خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار تراکتورسازی
اتحاد تراکتورسازی
5
21,561

تراکتور – ماشین‌سازی؛ دربی ناخوش‌ها در بنیان دیزل

تراکتور – ماشین‌سازی؛ دربی ناخوش‌ها در بنیان دیزل
تیم‌های همشهری تراکتور و ماشین‌سازی از ساعت ۱۹ امروز (شنبه ۸ خرداد ماه) در دیداری معوقه از مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز دربی فوتبال آذربایجان را برگزار می‌کنند.

در حال حاضر، تراکتور با عملکرد ۷برد، ۹ مساوی و ۶ باخت و مجموع ۳۰ امتیاز در مکان هفتم جدول قرار دارد و ماشین‌سازی با یک برد، ۸ مساوی و ۱۳ باخت و یدک کشیدن تمامی‌بدترین‌های لیگ ۱۱ امتیازی بوده و قعرنشین است.

دربی ناخوش‌ها در تبریز

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در طول فصل جاری لیگ برتر و بخصوص در سال جدید حال و روز خوشی ندارند. تراکتور روی دور تساوی‌های یک بر یک افتاده و ماشین‌سازی هم یک در میان یا می‌برد یا می‌بازد!

اما آن‌ها پس از ملاقات با خوزستانی‌ها به هم رسیده‌اند، تراکتور پیش از این بازی در دیدار معوقه دیگر با فولاد به تساوی یک بر یک دست یافت و ماشین‌سازی هم بعد از شکست یک بر صفر در خانه نفت مسجدسلیمان.

بدون شک، نتیجه دیدار امروز از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه در یک طرف یاران خطیبی برای امیدواری به کسب سهمیه آسیایی و در سمت مقابل شاگردان اکبرپور برای زنده نگه داشتن امیدِ بقا نیاز به هر سه امتیاز دارند.

نکته دیگری که باید قبل از دوئل دربی آذربایجان باید بدان اشاره کرد، واگذاری امتیاز باشگاه ماشین‌سازی و گسستن پیوند برادری دو باشگاه بود! و حالا سبزپوشان تحت حمایت مالک جدید برابر همشهری خود صف‌آرایی می‌کنند.

از تقابل نبرها تا سرمربیان بومی

این بازی پیکار دو تیمی‌است که با برد بیگانه شده‌اند، از آخرین برد تراکتوری‌ها در لیگ حدود ۳ ماه می‌گذرد و این درحالی است که برای یادآوری اولین و آخرین برد ماشین‌سازی در فصل جاری باید به بیش از ۱۰۰ روز قبل بازگشت.

از سویی دیگر جدال دو تیم تقابل اندیشه‌های دو سرمربی جوان و بومی‌است. رسول خطیبی و علیرضا اکبرپور که از ستارگان دهه ۷۰ فوتبال تبریز هستند، در کسوت سرمربیان دو تیم مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

خطیبی و اکبرپور در دوران بازیگری مهاجمانی تیزپا بودند، بازیکنانی که هیچ وقت برای مدافعان حریف جایی برای نفس کشیدن نمی‌گذاشتند اما این روزها در عرصه مربیگری با چالش بزرگی روبرو هستند.

در این میان خطیبی سال‌هاست که با چم و خم کار مربیگری آشناست و از تجربه بالاتری برخوردار است اما اکبرپور برای اولین بار در لیگ برتر سرمربیگری می‌کند و در آغاز این مسیر پر پیچ و خم قرار دارد.

سنگینی کفه ترازو به سمت سرخ‌پوشان

در ۷ رویارویی پیشین تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی در لیگ برتر، سرخ‌پوشان با ۵ برد، یک تساوی و یک باخت برتر از حریف سبزپوش بوده‌اند و در دیدار رفت نیز با تک گل دیرهنگام محمد قنبری موفق به شکست حریف خود شدند.

در مجموع، تراکتور در لیگ برتر تیم دربی‌بازی بوده و به جز باختی که در دور رفت فصل گذشته برابر همین تیم ماشین‌سازی تجربه کرد، در برابر همشهریانش شکست دیگری نداشته و در اکثر آن‌ها با سه امتیاز زمین را ترک کرده است.

برخلاف این تیم، ماشین‌سازی در دربی‌های لیگ برتری آمار جالبی نداشته و فقط یک بار موفق به پیروزی شده است. البته تیمی‌ریشه‌دار تبریزی‌ها در قدیم الایام و در لیگ آزادگان حریف قدرتمندی برای تراکتور بود و عملکرد بهتری داشت.

با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید در دربی فوتبال آذربایجان آسمان تبریز چه رنگی خواهد شد و مهمتر اینکه آیا طلسم نبردن‌های دو تیم در بازی امروز بالاخره شکسته می‌شود یا خیر؟ پاسخ این سوال امشب مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها: تراکتور ماشین سازی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

78 ♕ Tractor Fc ♕1400/03/08

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi