خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار یوونتوس
اتحاد یوونتوس
12
6,302

تصمیمی به سبک یوونتوس

تصمیمی به سبک یوونتوس
روز شنبه آبستنِ اتفاقاتِ زنجیره‌ای و پرسروصدا در تورین بود؛ جایی که بیانکونری‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند «مائوریتسیو ساری» سرمربی این تیم پس از حذف به دست لیون در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانی اروپا، از سمتش برکنار شده است: «باشگاه یوونتوس اعلام می‌کند که ساری از سمت خود به عنوان مربی تیم اول باشگاه برکنار شده است. از ساری که با فتح نهمین اسکودتوی متوالی که برگی جدید در تاریخ باشگاه یوونتوس نوشت، قدردانی می‌کنیم.»

پس از این بود که گمانه‌زنی‌های متعدد در خصوص جانشینِ مرد ایتالیایی شروع شد؛ از «ماکسیمیلیانو آلگری» و «زین‌الدین زیدان» گرفته تا «مائوریسو پوچتینو». اما در پایان نامِ عجیب‌ترین و البته غیرقابل پیشبینی‌ترین گزینه روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت؛ «آندره‌آ پیرلو»، هافبک سابق و افسانه‌ای این باشگاه. چهره‌ای که کمتر از یک ماهِ پیش به عنوان مربی زیر ۲۳ ساله‌های باشگاه منصوب شده بود و بدون تجربه مربیگری، حالا سکان هدایت بانوی پیر را در دست گرفته است.

در این بین اما یک شایعه حسابی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، شایعه‌ای که نقش «کریستیانو رونالدو» را در اخراج ساری بسیار پررنگ جلوه می‌داد. بر اساس این شایعه؛ فوق‌ستاره پرتغالی صبح روز شنبه با مالک باشگاه جلسه‌ای خصوصی برگزار و طی آن با ابراز نارضایتی از تفکراتِ ساری اعلام کرده که در صورت تداوم حضور مرد ایتالیایی روی نیمکتِ بیانکونری، او از جمع تورینی‌ها جدا خواهد شد. تهدیدی که به سرعت جواب داد و ساری با دستور آنیلی حکم اخراج را مقابل چشمانش دید.

با این وجود «فابیو پاراتیچی» مدیر باشگاه یوونتوس تایید دارد که این تصمیم پیش از شروع مجدد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گرفته شده بود: «ما ارزیابی خود را قبل از بازی با لیون انجام داده بودیم؛ ما همواره این را گفته‌ایم که یک بازی آینده و سرنوشت یک مربی را تعیین نمی‌کند. ارزیابی‌های ما مبتنی بر کل فصل بوده و فقط یک مسابقه واحد را مبنی خود قرار نداده‌ایم. این رویه در خصوص انتخاب پیرلو نیز صدق می‌کند. یک فصلِ فوتبال، دورانِ طولانی به حساب می‌آید و در طول آن ممکن است لحظات و اتفاقاتی رخ دهد که در تصمیم‌گیری‌های پایان فصل مؤثر باشد. پس به نتیجه رسیدن ما درباره قطع همکاری با ساری مانند یک جرقه نبوده که در یک لحظه اتفاق افتاده باشد. در پایان یک فصلِ طولانی و حتی بعد از بردن اسکودتو به این نتیجه رسیدیم.»

مدیر اجرایی بیانکونری در پاسخ به سؤال «ایلاریا دی‌آمیکو» گزارشگر شبکه «اسکای اسپورت ایتالیا» - همسر جیانلوئیجی بوفون - مبنی بر اینکه آیا فلسفه کاری ساری با یوونتوس سازگار نبود و به همین دلیل هم عدم اشتیاق بازیکنان به این سبک، موجب قطع همکاری طرفین شد اظهار داشت: «دقیقاً درست است. وسطِ خال زدید. دقیقاً همین‌طور است که گفتید.»

این دومین فصل متوالی‌ست که سیاه‌وسفیدهای شهر تورین، سرمربی‌شان را با وجود قهرمانی در سری‌آ و پس از ناکامی در اروپا به سمت درب خروجِ باشگاه هدایت می‌کنند. پاراتیچی اما می‌گوید که صرفاً ناکامی در لیگ قهرمانان، دلیل اخراج دو مربی اخیر این تیم نبوده. ملاک ما برای تصمیم‌گیری درباره مربیان‌مان فقط موفقیت یا ناکامی در اروپا نیست. در مورد برکناری مکس آلگری داستان خیلی فرق داشت؛ او پس از یک بازه زمانی پنج ساله رفت و دورانش در تیم ما به سر آمده بود. ما در قلمرو ناشناخته‌ای قرار داریم زیرا پیش از این هیچ کس ۹ عنوان قهرمانی پیاپی سری‌آ را کسب نکرده. ما واقعاً این کار را با چندین دوره تغییر و تحول به دست آوردیم چرا که همه مربیان‌مان تمایل به ماندن سه تا چهار سال داشتند. اکنون در دوره سوم موفقیت‌های خود به سر می‌بریم. توصیف این فصل تقریباً غیر قابل وصف است. ما دو فینال لیگ قهرمانان اروپا را در سه سال با هفت یا هشت بازیکن مختلف تجربه کردیم. این حقیقتی باورنکردنی است. برای پی بردن به اهمیت این موضوع فقط این نکته را یادآوری می‌کنم که رئال مادرید با یک ترکیب یکسان، در سه فینال متوالی پا به میدان گذاشت. بایرن مونیخ برای هشتمین بار متوالی بوندسلیگا را فتح کرد اما در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و مردم گفتند که این یک شکست بوده. با این حال قبول داریم که این روزها مردم خیلی عجولانه و بر اساس موفقیت در اروپا درباره تیم‌های بزرگ قضاوت می‌کنند. به همین دلیل نیز باید به این نیازِ هواداران دقت کنیم و آن را مد نظر قرار دهیم. فصل گذشته در لیگ قهرمانان ما بدون در اختیار داشتن تعدادی از بازیکنان کلیدی‌مان به مصاف آژاکس رفتیم. در لیگ قهرمانان این جزئیات است که سرنوشت یک مسابقه را تغییر می‌دهد. جزئیات از تصمیمات روی نیمکت حاصل می‌شوند.»

اما شاید بسیاری از فوتبال‌دوستان این سوال در ذهن‌شان نقش بسته باشد که «چرا پیرلو؟» سوال مهم و بجایی‌ست؛ در پاسخ به این سوال باید گفت که «آندره‌آ آنیلی» بارها در جمع‌های خصوصی گفته که پیرلو را دنبال‌کننده رد پای زیدان در رئال مادرید می‌بیند. یک هافبک خلاق با دید عالی در مسابقه که به اندازه کافی جوان است تا خیلی زود با بازیکنان ارتباط برقرار کند و به خاطر دوران بازی درخشانش، به طور خودکار از سوی بازیکنان مورد احترام قرار می‌گیرد.

آندره‌آ در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ با ایتالیا به عنوانِ قهرمانی رسید و عناوین قهرمانی بی‌شماری را در لیگ قهرمانان اروپا و سری‌آ با پیراهن میلان و یوونتوس به کلکسیون افتخاراتش افزود. او که در ژانویه ۲۰۱۸ پس از دورانِ طلسم‌شده در لیگ حرفه‌ای آمریکا، با تیم «نیویورک اف‌سی» بازنشسته شد، خیلی زود به عنوان مفسر به همکاری با شبکه‌های معتبر پرداخت و در همان جا بود که آنیلی در خصوص او به اطمینان رسید. نظراتِ پیرلو به حدی دقیق بود که هر کسی را به این فکر می‌انداخت که چرا این ستاره محبوب پا به دنیای مربیگری نمی‌گذارد. سوالی که مالک باشگاه یوونتوس سریع به آن پاسخ داد و او را به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۳ ساله‌های یووه، منصوب نمود. درست همانند مسیرِ زیدان و «پپ گوارد

برچسب‌ها: پیرلو یوونتوس آنیلی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

22 0

93 Juventusfc1399/05/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi