خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,199

به بهانه سالروز آخرین توپ طلا برای فوتبال ایران

به بهانه سالروز آخرین توپ طلا برای فوتبال ایران
علی کریمی به عنوان چهارمین ایرانی، صاحب توپ طلای آسیا شد. به بهانه سالروز آخرین توپ طلا برای فوتبال ایران، یادی از مردان سرخ و سال فوتبال آسیا می‌کنیم.

17 سال پیش از این در 8 دسامبر سال 2004، مقارن با 18 آذر سال 1383 علی کریمی به عنوان چهارمین ایرانی صاحب توپ طلای آسیا شد.

این آخرین باری بود که یک فوتبالیست ایرانی توانست این افتخار را از آن خود کند. او یک سال بعد بار دیگر در آستانه گرفتن توپ طلا قرار گرفت. هنگامی‌که این بار نه در الاهلی امارات که در میان ستاره‌های بایرن‌مونیخ و بوندس‌لیگا می‌درخشید. اما اعلام شد طبق مقررات مراسم، افرادی در جمع برترین‌ها قرار می‌گیرند که بتوانند در آن شرکت کنند.

علی کریمی در حالی مرد سال فوتبال آسیا شد که یک سال قبل از او، مهدی مهدوی‌کیا این عنوان را کسب کرده و برای فوتبال ایران به ارمغان آورده بود.

کسب این عنوان برای دو سال پیاپی توسط بازیکنان ایرانی در آن زمان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی هم قرار گرفت.

مهدی مهدوی کیا هم در چنین روزهایی بود که به عنوان صاحب توپ طلای فوتبال آسیا 2003 معرفی شد. در دهم دسامبر سال 2003 مقارن با 19 آذر سال 1382.

علی کریمی البته در سال 2012 وقتی که در پرسپولیس حضور داشت نیز برای کسب توپ طلای آسیا کاندیدا شد که در نهایت عنوان دوم را به دست آورد ولی در بازگشت از مالزی با استقبال عجیب هواداران پرسپولیس در فرودگاه امام خمینی روبرو شد.

علی کریمی از این قبیل افتخارات فردی فراوان دارد. از جمله این که در سال 2006، نامزد عنوان سلطان دریبل جهان شد. وی در سال 2009 هم برای بازی برابر تیم منتخب آمریکای جنوبی به تیم منتخب جهان دعوت شد که در نهایت این مسابقه لغو گردید.

نام علی کریمی مانند نام علی دایی بارها به عناوین مختلف در کنار نام بزرگترین ستاره‌های فوتبال جهان قرار گرفته است.

و اما جمعه این هفته سالروز انتخاب مهدی مهدوی کیا به عنوان مرد سال فوتبال آسیا 2003 است. این افتخار پس از آن نصیب وی شد که در سال 1997 نیز به عنوان جوان اول فوتبال آسیا انتخاب شد. همان سالی که در مراسم توپ طلای آسیا خداداد عزیزی و کریم باقری در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته بودند.

هر چهار بازیکن ایرانی که توپ طلای آسیا را به دست آوردند، قبل از این افتخار به افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس نائل شده بودند.

انتخاب بازیکن سال آسیا از سال 1984 به شکل رسمی انجام شد و اولین بازیکن ایرانی که به تصاحب آن نزدیک شد گلزن اسطوره‌ای فوتبال ایران و آسیا فرشاد پیوس بود. او در سال 1990 برای توپ طلای آسیا کاندیدا شد. سالی که در آن پرسپولیس قهرمان آسیا و تیم ملی ایران هم قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن شد. او در نهایت بعد از کیم جو سونگ کره‌ای نفر دوم شد، اما تردیدی نیست قدرت کره‌ای و توجه بیشتر رسانه‌های آسیایی به فوتبال کره، کمک بزرگی بود تا عملکرد کیم جو سونگ بیشتر از فرشاد پیوس از ایران به چشم بیاید.

به هر حال برای اولین بار این خداداد عزیزی بود که طلسم را شکست و در سال 1996 توپ طلای آسیا را گرفت. بعد از او نوبت به علی دایی و سال 1999 رسید. او در همان سال 1996 بعد از خداداد عزیزی قرار گرفت ولی این بار با قدرت مرد اول فوتبال آسیا شد. این بعد از آن بود که در هرتابرلین درخشید و باشگاهش را با گل‌هایی که به چلسی و میلان زد در سطح قاره اروپا مطرح کرد. او در 14 دسامبر 1999، مقارن با 23 آذر 1378 این عنوان را به دست آورد.

برچسب‌ها: پرسپولیس علی کریمی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

17 1

176 ☫ ایران ☫1400/09/18

☫ ایران ☫: جادوگر سرخ

18 آذر (12:24)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi