خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار چلسی
اتحاد چلسی
9
7,821

بمناسبت صدمین بازی خانگی مورینیو

بمناسبت صدمین بازی خانگی مورینیو
ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی، دربازی روز شنبه تیمش مقابل کریستال پالاس و آلن پاردیو، برای صدمین بار در بازی های لیگ برتر بر روی نیمکت استمفوردبریج خواهد نشست

بازی روز شنبه چلسی _ کریستال پالاس در ورزشگاه استمفوردبریج، از دو جهت برای آقای خاص و طرفداران چلسی هیجان انگیز است. از طرفی این بازی یادآور بازی فصل گذشته دو تیم در هفته 35 لیگ برتر و قطعی شدن قهرمانی آبی پوشان با پیروزی مقابل کریستال پالاس است، از طرف دیگر این بازی صدمین حضور مورینیو در لیگ برتر در استمفوردبریج است. قصد داریم بصورت کوتاهی، کارنامه درخشان این مربی پرتغالی و 52 ساله را در این مدت بررسی کنیم:

اولین حضور:

مورینیو که پس از قهرمانی با پورتو در چمپیونزلیگ سال 2004 و تکمیل سه گانه خود، به چلسی پیوسته بود، در اولین بازی و تجربه حضور خود در استمفوردبریج، در فصل 2004-2005، مقابل شیاطین سرخ و سرالکس فرگوسن، چالش جدید خود در لیگ جزیره را استارت زد و در اولین آزمون بزرگ خود، موفق شد با تک گل گودیانسن از سد منچستریونایتد بگذرد.

دوره اول حضور در چلسی:

پس از پیوستن به چلسی، در فصل 2004-2005، مورینیو موفق شد در عین ناباوری و در اولین تجربه حضور خود در چلسی، مقتدرانه و با 95 امتیاز قهرمان شود، او فصل بعد نیز موفق شد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و پس از گذراندن فصل ضعیف 2006-2007، در ابتدای راه فصل 2007-2008 و پس از کسب نتایج ضعیف و نیز مشکلات ایجاد شده با مالک باشگاه، مورینیو از چلسی اخراج شد.

او در طول 3 فصل و نیم حضور اول خود، 60 بازی خانگی در لیگ برتر را با چلسی تجربه کرد، جایی که با 46 برد ، 76.7% پیروزی، 123 گل زده، 28 گل خورده و بدون شکست، او کارنامه بسیار درخشانی را ار خود به جای گذاشت.

“شکست ناپذیر” لقبی بود که مورینیو آن را از یاد نبرده و پس از بازگشت به استمفوردبریج، این بار با ردای اینترمیلان در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا و در سال 2010، مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی اش با طعنه گفت: ” من کسی هستم که باختن در استمفوردبریج را بلد نیستم، من در اینجا شکست ناپذیرم واین اعجاب انگیز است.”

دوره دوم حضور در چلسی:

پس از یک پایان تلخ و هو شدن در سانتیاگو برنابئو، مورینیو بار دیگر در سال 2013 به چلسی بازگشت. در اولین فصل حضور، ” اسب کوچک قهرمانی” مورینیو موفق به کسب جام لیگ برتر نشد، هرچند فصل بعد از آن، او موفق شد با صدرنشینی مطلق، قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

البته دوره دوم حضور مورینیو در چلسی، با شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری او، در آوریل 2014 و در دیدار با تیم انتهای جدولی ساندرلند، همراه بود. جایی که در 78 مین حضورش در لیگ برتر و در استمفوردبریج، با گل های ویکهام و بورینی، مورینیو تسلیم اندیشه های گوستاوو پویت شد.

البته در دوره دوم، مورینیو میانگین پیروزی هایش را کمی بهبود بخشید و از 76.7% به 76.9% رساند.

مقایسه با سایر مربیان لیگ برتر:

وقتی به آمار 100 بازی خانگی ابتدایی مربی های تاریخ لیگ برتر نگاه میندازیم، مورینیو بهترین رکورد را در دست دارد. جایی که تعداد پیروزی های کسب شده او، با هر نتیجه ای که در بازی فردای چلسی و کریستال پالاس حاصل شود، از هر مربی دیگری در لیگ برتر بیشتر است و بالاتر از مربیان سرشناسی چون سر الکس فرگوسن، رافا بنیتز، ونگر، کیگان و داگلیش، مورینیو بهترین آمار را در کارنامه دارد.

ترین ها:

جان تری، با حضور در 93 دیدار از 99 دیدار پیشین، بیشترین حضور را در زمان مربیگری مورینیو در چلسی داشته است. گرچه کاپیتان آبی پوشان به علت اخراج در بازی گذشته چلسی، نمیتواند رهبری تیم مورینیو در دیدار صدم او را برعهده بگیرد و از روی سکو ها، شاهد بازی هم تیمی هایش خواهد بود.

دیدیر دروگبا، با به ثمر رساندن 35 گل در بازی های خانگی گذشته مورینیو در لیگ و فرانک لمپارد، با ارسال 23 پاس گل در این دیدار ها، به ترتیب بیشترین گل و بیشترین پاس گل را مال خود کرده اند.

پیروزی 6 _ 0 در دربی لندن مقابل همتای آرسنالی خود، در هزارمین حضور ونگر بعنوان مربی توپچی ها در لیگ برتر، در مارس 2014، بهترین پیروزی خانگی مورینیو بوده است، همچنین با 5 پیروزی خانگی مقابل نیوکاسل، بیشترین تعداد پیروزی خانگی مورینیو در برابر زاغ ها رقم خورده و همچنین مارک هیوز ، با 5 شکست در استمفوردبریج مقابل مورینیو، بیشتر از هر مربی دیگری در استمفوردبریج و مقابل مورینیو شکست خورده است.

برچسب‌ها: چلسی مورینیو جان تری دروگبا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

22 0

424 اتحاد مهدیار1394/06/07

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi