خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرتغال
اتحاد پرتغال
7
15,584

زننده گل قهرمانی یوروی پرتغال از کجا آمد و الان کجاست؟

زننده گل قهرمانی یوروی پرتغال از کجا آمد و الان کجاست؟
فینال یورو 2020 در پیش است و تیم های ایتالیا و انگلیس مقابل هم قرار بگیرند. هر کسی که گل پیروزی تیمش را بزند یا مهاری تعیین کننده انجام دهد، به قهرمان تیم و کشورش تبدیل خواهد شد. به مناسبت این دیدار، مروری داریم روی داستان بازیکنی که گل پیروزی بخش قهرمانی تاریخی پرتغال در یورو 2016 را به ثمر رساند.

نام ادر و جام ملت های اروپا همیشه با یکدیگر در هم تنیده خواهند بود و گل دقیقه 109 ادر مقابل فرانسه در یورو 2016 را می توان مهم ترین لحظه عمر او دانست. وقتی که کریستیانو رونالدو در نیمه اول بازی به خاطر خطای دیمیتری پایه مصدوم شد و با چشمانی گریان از بازی بیرون رفت، شانس پرتغال برای قهرمانی در یورو 2016 کم تر از همیشه به نظر می رسید اما رونالدو نتوانست طاقت بیاورد و همراه فرناندو سانتوش در کنار زمین، هم تیمی هایش را راهنمایی می کرد. ادر که در سال 2015 به سوانزی در لیگ برتر انگلیس پیوسته بود، تنها شش ماه پس از حضورش در این تیم به خاطر کم بازی کردن و مشکلات مصدومیت در اول فوریه به صورت قرضی راهی لیل فرانسه شد. با توجه به فقدان استعدادها و مهاجم نوک بزرگ در پرتغال، ادر با یک نیم فصل حضور در لیل توانست جایگاهش در تیم ملی پرتغال در یورو 2016 را تضمین کند.در بازی فینال، ادر در دقیقه 79 به جای رناتو سانچز به میدان آمد و پس از کشیده شدن بازی به وقت های اضافه، او با عبور از لورن کوشیلنی با یک شوت از راه دور، دروازه هوگو لوریس را فرو ریخت.

یکی از مهم ترین گل های تاریخ فوتبال اروپا، توسط بازیکنی به ثمر رسید که در دوران فوتبال باشگاهی اش همواره یک بازیکن صرفا متوسط بود. با این حال لیل متقاعد شد پس از گل تاریخی ادر، قرارداد او را دائمی کند. در فصل 18-2017 ادر با قراردادی قرضی راهی لوکوموتیو مسکو شد و به این تیم کمک کرد تا پس از 14 سال فاتح لیگ روسیه شوند. لوکوموتیو مسکو قرارداد ادر را دائمی کرد و این مهاجم پرتغالی قهرمانی در جام حذفی و سوپر کاپ روسیه را تجربه کرد. با این حال ادر در فصل 21-2020، یک فصل ضعیف را سپری کرد. او در لیگ روسیه فقط ده بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند و به دنبال اتمام قراردادش در ژوئن 2021، هم اکنون در 33 سالگی یک بازیکن آزاد است.

ادر 190 سانتی متری، بازیکنی است که در نبردهای هوایی قوی است و حفظ توپ خوبی دارد اما به عنوان یک مهاجم نمی تواند نفر اول خط حمله باشد و بیشتر در نقش مهاجم مکمل کارآمد تر است. گل نزن بودن ادر، توجیه خوبی برای محبوب نبودن او نزد هواداران پرتغال تا فینال یورو 2016 است. ادر که در 35 بازی ملی برای پرتغال فقط پنج گل زده، پس از شکست 4-0 پرتغال مقابل آلمان در جام جهانی 2014 مورد خشم و توهین هواداران پرتغال قرار گرفت. ادر می گوید پس از آن روزهای سخت، حتی به خودکشی فکر می کرد. ادر در سپتامبر 2016 درباره آن روزها گفته بود:

افکار بدی به ذهنم خطور می کرد. یک دوره بسیار بد را سپری می کردم. همچنین با مصدومیت های بدی هم دست و پنجه نرم می کردم که اتفاقات جام جهانی هم پیش آمد. خیلی سخت بود. نمی توانستم دوباره رویاپردازی کنم و به موفقیت باور داشته باشم. یک دوره خیلی ترسناک را سپری کردم و فرار از آن خیلی سخت بود.
ادر شروع زندگی اش خیلی سخت بود. او در گینه بیسائو زاده شد و خانواده اش در سه سالگی برای داشتن زندگی بهتر به پرتغال مهاجرت کردند اما در هشت سالگی، ادر به یتیم خانه فرستاده شد چرا که والدینش صلاحیت نگهداری از او را نداشتند. فیلومنو آنتونیو لوپز، پدر ادر در سال 2003 به خاطر قتل شریک زندگی اش به زندان افتاد و ادر پس از قهرمانی در یورو 2016 این موضوع را فاش کرد:

پدرم در زندان است. دوازده ساله بودم که این اتفاق افتاد. او، من و نامادری ام به قتل متهم شدیم اما در نهایت فکر می کنم 16 سال برای پدرم حبس بریدند.
با وجود کودکی سخت، ادر در 18 سالگی دوران فوتبالش را شروع کرد و پس از درخشش در آکادمیکا پرتغال راهی براگا شد اما مصدومیت شدید لیگامنت زانو از روند پیشرفت او جلوگیری کرد. در سال 2015 او با انتقالی 5 میلیون پوندی راهی سوانزی شد اما فقط 421 دقیقه پیراهن این تیم را به تن کرد. شش گل در 14 بازی در دوره قرضی اش در لیل، فرناندو سانتوش را متقاعد کرد تا او را به عنوان یار ذخیره به یورو ببرد. در کل یورو 2015، ادر فقط 54 دقیقه بازی کرد که 41 دقیقه آن به فینال مقابل فرانسه بر می گردد. ادر پس از قهرمانی در یورو گفت:

مفتخرم که این جا هستم و مفتخرم که در گینه بیسائو زاده شده ام. من خودم را یک پرتغالی می دانم چون تمام عمرم را در پرتغال بوده ام. این قهرمانی برای من و دو کشورم شگفت انگیز است.
ادر برای جام جهانی 2018 در لیست اولیه تیم ملی پرتغال بود اما خط خورد و مطابق انتظار در لیست یورو 2020 هم جایی نداشت اما مهم این است که او پراهمیت ترین گل تاریخ فوتبال پرتغال را به ثمر رسانده است.

برچسب‌ها: ادر پرتغال یورو2016 اخبار پرتغال

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

0 0

3,228 تـراکـتــور1400/04/19

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi