خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,336

قهرمانان نیم فصل چگونه قهرمان لیگ می‌شوند؟

قهرمانان نیم فصل چگونه قهرمان لیگ می‌شوند؟
به گزارش "ورزش‌سه"، در این مطلب نگاهی به قهرمانان هفت فصل اخیر می‌اندازیم تا ببینیم قهرمانان نیم فصل در پایان فصل چه سرنوشتی داشته اند و آیا سپاهان قلعه نویی که قهرمان نیم فصل جاری شد در پایان لیگ هجدهم رستگار خواهد شد؟

خاطره تلخ لیگ دوازدهم برای سپاهان

در لیگ دوازدهم هم مانند فصل جاری سپاهان قهرمان نیم فصل شد اما طلایی پوشان امیدوارند خاطره تلخ آن فصل برای آنها تکرار نشود زیرا این استقلال بود که در پایان قهرمان شد و زردها با سه امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین، در رتبه سوم قرار گرفتند. نکته جالب این است که سپاهان لیگ دوازدهم هم مانند فصل جاری با 53 درصد پیروزی در دیدارهایش قهرمان نیم فصل شد.

فرمول قهرمانی نیم فصل،53 درصد پیروزی

در لیگ سیزدهم این پرسپولیس بود که قهرمان نیم فصل شد اما در پایان قهرمانی را به فولاد تقدیم کرد و با 2 امتیاز اختلاف، نایب قهرمان شد. نکته جالب اینکه پرسپولیس هم مانند سپاهان لیگ دوازدهم و فصل جاری با 53 درصد پیروزی در دیدارهایش نایب قهرمان نیم فصل شد، انگار که فرمول قهرمانی در نیم فصل لیگ برتر، 53 درصد پیروزی است. پرسپولیس در آن فصل در 27 درصد از دیدارهایش هم به تساوی رسید.

قهرمان نیم فصل، نایب قهرمان شد

تراکتورسازی تبریز در لیگ چهاردهم قهرمان نیم فصل شدند اما مانند سرخ پوشان تهران در لیگ سیزدهم، در پایان فصل نایب قهرمان شد تا قهرمانی نیم فصل برای سرخپوشان خوش یمن نباشد. تراکتورسازی با اختلاف تنها 1 امتیاز قهرمانی را در لیگی به سپاهان واگذار کرد که در پایان و بازی های همزمان هفته پایانی حواشی فراوانی داشت و شاید اگر اتفاقات طور دیگری رقم می‌خورد تراکتور قهرمانی نیم فصل را در پایان فصل هم تکرار می‌کرد. تراکتورهم با همان فرمول 53 درصد پیروزی، قهرمان نیم فصل شد و تنها در 20 درصد از دیدارهایش بازنده بود.

استقلال خوزستان، تافته جدا بافته

استقلال خوزستان که در فصل جاری به قعر جدول چسبیده و اصلا رنگ و بویی از قهرمانی ندارد، در لیگ پانزدهم هم در نیم فصل و هم در پایان فصل موفق شد قهرمانی را از آن خود کند. آنها فرمول همیشگی قهرمانی نیم فصل را شکستند و با 60 درصد پیروزی قهرمان نیم فصل شدند و شاید پیروزی بیشتر تا پایان فصل هم به آنها کمک کرد تا قهرمان لیگ شوند. استقلال خوزستان که به سختی می‌باخت و در نیم فصل تنها یک بار شکست خورد، به راحتی هم گل نمی زد و در هر دیدار به طور میانگین 1.2 گل به ثمر می‌رساند که برای خط حمله قهرمان نیم فصل آمار چندان درخشانی محسوب نمی شود.

پرسپولیس برانکو رستگار شد

پرسپولیس برانکو در لیگ شانزدهم نیز هم در نیم فصل قهرمان شد و هم موفق شد این عنوان را در پایان فصل نیز بدست بیاورد. نکته اینجاست که پرسپولیس برانکو هم مانند استقلال خوزستان از الگوی 60 درصد پیروزی در نیم فصل پیروی کرد و توانست قهرمانی در نیم فصل را در پایان فصل هم تکرار کند. انگار فرمول قهرمانی در نیم فصل و پایان فصل بدست آمده بود،60 درصد پیروزی. شباهت های پرسپولیس با استقلال خوزستان تنها در میزان پیروزی ها نبود و آنها مانند آبی های جنوب تنها یک بار شکست خوردند و در هر دیدار به طور میانگین 2/1 گل به ثمر رساندند. تفاوت پرسپولیس لیگ شانزدهم با استقلال خوزستان لیگ پانزدهم در خط دفاع بود که آبی پوشان عملکرد بهتری داشتند. سرخ پوشان تهران در نیم فصل تنها 5 گل دریافت کردند اما استقلال خوزستان حتی از آنها هم در فاز دفاعی بهتر عمل کرد و تنها 4 گل دریافت کرد. یعنی به طور میانگین تقریبا در هر 3 دیدار، یک گل خورده بودند که آماری درخشان محسوب می‌شود.

لیگ هفدهم، ادامه سلطنت پروفسور

در لیگ هفدهم نیز پرسپولیس برانکو هم در نیم فصل قهرمان شد و هم در پایان فصل اما این بار آمارهای این تیم خیره کننده بود. شاگردان پروفسور فرمولی جدید ابداع کردند و با 73 درصد پیروزی، قهرمان نیم فصل شدند. آماری که در 7 فصل اخیر هیچ تیمی به آن دست نیافته است. پرسپولیس برانکو هم تنها یک بار باخت، انگار اگر تیمی بیش از یک بار در نیم فصل شکست بخورد شانس کمی برای قهرمانی در نیم فصل دارد. دلیل آمار خیره کننده پیروزی های شاگردان پروفسور، پیشرفت زیاد خط حمله آنها بود. پرسپولیس به طور میانگین در هر دیدار 8/1 گل به ثمر می‌رساند و همزمان با بهبود خط حمله، ثبات خط دفاع خود را نیز حفظ کرده بود. سرخ پوشان تهران به طور میانگین در هر دو دیدار تقریبا یک گل دریافت می‌کردند که آماری خوبی برای یک خط دفاع محسوب می‌شود. همین امر موجب شده بود آنها با اختلاف زیاد با سایر تیم ها، بهترین تفاضل گل نیم فصل را با مثبت 21 به خود اختصاص دهند.

برچسب‌ها: لیگ برتر نیم فصل

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

5 0

146 ✟tнє Hуρєʀsтαʀ✟1397/10/01

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi