خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,323

معماى بوندسليگايى على كريمى!

معماى بوندسليگايى على كريمى!
على كريمى يكى از بزرگترين و محبوب ترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران محسوب مى گردد، با وجود اينكه وى دو مرتبه توسط فليكس ماگات به دليل توانايى ها و قابليتى كه داشت به بوندسليگا پيوسته، اما دوستدارن فوتبال وى را به عنوان يكى از بازيكنان معمولى فوتبال آلمان مى شناسند.

طرفدارى- نهم اكتبر سال 2004 سومين بازى تيم ملى آلمان زير نظر يورگن كلينزمن برگزار گرديد و شاگردان وى در چارچوب يك بازى خيريه در استاديوم آزادى تهران و در مقابل چشمان بيش از 110 هزار تماشاگر مشتاق حاضر در استاديوم، مقابل تيم ملى ايران با نتيجه 2:0 به پيروزى دست يافتند.

اين ديدار به نوعى به صحنه درخشش بازيكنى از تيم ملى ايران بدل گرديد كه در همان سال توانست عنوان برترين بازيكن سال فوتبال قاره كهن آسيا را نيز از آن خود نمايد، على كريمى در واقع با نمايش درخشان خود در بازى مقابل آلمان همه توجهات را به سمت خود جلب نمود و حتى از سوى Kicker با وجود شكست ايران، به عنوان برترين بازيكن زمين نيز انتخاب گرديد. در حقيقت كريمى با قدرت دريبلينگ و تكنيك مثال زدنى خود در اين ديدار نشان داد كه مى توان حتى در رويارويى مقابل تيم هاى بزرگ نيز به وى به عنوان بازيكنى تاثير گذار و تعيين كننده اعتماد نمود.

فليكس ماگات به دنبال كريمى

فليكس ماگات سرمربى آن زمان بايرن مونيخ نيز يكى از تماشاچيان اين ديدار بود، به طورى كه كمتر از يك سال بعد على كريمى به عنوان يكى از الويت هاى ماگات در ليست نقل و انتقالاتى مونيخى ها برى فصل 2005/06 قرار گرفت، تا وى بعد از على دايى و وحيد هاشميان ملقب به هلى كوپتر به سومين بازيكن ايرانى تاريخ اين باشگاه آلمانى اما اين بار به عنوان يك بازى ساز، بدل گردد.

به اين ترتيب على كريمى با 26 سال سن به صورت بازيكن آزاد از تيم الاهلى امارات جدا شده و به بايرن مونيخ منتقل گرديد، بازيكنى كه در ايران به عنوان يكى از بهترين هاى تاريخ مطرح بود و چهار سال قبل از انتقال به بوندسليگا را با وجود داشتن پيشنهادات جدى از تيم هاى اروپايى، در فوتبال نه چندان با كيفيت امارات سپرى كرده بود. براى طرفداران ايرانى فوتبال نيز اين مسئله همچنان به صورت معمايى باقى مانده كه چرا كريمى در آن سن و سال فوتبال كم تحرك و كم هيجان امارات را به فوتبال اروپا كه بى ترديد با توجه به كيفيت وى جاى پيشرفت بيشترى داشت ترجيح مى داد. بسيارى از مطبوعات اماراتى پاسخ اين پرسش را در تنبلى على كريمى در تمرينات دانسته بودند.

با اين تفاسير براى هواداران آلمانى بايرن مونيخ نيز در آن زمان اين پرسش مطرح شده بود كه چرا فليكس ماگات كه به سخت گيرى شديد در تمرينات شهرت خاصى دارد، به دنبال على كريمى با چنين خصوصياتى بوده است. فليكس ماگات در آن زمان از كيفيت بالاى على كريمى اطمينان داشت و معتقد بودكه مى تواند وى را مجبور به نمايش پتانسيل واقعى فوتبال خود نمايد و با وجود برخى مخالفت ها، توصيه ها و ترديد ها در زمينه آمادگى فيزيكى و شرايط بدنى على كريمى، در جذب اين ملى پوش با تكنيك ايرانى اصرار ورزيد.

درخشش در بايرن مونيخ

على كريمى در اولين فصل حضور خود در بايرن مونيخ با وجود كادرى با كيفيت در اين تيم و بر خلاف انتظارات خوش درخشيد، به ويژه در دور رفت رقابت هاى فصل 2005/06 وى به طور مرتب موفق به راهيابى به تركيب اصلى تيم مى گرديد، در آن فصل كريمى وانست در بيست بازى از رقابت هاى بوندسليگا، دو گل به ثمر رساند و در سه بازى از رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا نيز موفق به ثمر رساندن يك گل گرديد كه اين گل را وى در استاديوم اليانس آره نا و در بازى مقابل راپيد وين به ثبت رساند.

بعد از بازى رفت مقابل ميلان از مرحله يك هشتم نهايى ليگ قهرمانان اروپا، اما شرايط به طور ناگهانى به ضرر على كريمى تغيير پيدا نمود و اين ملى پوش ايرانى دقيقا در بيست و پنجمين بازى رسمى خود براى بايرن مونيخ دچار مصدوميت شديدى گرديد و به نوعى ادامه رقابت هاى فصل را از دست داد، اما با توجه به حضور در بيست و پنج بازى فصل، به طور اتوماتيك قرارداد كريمى براى يك فصل ديگر تمديد گرديد.

باشگاه بايرن مونيخ نيز با توجه به عملكرد خوب و قابل قبول على كريمى مايل به باقى ماندن وى در كادر خود بود، اما براى هافبكى نظير كريمى با توجه به حضور بازيكنانى با كيفيت در خط ميانى بايرن مونيخ، بعد از سپرى شدن دورانى سخت و مصدوميتى طولانى، بازگشت به تركيب اصلى تيم و بازيابى اعتماد دوباره سرمربى بسيار دشوار بود، به طورى كه وى در دومين فصل حضور خود در مونيخ تنها موفق به انجام سيزده بازى در بوندسليگا و دو حضور كوتاه مدت در ليگ قهرمانان اروپا گرديد، عملكردى كه متاسفانه اين بار هرگز براى تمديد دوباره قرارداد وى كافى نبود.

از حضور در باشگاهى نه چندان مطرح اماراتى تا درخشش در رقابت هاى جام ملت هاى آسيا و برگزيده شدن به عنوان بهرتين بازيكن سال آسيا و همچنين از تبديل شدن به اولويت خريد فليكس ماگات سرمربى بايرن مونيخ تا حضور دو ساله در مونيخ و درخشش در اين باشگاه قبل از مصدوميت، هرگز نمى توان به عنوان پيشرفتى معمولى در فوتبال حرفه اى نام برد. اما انتظار مى رفت كه على كريمى بعد از فتح دوبل قهرمانى در بوندسليگا با بايرن مونيخ و جدايى از اين تيم به تيمى ديگر در بوندسليگا و يا حداقل در اروپا بپيوندد كه از شرايط حضور در ليگ قهرمانان اروپا و يا يورو ليگ برخوردار باشد. اما على كريمى در كمال تعجب در سن 28 سالگى بازهم به فوتبال كشورهاى حاشيه خليج فارس پيوست و اين بار قطر را براى ادامه فوتبال خود برگزيد و در ادامه حتى به ليگ ايران نيز پيوست تا اينكه بار ديگر تماسى غافل كننده موجب شد بار ديگر كريمى به فوتبال آلمان بازگردد.

برچسب‌ها: کریمی ایران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

16 0

363 مهدی اذریان1394/05/04

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi