خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,726

فری از دینامو درسدن سرمربی استقلال می‌شود؟

فری از دینامو درسدن سرمربی استقلال می‌شود؟
فری از دینامو درسدن سرمربی استقلال می‌شود؟
فریدون زندی با عقد قراردادی تا پایان فصل 2021 به عنوان دستیار دوم در تیم دینامو درسدن مشغول به فعالیت شد.

به گزارش "ورزش سه"، وب سایت رسمی باشگاه دینامودرسدن در اطلاعیه ای اعلام کرد که فریدون زندی به عنوان دستیار دوم مارکوس کایزینسکی در این تیم مشغول به فعالیت شده است. به همین بهانه قصد داریم در این گزارش به ریز و درشت زندگی پسر محجوب فوتبال ایران بپردازیم.

فریدون زندی متولد 6 اردیبهشت 1358 در شهر امدن از شهرهای ایالت نیدرزاکسن آلمان است. زندی از پدری ملایری و مادری آلمانی متولد شده است. در سال 85 بود که سرمربی تیم ملی ایران خواهان حضور یک بازیکن دورگه ایرانی - آلمانی در تیم ملی شد. نام او فریدون زندی بود. بازیکنی که از تیم لوبک آلمان به کایزرسلاترن پیوسته بود.

زندی که برای تیم ملی زیر 21 سال آلمان نیز بازی کرده بود، تصمیم خود را گرفت و بین دو راهی تیم ملی ایران و آلمان، قصد داشت برا کشور پدری اش بازی کند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی، با اصرار زیاد و سماجت فراوان، توانست مدیران فدراسیون را قانع کند تا زندی را به ایران بیاروند. برای اولین بار در برنامه نود بود که صدای زندی را شنیدیم. او دست و پا شکسته فارسی حرف می زد یا بهتر است بگوئیم او اصلا فارسی حرف زدن بلد نبود و مترجمی که در استودیو بود، صحبت های زندی را ترجمه می کرد.

بالاخره پسر خوش تیپ ایرانی آلمانی از راه رسید. طیاره او بر زمین تهران نشست و هواداران زیادی برای استقبال از زندی به فرودگاه رفته بودند. تنها ساعاتی پس از اولین سفر فریدون به تهران، هجوم هوادارانش به هتل آزادی، بازیکنان تیم ملی را سورپرایز کرد؛ اینکه چطور نیامده اینقدر هوادار دارد.
بازیکنانی که سالها در تیم ملی حضور داشتند و ذره ذره برای خود اعتبار و محبوبیت کسب کرده بودند، از این همه استقبال و محبوبیت زندی بین مردم شگفت زده شده بودند و نام فریدون زندی بر سر زبانها افتاد. این میزان محبوبیت گاه به او لطمات زیادی زد. این ها بخشی از قصه های زندگی فریدون زندی است؛ او که هنوز هم محبوبیت زیادی دارد. او امروز به عنوان مربی در تیم دینامودرسدن مشغول به کار شد تا به این بهانه، مهمترین اتفاقات زندگی فوتبالی فریدون را مرور کنیم.

نشنیدم در موردم چه گفته اند
پیش از اینکه زندی به ایران سفر کند، انتشار عکسهای او باعث افزایش محبوبیتش شد. زندی چهره فتوزنیک و خاصی داشت که دل هواداران تیم ملی ایران را برد. تصاویری از او در اوج جوانی با لباس هایی که انگار فقط روی تن او می نشست، منتشر شد. روزهای اول حضور فریدون در کایزرسلاترن مصادف شد با روزهایی که برانکو شدیدا به دنبال بود. سرانجام با کمک های محمود رضا فاضلی بود که فریدون زندی پذیرفت پیراهن تیم ملی را به تن کند. پدر فریدون هم در این تصمیم پسرش بی تاثیر نبود و بارها گفت که دوست دارد پسرش پیراهن تیم ملی را به تن کند.

در آن زمان حضور زندی در ایران نیز بین سرمربیان مخالفانی داشت. افرادی از جمله امیر قلعه نویی، علی پروین، فرهاد کاظمی و... مخالف حضور زندی در ایران بودند. حتی بعضی از رسانه ها نیز با این مربیان هم نظر بودند. فریدون بعدها در این باره گفت: «راستش اصلا من این چیزها را نشنیدم. آنموقع در آلمان بودم و زیاد خبری نداشتم. تلویزیون ایران را هم که نمی دیدم. کسی هم به من چیزی نمی گفت.»

اومدم، خیلی خوش اومدم!
این عکسی از نخستین تمرین زندی با ملی پوشان ایران است که در سال 2005 برگزار شد. ایران و بحرین در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2006 باید به مصاف هم می رفتند. زندی در اولین تمرین تیم ملی در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر درخصوص حضورش در ایران جمله تاریخی ای بر زبان آورد که هرگز از ذهن فوتبالدوستان پاک نمی شود. او با لهجه شیرین ایرانی آلمانیش گفت: «اومدم، خیلی خوش اومدم». با توجه به اینکه خیلی ها مخالف زندی بودند که چرا باید بدون تلاش در تیم ملی بازی کند، به نظر می رسید زندی حق داشته که فقط خودش به خودش خوش آمد بگوید. اما فریدون آمد و استقبال از او هم بسیار گرم بود. خودش در این باره می گوید: «رفتار بازیکنان با من خیلی خوب بود، مخصوصا علی دایی که از همان روز اول به من کمک زیادی کرد.» اما شاید اگر او حرف های منتقدان را قبل از حضورش در ایران می شنید، هیچوقت به تیم ملی نمی آمد. فریدون می گوید: «آره، راستش اگر می شنیدم ممکن بود به تیم نمی آمدم.» اما او آمد و این تصویر برای همیشه از او در ذهن فوتبال ایران باقی خواهد ماند. زندی راه را برای چهره هایی چون شاپورزاده، دژاگه و قوچان نژاد هم باز کرد تا بتوانند برای تیم ملی بازی کنند.

وقتی ایرانی بودنش را اثبات کرد
زندی بعد ها گفت که در روزهای اول حضورش در ایران، خیلی ها مخالف او بوده اند. اینکه زیر لب می گفته اند زندی ایرانی نیست و نباید اینجا باشد. خودش در این خصوص گفته: «با اینکه چند بازی کردم ولی می گفتند خارجی ام اما ته دلم از خیلی از همین آدم ها ایرانی تر بودم.» زندی هنوز هم می گوید تصمیم درستی گرفت و بهترین واکنش را مقابل این حرف ها داشت: «چون هدفم فقط موفقیت با تیم ملی بود. خدا را شکر به جام جهانی هم رفتیم.» شاید فریدون ایرانی بودنش را بعدها ثابت کرد، در شب بازی ایران و بحرین. وقتی آن پاس را به محمد نصرتی داد تا گل صعود به جام جهانی 2006 را بزند: «من پاس گل را دادم و نصرتی زد. تا ساعت 2 صبح تو راه بودیم تا برسیم هتل المپیک. بغل استادیوم بود اما کلی طول کشید. واقعاً شب خوبی بود.»

در بازی ژاپن فهمیدم تصمیم درست بوده
اولین بازی زندی برای تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی، مقابل ژاپن بود. دیدار پرحاشیه ای که متاسفانه 7 هوادار ایرانی جان خود را از دست دادند. زندی که بازیکن ثابت تیم برانکو بود، در آن مسابقه خوب ظاهر شد. زندی بعد ها اعتقاد داشت آن روز، یکی از بهترین روزهای تاریخ فوتبال ایران بوده: «بردیم. به من خیلی خوش

برچسب‌ها: استقلال فریدون زندی مربی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

164 اطلاعیه1399/05/11

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi