خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بایرن مونیخ
اتحاد بایرن مونیخ
6
16,275

پایان فصل بوندس لیگا؛ صعود کنندگان، سقوط کنندگان و آمارهای ف

پایان فصل بوندس لیگا؛ صعود کنندگان، سقوط کنندگان و آمارهای ف
فصل ۲۰۱۶/۱۷ بوندس لیگا روز شنبه سی ام اردیبهشت با انجام ۸ بازی خاتمه یافت.
فصل رقابت های فوتبال بوندس لیگا به اتمام رسید و تکلیف تیم ها مشخص شد. در هفته پایانی دورتموند در یک بازی پرگل موفق به شکست دادن وردربرمن با نتیجه ۴-۳ شد و با ایستادن در جایگاه سوم به صورت مستقیم راهی رقابت های لیگ قهرمانان فصل آینده شد. هوفنهایم در خانه نتوانست از سد آگسبورگ عبور کند و در جایگاه چهارم قرار گرفت و باید در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان شرکت کند. با این احتساب، بایرن مونیخ، لایپزیگ و دورتموند ۳ سهمیه قطعی بوندس لیگا برای فصل آتی چمپیونزلیگ خواهند بود.
هرتا برلین در آخرین هفته و در المپیک اشتادیون بدترین شکست فصل خود را مقابل تیم بحران زده لورکوزن تجربه کرد و با نتیجه ۶-۲ مغلوب این تیم شد. هرتا اگر چه شکست بدی خورد اما به دلیل شکست تیم های تعقیب کننده در جایگاه ششم قرار گرفت و همراه کلن رده پنجمی سهمیه های آلمان در یورو لیگ را به دست آوردند. کلن بعد از ۲۵ سال بالاخره جواز حضور در بازی های اروپایی را به دست آورد و این موفقیتی بزرگ برای پتر اشتوگر و یورگ اشماتکه محسوب می شود. اما در پایین جدول در دقایق پایانی شرایط عوض شد و هامبورگ دوباره از سقوط فرار کرد. هامبورگ و وولفسبورگ در حالی به مصاف هم می رفتند که هر دو خطر قرار گرفتن در مکان شانزدهم جدول را حس می کردند و تا حد زیادی مشخص بود که بازنده این دیدار راهی پلی آف می شود. هامبورگ میزبان ابتدا با گل روبین کنوخه از میهمان عقب افتاد اما فلیپ کوستیچ خیلی زود گل مساوی را به ثمر رساند. دقیقه ۸۸ جیانلوکا والداشمیت حساس ترین گل فصل هامبورگ را به ثمر رساند و وولفسبورگ راهی بازی پلی آف شد و باید با تیم سوم بوندس لیگا ۲ (به احتمال فراوان برانشوایگ) دیدار کند.
از چند هفته قبل سقوط دارمشتات و اینگولشتات به بوندس لیگا ۲ سقوط کرده بود و در آن سو صعود هانوفر و اشتورتگارت را فقط اتفاقات عجیب و غریب فوتبال می تواند بهم بزند. هانوفر و اشتوتگارت اختلافی ۳ امتیازی با برانشوایگ رده سومی دارند و تفاضل گل این تیم ها هم به سادگی جبران پذیر نیست.
اما در آمارهای فردی بازیکنان غیر آلمانی گوی سبقت را ربودند. پیر امریک اوبامیانگ با دو گلی که مقابل برمن به ثمر رساند ۳۱ گله شده و به تنهایی و با یک گل بیشتر نسبت به روبرت لواندوفسکی، عنوان آقای گل بوندس لیگا در این فصل را به دست آورد. آنتونی مودسته مهاجم فرانسوی کلن با ۲۵ و تیمو ونر مهاجم جوان لایپزیگ با ۲۱ گل در رده های بعدی قرار گرفتند. اوبامیانگ تبدیل به اولین بازیکن غیر آلمانی تاریخ بوندس لیگا شد که در یک فصل بیش از ۳۰ گل به ثمر رسانده است.
در ارسال پاس گل امیل فورسبرگ هافبک تکنیکی و خلاق لایپزیگ با وجود چند هفته محرومیت با اختلاف بهترین پاسور بوندس لیگا شد. فورسبرگ در ۳۰ بازی موفق به ارسال ۲۲ پاس گل شد. بعد از این هافبک ۲۵ ساله توماس مولر با ۱۴ و عثمان دمبله با ۱۳ پاس گل نفرات بعدی شدند.
از دیگر نکات هفته پایانی رقابت ها می توان به گلزنی نیلس پترسن مقابل بایرن مونیخ اشاره کرد. مهاجم سابق بایرن مونیخ دقایقی بعد از ورودش به زمین گلزنی کرد، اما این گل از آن جهت قابل ذکر بود که او را تبدیل به گلزن ترین بازیکن ذخیره تاریخ بوندس لیگا کرد. این نوزدهمین گل پترسن به عنوان بازیکن ذخیره بود و او را بالاتر از آلکساندر زیکلر مهاجم سابق بایرن مونیخ قرار داد.
خشن ترین بازیکن فصل بوندس لیگا عمر ماسکاری هافبک اسپانیایی فرانکفورت بود. این بازیکن در ۲۸ بازی ۱۳ کارت زرد دریافت کرد. بعد از او نبیل بن طالب هافبک الجزایری شالکه و دومنیک کر با ۱۲ کارت زرد قرار گرفتند. اما در بحث کارت قرمز تیم ماینس عملکردی منفی داشت. یان فیلیپ گبامین هافبک فرانسوی ماینس این فصل دو بار با دو کارته شدن اخراج شد و همچین خوزه رودریگز هافبک اسپانیایی که نیم فصل اول برای ماینس بازی می کرد دو بار به میدان رفت که یک کارت قرمز دریافت کرد و به لحاظ دقایق بازی بدترین آمار کارت قرمز را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها: بایرن مونیخ دورتموند لایپزیگ

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

28 0

272 Bαrceloɴα1396/02/31

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi