را به تن می‌کرد و در میانه فصل به پیراهن شماره 6 محبوبش رسید.

پرواز با پیراهن کشاورز در جدال با علی دایی و پرسپولیس در سال ۷۴. جدالی که با تساوی بدون گل خاتمه یافت. باقری چند باری توسط سیروس قایقران در خط میانی به بازی گرفته شد اما اغلب زوج فریبرز مرادی(شماره ۳در تصویر) در خط دفاعی بود. او با پیراهن کشاورز و با ضربه سر به استقلال هم در این سال گل زد و در پایان فصل با شکستن رکورد رقم انتقال تا آن زمان راهی پرسپولیس شد.

با پیراهن شماره ۱۳ در جام اکو بهار ۱۳۷۲. روزهایی که اولین بازی ‌های ملی خود را انجام داد و توانست رضایت علی پروین را به‌عنوان سرمربی تیم ملی جلب کند

شادی پس از گلزنی به عربستان در ورزشگاه آزادی. پنالتی از دست رفته‌‌ نیمه اول را با این گل جبران کرد. باقری در دوران بازی خود دو بار به عربستان گل زد و هر دو بار به محمد الدعایه

پنالتی‌ای که محمد الدعایه با تیزچنگی مهار می کند و باقری تنها پنالتی‌اش را در جدال‌های ملی از دست می‌دهد. بازی با عربستان در تهران و در مقدماتی جام جهانی ۹۸

در کنار فرد ملکیان و حمید مطهری در اردوی تیم ملی جوانان در سال‌های ابتدایی دهه هفتاد

با پیراهن شماره چهار تیم ملی و در مراسم ابتدایی بازی دوستانه مقابل قطر در ورزشگاه تبریز. اردیبهشت ۷۵ و زمانی که مایلی‌کهن تازه سرمربی تیم ملی شده بود و او از تیم کشاورز به تیم ملی دعوت شده بود. مایلی‌کهن اوایل از او در پست دفاع یارگیر استفاده می‌کرد.

در جدال با مهدی پاشازاده در اولین حضورش در دربی‌ها که با برد یک بر صفر قرمزها همراه شد.

برچسب‌ها: تیم ملی ایران پرسپولیس کریم باقری

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

72 ☫ ایران ☫1400/12/01

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi