خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار منچستریونایتد
اتحاد منچستریونایتد
7
10,284

دنیا را آب ببرد، منچستریونایتد را خواب می بَرَد

دنیا را آب ببرد، منچستریونایتد را خواب می بَرَد
وقتی همه خواب بودند؛ چرا یونایتد بابت از دست دادن کونته، متضرر خواهد شد؟
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
منچستریونایتد یک بزنگاه مهم دیگر را نیز از دست داد تا در میان بهت و حیرت همگان، یکی از نوابغ مربی گری دنیا به رقیب مستقیم این تیم بپیوندد
چیزی جز این انتظار داشتید؟ یعنی واقعا انتظار داشتید مافیای رسانه ای اوله گونار سولسشر اجازه دهد تا به همین راحتی ها او اخراج شود و سرمربی جدید روی کار بیاید؟ خیر و ابدا خیر، داستان به این سادگی ها نیست. وقتی پس از تحقیر تاریخی مقابل لیورپول در اولدترافورد گری نویل، مدیر کل مافیای رسانه ای سولسشر، هنوز هیچ صحبتی به میان نیامده در استودیو اسکای اسپورتس نام آنتونیو کونته را به زبان می آورد و به صراحت می گوید که او نباید سرمربی یونایتد شود، شما انتظار دارید چه اتفاقی رخ دهد؟

به همین راحتی یونایتد یک بزنگاه دیگر را نیز از دست داد. همچون بزنگاهی که می توانست مائوریتسیو پوچتینو را سرمربی یونایتد کند، آنتونیو کونته نیز از کَف رفت. نه تنها از کَف رفت، که اتفاقا به رقیب مستقیم یونایتد در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا پیوست. به این ترتیب بر فرض عدم علاقه زیدان به هدایت یونایتد، گزینه خاصی در بازار مربیان در فصل جاری وجود ندارد و یونایتد باید با سرمربی فعلی خود همچنان در «مسیر درست» (!) گام بردارد و امیدوار باشد تا پس از سه فصل سرانجام اتفاق رو به جلویی روی دهد.
حقیقت اما این است که یونایتد به راحتی یکی از نوابغ مربی گری دنیا را از دست داده است. نابغه ای که از دید گری نویل و سایر رفقای سرمربی سابق کاردیف، برای یونایتد مناسب نبوده است. چرا؟ هیچ دلیلی هم عنوان نشده اما احتمالا همان دلایلی است که بعضا هواداران فوتبال آن را در مورد کونته زمزمه می کنند. دلایلی که هیچ وجود خارجی ندارد. گزاره هایی طوطی وار و غلط همچون "او با بازیکنان به مشکل می خورد"، "مربی لیگ قهرمانان اروپا نیست" یا "خرید های بد انجام می دهد"، همگی گزاره های کلی هستند که بدون در نظر گرفتن شرایط تیم های مختلف عنوان می شوند و محلی از اعراب ندارند. این ها همان گزاره هایی هستند که هواداران یوونتوس نیز به بهانه لجبازی کودکانه آندره آ آنیلی با آنتونیو کونته آن را برای خود تکرار می کردند تا آرام شوند اما تیمشان اکنون به خاک سیاه نشسته و هر فصل برای کسب سهمیه در حال رقابت است.

آنتونیو کونته اتفاقا مربی‌ای است که مدیریت باشگاه را همواره برای داشتن بهترین بازیکنان تحت فشار قرار می دهد و دقیقا به همین خاطر بود که از یوونتوس و اینتر جدا شد چرا که باشگاه نتوانست قولی به او برای خرید بازیکنان باکیفیت ارائه دهد. آنتونیو کونته اتفاقا باعث پیشرفت تمامی بازیکنانش می شود. تمامی ترکیب زیر نظر او پیشرفت می کنند و کیفیتشان با حضور کونته چند برابر می شود. او این مساله را در تمامی تیم هایش به اثبات رسانده است. آنتونیو کونته اتفاقا با تمامی بازیکنانش رابطه ای صمیمی و تنگاتنگ دارد و تمامی بازیکنان همواره حاضر هستند برای او در زمین مسابقه هر کاری را انجام دهند. این را مصاحبه های مختلف بازیکنان به راحتی اثبات می کند. اگر از باند منحوس برزیلی چلسی عبور کنید، او در تیم هایش با هیچ بازیکنی به مشکل نخورده و اگر هم مشکلی بوده، مربوط به کم کاری و عدم مسئولیت پذیری آن بازیکن بوده است. ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا؟ باید ببینید که او چه تیم هایی را در چه شرایطی تحویل گرفته. او یوونتوسی را تحویل گرفت که عملا «هیچ» بود و سال ها از سطح اول اروپا فاصله داشت. یک بار در دور گروهی لیگ قهرمانان حذف شد (بزرگانی همچون فرگوسن و یا فن خال هم در دور گروهی حذف شده اند) و یک بار هم توانست با یوونتوس تا مرحله یک چهارم پایانی صعود کند و در نهایت مغلوب بایرن مونیخی شد که توانسته فاتح آن رقابت ها شود. در چلسی تنها یک بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان را داشت که آن هم در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب بارسلونا شد. در اینتر نیز شرایطی مشابه یوونتوس وجود داشت. تیمی که محلی از اعراب در سطح اول اروپا طی سالیان قبل از کونته نداشت، دو بار در گروه مرگ قرار گرفت و در روز آخر از راه یابی به دور بعد بازماند. جدا از تمامی این مسائل لیگ قهرمانان اروپا تورنمنتی نیست که کیفیت یک سرمربی را لزوما با آن سنجید. در لیگ قهرمانان اروپا پارامترهای بسیار زیادی تاثیرگذار است که کیفیت سرمربی و تیم تنها یکی از آن ها محسوب می شود.
آنتونیو کونته، برنده سریالی و یکی از نوابغ مربی گری دنیا، به تاتنهام پیوست تا شاید بار دیگر یکی از قاب های پر حسرت برای هواداران منچستریونایتد شکل گیرد. منچستریونایتد حالا احتمالا همچنان با اوله گونار سولسشر ادامه خواهد داد و حتی اخراج او هم نمی تواند خبر لزوما خوبی برای هواداران باشد چرا که عملا گزینه خاصی روی میز جهت جانشینی او وجود ندارد. در شرایط فعلی بهترین کار این است که هواداران یونایتد همچنان دست به دعا باشند تا شاید پس از سه سال این «مسیر درست» (!) در عمل هم چیزی نشان دهد. از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می تواند بدترین اتفاق برای یونایتد باشد و چه تلخ است تیمی که این فصل باید به طور مستقیم برای قهرمانی در لیگ تلاش می کرد، در ماه نوامبر به دنبال سهمیه باشد.

برچسب‌ها: آنتونیو کونته منچستریونایتد تاتنهام

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

0 0

87 Reza Wampire1400/08/13

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi