خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,323

کاربران توئیتر در حمایت از علی دایی علیه رونالدو

کاربران توئیتر در حمایت از علی دایی علیه رونالدو
گلزنی کریستیانو رونالدو برابر آندورا و نزدیک تر شدن او به رکورد علی دایی، بار دیگر بحث گلزنی های این فوق ستاره برابر تیم های گمنام را داغ کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو با گلزنی به آندورا تعداد گل های ملی خود را به عدد 102 رساند. او گل هفتم تیمش را در برتری 8-0 زد و البته این گلزنی و شادی گل او مورد تمسخر مخالفانش در شبکه های اجتماعی نیز قرار گرفت.

یکی در این رابطه توئیت کرده است:« مطمئن نیستم لفظ بازی دوستانه ملی می تواند برای چنین دیداری کاربرد داشته باشد.»

توئیت دیگر:« خدای من، آندورا خودش گویای همه چیز است. واقعا این گل را هم می توان حساب کرد؟»

یکی دیگر از کابران توئیتر نوشته است:« خود رونالدو هم می داند که در آفریقا یا آمریکای جنوبی نمی توانست این تعداد گل بزند.»

توئیت دیگر:« پله الان است که بگوید شمارش را متوقف کنید.»

آندورا کشوری 77 هزار نفری و تیم شماره 145 رنکینگ فیفاست و رونالدو با گلزنی بر چنین تیمی توانست یک قدم دیگر به رکورد علی دایی به عنوان بهترین گلزن بازی های ملی نزدیک تر شود.

این یکصدمین پیروزی ملی رونالدو نیز بود تا با رکورد پوشکاش افسانه ای برابری کند. در میان تیم هایی که رونالدو توانسته حداقل 4 گل برابرشان به ثمر برساند، شناخته شده ترین ها، هلند، سوئد و مجارستان هستند.

رونالدو توانسته هفت گل به لیتوانی بزند، شش گل به آندورا، پنج گل به لتونی، استونی، لوکزامبورگ که در میان اینها تنها استونی یک بار موفق شده در یک تورنمنت بزرگ حاضر باشد.

فوق ستاره پرتغالی در دور گروهی جام جهانی 2018 توانست برابر اسپانیا هت تریک کند اما در برابر 5 تیم برتر اروپایی آمار چندان خوبی ندارد. او در 15 بازی برابر ابرقدرت های اروپا تنها همین سه گل برابر اسپانیا را به ثمر رسانده است.

رونالدو برابر تیم هایی چون قزاقستان، عربستان، مصر و جزایر فارو نیز یک گل به ثمر رسانده است.

علی دایی ستاره افسانه ای ایران نیز که در 109 بازی توانسته 149 گل به ثمر برساند، به تعداد بازی های کمتری نسبت به رونالدو با 168 بازی ملی نیاز داشت تا به رکورد 102 گل برسد. او یکصدمین گل خود را قبل از بازنشستگی در سال 2006 به ثمر رساند در حالی که او را نیز متهم می کنند که بیشتر گل هایش را برابر تیم های بسیار ضعیف به ثمر رسانده است.

علی دایی 5 گل برابر سریلانکا در مقدماتی جام ملت های آسیا به ثمر رساند. تیمی که در سطح 5 آسیا قرار دارد. او همچنین در برتری 19-0 ایران بر گوام در مقدماتی جام جهانی 2002نیز توانست 4 گل بزند تیمی که در رنکینگ فیفا رده 199 را دارد.

نفر سوم رنکینگ برترین گلزنان در رده ملی در اختیار فرانس پوشکاش مجار است. او در 85 بازی ملی برای کشورش 84 گل به ثمر رساند از جمله هت تریک برابر لوکزامبورگ و نیز یک گل برابر لبنان که تنها گل های او برابر تیم های نه چندان مطرح محسوب می شوند.

کریستیانو رونالدو اکنون تنها هشت گل تا گذر از رکورد علی دایی فاصله دارد در حالی که همچنان مخالفان او این بحث را مطرح می کنند که فوق ستاره پرتغالی این رکورد را بیشتر مدیون تیم های ضعیف دنیاست و در بازی های بزرگ ملی اغلب نتوانسته موفق عمل کند.

رونالدو اخیرا بازی با سوئد در لیگ ملت های اروپا را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد و شاید گلزنی برابر این تیم خوب و مطرح می توانست پاسخ خوبی به منتقدانش باشد.

بزرگترین رقیب رونالدو یعنی لیونل مسی در بازی های ملی هنوز فاصله ای زیاد با او دارد. مسی اگر دو گل دیگر برای آرژانتین بزند به جمع 10 گلزن برتر بازی های ملی خواهد رسید. این دو گل می تواند برابر پرو(سه شنبه شب) به ثمر برسند.

شاید بزرگترین تهدید رونالدو کسی جز نیمار نباشد که در 27 سالگی توانسته 64 گل ملی به ثمر برساند و در سال های آینده بتوان ارلینگ هالند نروژی را نیز مدنظر داشت که شش گل ملی در هفت بازی به ثمر رسانده و هنوز 20 سال دارد. کیلیان امباپه ستاره فرانسوی نیز در 38 بازی ملی زننده 16 گل بوده است.

برچسب‌ها: ایران رونالدو علی دایی پرتغال

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 0

235 آبی اناری ها3 (ح)1399/08/24

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi