خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,744

خطیر: شفر را اخراج کردم و صدبرابر بهترش را آوردم

خطیر: شفر را اخراج کردم و صدبرابر بهترش را آوردم
او در باغ سبز نشان می داد اما نمی‌توانست
خطیر: شفر را اخراج کردم و صدبرابر بهترش را آوردم

معاون سابق باشگاه استقلال از تفکراتی می گوید که سبب شد استقلال در روزهای پایانی لیگ هجدهم با وینفرد شفر خداحافظی اجباری داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر پس از استقلال حالا با باشگاه بنی یاس هم خاتمه همکاری داده است. او امروز به بهانه مطالبه 550 هزار دلاری از باشگاه استقلال مصاحبه ای انجام داده و بارها از کلمه خرابکاری استفاده کرده و کادر مدیریتی قبلی را خطاب قرار داده و تاکید کرده اگر آنها و تصمیمات آنها نبود، استقلال می توانست علاوه بر قهرمانی لیگ برتر، در آسیا هم ستاره سوم را بگیرد.

وینفرد شفر آلمانی هنوز هم از اینکه او را یک روز پس از اخراج به تمرین استقلال راه ندادند، شاکی است ولی علی خطیر معاون سابق ورزشی باشگاه استقلال از بعد دیگری این ماجرا را نگاه می کند و توضیحات خودش را به عنوان مقام مسئول وقت باشگاه استقلال ارائه داده است.

این گفتگو را در ادامه بخوانید.

او حرف هایش با ما را اینطور آغاز کرد:« من واقعا منظور ایشان را نمی فهمم. اگر بگوید می توانم توضیح بدهم. یعنی چی کلمه خرابکارانه؟!.»

خطیر سپس در واکنش به این موضوع که شفر در آخرین مصاحبه خود تاکید کرده تیمش در سال سوم می توانست قهرمان شود، اضافه کرد:« از این حرف ها که ایشان زیاد می زند. در بنی یاس زده، در استقلال هم این حرف ها را زده و در باغ سبز نشان داده است.»

او درمورد اینکه شفر گفته تیمش می توانسته قهرمان آسیا شود، ادامه داد:« خب اگر می توانست قهرمان بشود، چرا نشد؟!.»

از خطیر پرسیدیم که چطور کادر مدیریتی باشگاه استقلال در بازی های انتهایی لیگ هجدهم به این نتیجه رسید که شفر را برکنار کند. معاون سابق باشگاه استقلال درباره این موضوع توضیحات زیادی ارائه کرد و حرف هایش اینطور آغاز شد:« من قبلا هم گفته ام که براساس مصوبه اعضای هئیت مدیره، اگر شفر استقلال را قهرمان هم می کرد، فصل بعد جایی در باشگاه استقلال نداشت. حالا اینکه چرا بعد از بازی با پدیده ایشان را برداشتیم، این بود که ما در آن مقطع حتی احساس خطر کردیم که تیم سهمیه آسیایی هم نگیرد ! روندی که تیم داشت، این نگرانی را ایجاد می کرد. می خواستیم به تیم شوک وارد شود و به نظرم آقای فرهاد مجیدی در ان مقطع اصلا بد نتیجه نگرفت. همه بازی ها را برد و فقط یک بازی صنعت نفت را مساوی کرد. به نظر شما آقای شفر می خواست در آن بازی ها بهتر از فرهاد مجیدی نتیجه بگیرد؟!». او پس از مطرح کردن این سوال ادامه داد:« اینکه می گویند شفر را برکنار نمی کردند، تیم قهرمان می شد، تیم چطور می توانست قهرمان بشود؟.»

شما تاکید کردید که با شفر قطعا برای لیگ نوزدهم ادامه نمی دادید. دلیل شما برای این موضع چه چیزی بوده است. خطیر در واکنش به این سوال گفت:« ببینید ما با شفر به اهدافی که در نظر گرفته بودیم، نمی رسیدیم. اهدافی که یک استقلال قوی مدنظر داشت، با شفر با آنها نمی رسیدیم.»

بین صحبت های شما و شفر تناقض زیادی وجود دارد؛ چرا که شفر معتقد است در سال سوم تیمی قدرتمند را آماده می کرده. شفر با این رد ادعای شفر توضیح داد:« نه این چیزها که سفسطه است. مصاحبه ها هست. ببینید اگر کار تحقیقی کنید، مصاحبه های من و شفررا بردارید و مطالعه تطبیقی کنید؛ وگرنه گرفتن حرف های من که دردی را از فوتبال دوا نمی کند. من نمی دانم آقای شفر اصلا با کجا حرف زده و این حرف ها را مطرح کرده است ولی استقلال با شفر مریض بود. استقلال با شفر بیمار بود. همه این را می فهمیدند.»

معاون سابق باشگاه استقلال در ادامه به انتخاب استراماچونی برای فصل آینده استقلال در هنگام اخراج شفر اشاره کرد و افزود:« پلن بعدی ما بعد از شفر استراماچونی بود و همه دیدند که چقدر فوق العاده بود.»

او سپس با اشاره به یک نکته و تاکید بر آن عنوان کرد:« چرا همه فکر می کنند شفر اگر الان مربی استقلال بود، رایگان برای تیم کار می کرد. شفر و دستیارهایش همین الان باید یک میلیون و پانصدهزار دلار دستمزد می گرفتند. همین الان فکر کنید آقای شفر مربی استقلال باقی مانده و به خاطر کرونا در آلمان است. خب آقای سعادتمند باید پولش را می داد. قرارداد همین فصل را باید امروز به او می دادیم. با کدام بودجه؟! از یک میلیون و پانصدهزار قرارداد این فصل (اگر قرارداد او تمدید می شد) باید پانصدهزاردلار حداقل به او و دستیارهایش داده می شد. باید می دادید دیگر؟ الان اگر بود، 9 ماه از استقلال پول نگرفته بود و حداقل پانصدهزاردلار می خواست.»

ادامه صحبت های شفر در رابطه با مبلغی بود که باشگاه استقلال باید به شفر بپردازد. او با اشاره به این مطلب اضافه کرد:« از 550 هزار دلاری که باید به شفر داده شود، 300 هزار دلار به خاطر مطالبات فصل گذشته این مربی است. اگر او الان در ایران بود و سرمربی استقلال باقی مانده بود، باید به او یک میلیون و هشتصدهزار دلار پول داده می شد. فرض کنید فرهاد مجیدی مربی نیست و شفر مربی است و به خاطر کرونا به آلمان رفته و منتظر است پولش واریز شود تا برگردد. این ها سفسطه است و می خواهند من و امثال من را مقابل هواداران قرار بدهند.»

خطیر در ادامه مثالی زد تا منظور حرف هایش را واضح تر بیان کند و حرف‌هایش را اینطور ادامه داد:« فرض کنید شما به عنوان یک خبرنگار در رسانه ای کار می کنید و سالی 36 میلیون تومان هم درآمد دارید و قرارداد یک ساله هم دارید. بعد سردبیر شما ترجیح می دهد به دلیل عملکرد شما فردی را بیاورد که می داند توانایی های بهتری نسبت به نیروی فعلی اش دارد و با 20 میلیون تومان در سال هم کار می کند. سردبیر پیش خودش می گوید من فرد جدیدی که می آورم، توانایی بیشتری دارد و اگر هم شما بروید و شکایت کنید، او می داند که بیشتر از 16 میلیون تومان برای پرداخت جریمه شکایت پرداخت نخواهد کرد. این دقیقا مساوی می شود با همان دستمزدی که او به شما می داده ولی با فرد جدید هم عملکرد بهتری خواهد

برچسب‌ها: استقلال تهران علی خطیر تایلند وینفرد شفر (سرمربی)

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

130 سه محل 67641399/03/24

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi