خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,731

محاکمه مدیران استقلال در فوتبال برتر

محاکمه مدیران استقلال در فوتبال برتر
خطیر، توفیقی و ملکی؛ کدام راست می گوید؟
محاکمه مدیران استقلال در فوتبال برتر(متن کامل)

مدیران وقت و حال حاضر استقلال در آستانه مهم ترین دیدار آسیایی این تیم به بازخوانی پرونده هایی پرداختند که جزییات آن می تواند یکی از اتفاقات مهم فوتبال ایران در سال‌های اخیر باشد.

به گزارش "ورزش سه"، آبی پوشان که نزدیک به یک ماه قبل و در آستانه دربی پایتخت فاصله اندکی تا رسیدن به صدر جدول و بالا بردن شانس خود برای قهرمانی داشتند، حالا در تمامی ارکان باشگاه درگیر حاشیه هایی هستند که هر یک به تنهایی برای نابودی یک تیم فوتبال کافی است.

مشکلات جدایی شفر باعث شده تا حالا بررسی پرونده های قبلی تبدیل به محلی برای مجادله مدیران حال حاضر و مدیران قبلی شود؛ اتفاقی که نشان می دهد اگر نیمی از ادعای دو طرف صحیح باشد ضرورت دخالت نهادهای نظارتی و البته وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع استقلال ضروری است. هر چند که البته وزیر ورزش و جوانان خود حالا درگیر بخشی از اتهامات به دلیل عدم شفافیت است.

شفافیت رکن اصلی گمشده در تمامی این اتفاقات است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم؛ آنچه می خوانید حاصل مجادله ای بیش از 60 دقیقه ای روی آنتن زنده برنامه فوتبال برتر است که میان معاون ورزشی سابق استقلال پندار توفیقی، معاون ورزشی حال حاضر استقلال علی خطیر و عباس ملکی که در زمان مدیریت هر دو رئیس هیات مدیره بوده، رد و بدل شده است.

بحث اول؛ قرارداد شفر و حواشی آن

*توفیقی: ترکمنچای خیانت به خاک کشور بود و دوستانی که واژه در فارسی بلد نیستند، از این کلیشه ها استفاده می کنند. شفر در نیم فصل به استقلال اضافه شد و 350 هزار دلار قرارداد داشت که به صورت ناخالص 450 هزار دلار می شود. بند اول قرارداد این بود که اگر شفر بتواند سهمیه بگیرد، قرارداد او به صورت خودکار به مبلغ 600 هزار دلار تمدید می شود. پیش از امضای شفر، آقای سلطانی فر با آقایان افتخاری و ملکی در تماس بودند و آقای ارزانی نیز بخش حقوقی کار را بر عهده داشتند. نظر آقای سلطانی فر این بود که تمدید اتوماتیک به تمدید با توافق طرفین تبدیل شود. من همان زمان گفتم اگر شفر نتیجه نگیرد، قرارداد ملغی است و اگر نتیجه بگیرد، تمدید می شود. وقتی می نویسم توافق، شفر می گوید باید قرارداد تغییر کند اما نظر وزیر ورزش این بود و در نهایت آقای ارزانی قرارداد را تغییر داد. دیدید که در پایان فصل همه رسانه ها در این باره و تمدید قرارداد هجمه ای عجیب ایجاد کردند. شفر برای قرارداد دوم گفت زیر 2 سال تمدید نمی کنم. هیات مدیره گفتند او یک مربی قوی است و شفر گفته بود که می خواهم سازمان فوتبال راه اندازی کنم. من قرارداد را مانند قرارداد سال قبل آماده کردم و البته اضافه کردیم که ایشان باید به تیم های پایه نظارت کند. قرارداد ایشان در سال جدید 750هزار دلار نوشته شد. 250 هزار دلار هم برای 4 دستیار ایشان در نظر گرفتیم. ساشا، ساناک، کولی و یک بدنساز با تصمیم شفر باید اضافه می شدند که مجموع شد یک میلیون دلار. آقای ملکی که مسئولیت مالی داشتند و با شخص وزیر در ارتباط بودند و نماینده حامی مالی نیز بودند، گفتند ما 200 هزار دلار را از حامی مالی می گیریم. با آقای دزفولی صحبت کردیم و مقرر شد که 800 هزار دلار از استقلال بیاید و 200 هزار دلار نیز حامی مالی ما در ازای فعالیت های تبلیغاتی شفر پرداخت کند. ما یک بندی دوباره اضافه کردیم که تمدید قرارداد مشروط به کسب سهمیه است اما شفر می گفت من قرارداد را امضا نمی کنم و موضوع پیچیده شد. افتخاری زیر بار قرارداد نمی رفت و موضوع به هیات مدیره کشیده شد. روز قبل از فینال حذفی شفر و افتخاری با دلخوری جدا شدند و تمدید منتفی شد. شب در آبادان ملکی با من تماس گرفت و با آقای افتخاری هم صحبت کردند و گفتند که من با وزیر صحبت کردم و ایشان گفتند که شفر یک مربی حرفه ای است و امتحان خود را پس داده و یک مربی حرفه ای که قبلا نتیجه گرفته است، نمی تواند چنین بندی را تحمل کند. آقایان قراب و زمانی نیز این موضوع را تایید کردند و در نهایت افتخاری نیز گفت که حالا نظر هیات مدیره است و وزیر نیز تایید کرده است، مقرر شد بند را برداریم.

در همان جلسه عقد قرارداد، اعضای هیات مدیره نیز حضور داشتند. سایر بندهای قرارداد را اگر دستگاه های نظارتی تایید کنند، در اختیار مردم بگذاریم تا مشخص شود ترکمانچای چیست.

خطیر: قرارداد شفر از نیم فصل نبود. شفر از مهرماه به ایران آمد و 6 بازی لیگ گذشته بود. نمی توانیم بگوییم باید قرارداد او دو برابر می شود. قرارداد او یک میلیون دلار شده است و این نادرست است که می گویند قرارداد کادرفنی در قرارداد شفر است. هیچ دستیاری در قرارداد شفر وجود ندارد. یک بند البته وجود دارد که اگر شفر برای مدت آماده سازی تیم یک بدنساز به تهران بیاورد، شفر باید قرارداد او را پرداخت کند.

ما وارث قرارداد بد با اسپانسر و مربیان بودیم. قراردادهای تجاری و قراردادهایی با مربیان و بازیکنان.

*تیام، نورافکن و مجید حسینی

توفیقی: از صحبت های دوستان درباره این دو متعجب شدم که آنها می گویند ما یک میلیون دلار درآمدزایی کردیم. تیام قراردادی داشت که نمی توانست از تیم جدا شود. این را در یک جلسه که 4 نفر حقوق دان حضور داشته باشند، باید بررسی کنیم. البته نه آنهایی که فرق حقوق و دستمزد را نمی دانند. تیام نمی توانست از استقلال جدا شود و بازیکن استقلال بود. بازیکن می توانست با پرداخت 200 هزار دلار در روز پایانی لیگ جدا شود به شرط آنکه قرارداد او از 400 هزارتا کمتر نباشد.

من یک سوال دارم؛ اگر تیام طبق قرارداد می توانست با 200 هزار دلار برود، چرا با 400 هزار دلار رفت؟ اگر بحث درآمد زایی است چرا او را فروختید وقتی تیم به او نیاز داشت؟ وقتی به تهران بازگشتم در روز آخر، به آنها گفتم تیام نمی تواند جدا شود اما همه چیز به شما بستگی دارد.

برچسب‌ها: علی خطیر وینفرید شفر پندار توفیقی استقلال تهران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

0 0

56 سه محل 67641398/02/15

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi