خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار یوونتوس
اتحاد یوونتوس
12
6,303

آناتومی بدن دلیل بهترین بودن اوست!

آناتومی بدن دلیل بهترین بودن اوست!
لوکا بیانکین روزنامه نگار نشریه La Gazzetta dello Sport به بررسی دقیق عوامل در اوج ماندن جیانلوئیجی بوفون دروازه بان تیم ملی ایتالیا و یوونتوس پرداخت که در ادامه خواهید خواند.

روزی که سنگربان یوونتوس ، جیانلوئیجی بوفون آخرین بازی خود را انجام دهد و کفش های خود را آویزان کند بدون شک یکی از غم انگیز ترین روز های تاریخ فوتبال خواهد بود.

تقریبا همه می دانند که توماس انکونو دروازه بان تیم ملی کامرون در جام جهانی ۱۹۹۰ بت دوران کودکی بوفون است.

نمایش خیره کننده سه شنبه شب بوفون در برابر منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد نشان داد که هنوز هم روز خداحافظی او فرا نرسیده است.

سرمربی بیانکونری در مصاحبه با undisputed No.1 درباره بوفون گقت : اگر بهترین دروازه بان تاریخ نباشد قطعا جزو سه نفر برتر است.

جهان فوتبال در دهه اخیر سنگربان های بسیار خوب زیادی را نظیر اولیور کان ، ایکر کاسیاس ، مانوئل نویر و چند نفر دیگر ، به خود دیده است.

انریکو آلبرتاسی دروازه بان سابق تیم ملی ایتالیا در اظهار نظری کمی اغراق آمیز گفت ، بوفون بهترین است و نویر حتی نمی تواند بند کفش خود را ببندد.

در حالی که بوفون در سن ۳۷ سال و ۷ ماه و ۲۱ روز به نظر باید دچار افت شده باشد اما هیچ استدلال منطقی وجود ندارد که بگوییم بوفون در همان سطح گذشته و همیشگی خود قرار ندارد.

ویلیام وکی اولین مربی (دروازه بانی) بوفون در تیم پارما می گوید : دروازه بانی چیزی است که او برایش ساخته شده و بوفون برای این کار به دنیا آمده است.

اظهار نظر وکی نشان می دهد ویژگی خاصی در بوفون وجود دارد که باعث این نمایش های خیره کننده شده است و این در حالی است که حتی علم فیزیولوژی نیز این نکته را تصدیق می کند.

آرسنیو ویستیناس یکی از پزشکان ورزشی و رئیس فیزیولوژی (علم مربوط به آناتومی و ساختار بدن) دانشگاه میلان بر این عقیده است : بوفون به طور آشکار بهتر از سایرین تمرین می کند اما جدا از این او دارای یک هماهنگی ذاتی ویژه در آناتومی بدن خود است.

بر اساس نظر یکی دیگر از متخصصین علم فیزیولوژی ، بدن بوفون گنجینه با ارزش اوست ، مهم ترین بخش آناتومی بدن یک دروازه بان دست هایش است که او را برای ایفای نقش دروازه بانی کامل می کند.

جیانلوکا ملگاتی رئیس کادر پزشکی تیم ملی راگبی ایتالیا که سابقه کار در تیم آث میلان را نیز در کارنامه خود دارد ، می گوید : قدرت مهار توپ (گرفتن توپ و رها نشدن آن از دست) بوفون بسیار بالاست . به ندرت می شود دید که او در هنگام مهار یک شوت دستش را خم کند و یا دستش آسیب ببیند.

طبق نظر جیوانی بروگی کارشناس مغز و اعصاب نگاه بوفون بزرگ ترین ویژگی ذاتی و بومی این دروازه بان اهل کارارا است.

بروگی اینگونه توضیح می دهد : بوفون از نظر زمانی که برای انجام واکنش پس از ارسال اطلاعات از چشم به مغز لازم است در سطح بسیار بالایی قرار دارد . او می تواند در مدت بسیار کوتاهی مسیر و سرعت توپ را تشخیص دهد.

آرسنیو ویستیناس معتقد است که او از نظر عضلات سرآمد تمام ورزشکاران همسن خود است و سایر ورزشکاران پس از دیدن بدن آماده افسانه آتزوری از دیدن هیکل خود خجالت می کشند.

وی همچنین افزود : قدرت عضلات و واکنش پذیری عضلانی بوفون در سن ۳۷ سالگی بسیار کم کاهش پیدا کرده و در حقیقت از نظر آمادگی بدنی احتمالا مانند یک جوان ۲۵ ساله است.

وینچنزو پرونلی با وجود این که طرفدار تیم دیگر شهر تورین است اما دست هایش را به نشانه تسلیم بالا می گیرد و می گوید که ویژگی خاصی در بوفون وجود دارد که او را از سایرین متمایز می کند و آن هم آمادگی ذهنی او به عنوان یک دروازه بان است.

روانشناس ورزشی سابق گراناتا ، وینچنزو پرونلی با لبخند می گوید : من طرفدار تورینو هستم ، او از نظر روانی بسیار قدرتمند است و برای من واضح است که بوفون آرامش را به اطرافیانش منتقل می کند.

او هرگز از شکست نمی ترسد.

در سن ۳۷ سالگی ، دروازه بانان بزرگی همچون سپ مایر و گوردون بنکس با احترام به سابقه حرفه ای شان مسیر رو به پایینی را می رفتند و این دلیلی است که باعث می شود آن ها در سطح بوفون نباشند.

به علاوه این که هنوز هم برای بوفون در فوتبال ، افتخاراتی وجود دارد که به آن برسد.

او در این سن همچنان انتخاب اول و بی چون و چرای تیم ملی ایتالیا است ، بوفون به شدت تلاش می کند تا یک بار دیگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازی کند و به ۱۰۰۰ بازی در دوران حرفه ای خود برسد.

برچسب‌ها: یوونتوس بوفون

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

12 0

278 بانوی پیرمارلیک1394/06/28

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi