خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بارسلونا
اتحاد بارسلونا
4
97,042

مسی؟ رونالدو؟ پله؟ یا مارادونا؟ بهترین کیست؟قسمت اول

مسی؟ رونالدو؟ پله؟ یا مارادونا؟ بهترین کیست؟قسمت اول
برترین گلزن - چه کسی برترین گلزن است؟

مارادونا: 346 گل

مسی: 442 گل

پله: 757 گل

رونالدو: 468 گل

پله

بدون شک بهترین گلزن در میان این 4 بازیکن پله است.

دستاورد های پله او را بالاتر از نوابغ دیگر نگه می دارد. هنگامی که به آمار گلزنی در تاریخ فوتبال نگاه می کنیم، نام پله در رتبه اول می درخشد. خیلی ها معتقد هستند که او بیش از 1000 گل به ثمر رسانده است.

هر روز که برگی از فوتبال جهان می گذرد با بازیکنان بهتر آشنا می شویم اما، هنوز هم فردی پیدا نشده است که بتواند رکورد فوق العاده پله را از هم گسسته کند. بازیکنان بزرگی همچون: مارادونا، مسی و رونالدو هم نتوانستند این رکورد را جابه جا کنند.

البته این به زمان بستگی دارد. از کجا معلوم که رونالدو و مسی این رکورد را جابه جا نکنند. باید در آینده منتظر چنین اتفاقی باشیم.

افتخارات باشگاهی - چی کسی پرافتخارترین است؟

مارادونا: 3 قهرمانی در لیگ - 0 قهرمانی قاره ای *

مسی: 6 قهرمانی در لیگ - 3 قهرمانی قاره ای*

پله: 7 قهرمانی در لیگ - 2 قهرمانی قاره ای*

رونالدو: 4 قهرمانی در لیگ - 2 قهرمانی قاره ای*

(*) قهرمانی قاره ای: منظور از این واژه، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یا قهرمانی در جام لیبرتادورس (جام باشگاه های آمریکای جنوبی) است.

لیونل مسی

لیونل مسی در این زمینه از سایر بازیکنان پر افتخارتر است.

مسی تا کنون موفق شده است 6 عنوان قهرمانی در لالیگا و 3 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود به ثبت برساند و باعث شده است در عناوین قهرمانی در رده باشگاهی از 3 بازیکن دیگر بالاتر قرار بگیرد. جیمی کرگر در خصوص اینکه لیونل مسی نتوانسته است جام جهانی 2014 را تصاحب کنند گفته است: مسی نیازی به فتح جام جهانی ندارد او همیشه بزرگ است، او از نوابغ جهان است، او در رده باشگاه هی به هر چیزی که خواسته رسیده است.

رونالدو فوق ستاره پرتغالی 3 عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را با پیراهن منچستر یونایتد و یک قهرمانی نیز با پیراهن رئال در لالیگا را بدست آورده است. وی همچنین 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد که یکی از آنها با منچستر بوده و دیگری با تیم رئال. رونالدو در دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا نقش بسزایی را ایفا کرد و همچنین بهترین گلزن هم لقب گرفت.

مارادونا در تعداد قهرمانی های در رده باشگاهی تقریبا چیزی برای گفتن ندارد. مارادونا 3 بار در رقابت های لیگ قهرمان شده است. 2 بار آن در سال های 1987 و 1990 با ناپولی در سری آ بوده و یکی دیگر از آنها قهرمانی در لیگ دسته برتر فوتبال آرژانتین است. مارادونا نسبت به رقبای دیگر، قهرمانی کمتری در کارنامه دارد.

پله الماس سیاه فوتبال برزیل، که هیچگاه در یک تیم اروپایی هم بازی نکرده است از عناوین قابل توجهی برخوردار است. پله در مدت 14 سال حضور در فوتبال حرفه ای 7 بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابت های داخلی شده است، 6 قهرمانی با سانتوس برزیل در لیگ برتر فوتبال برزیل و یک قهرمانی با نیویورک کاسموس در لیگ آمریکا از افتخارات پله در رده باشگاهی هستند.

جام جهانی - چه کسی در جام های جهانی بهترین بوده؟

مارادونا: قهرمانی در سال 1986 . نایب قهرمانی در سال 1990

مسی: نایب قهرمانی در سال 2014

پله: قهرمانی در سال های 1958, 1962 و 1970

رونالدو: بدون عنوان

مارادونا

با توجه به اینکه پله 3 بار موفق شده است جام جهانی را بالای سر ببرد، اما این مارادونا است که با بازی های درخشانش در جام جهانی شناخته شده است. مارادونا بدون شک از بهترین بازیکنان تاریخ جام جهانی بوده است و همیشه بازی های او در ذهن ها باقی خواهد ماند.

زمانی که آرژانتین در سال 1986 قهرمانی جهان را در خاک مکزیک تصاحب کرد باید به جرات گفت مارادونا به یک تنه آرژانتین را به تنها قهرمانی در جام جهانی رساند. هرگز گل وی با دست که به نام دست خدا معروف بود را مقابل تیم ملی انگلیس از یاد نخواهیم برد و یا گلی که در همان بازی با کنار گذاشتن 8 یا 9 بازیکن انگلیس به ثمر رساند را نمی توان از یاد ها برد.

لیونل مسی هم می توانست به مانند مارادونا یک قهرمانی دیگر برای آرژانتین بدست بیاورد اما به نایب قهرمانی اکتفا کرد. آرژانتین در فینال جام جهانی سال 2014 برزیل مقابل آلمانی قرار گرفته بود که با قدرت پا به فینال گذاشته بود.

کریس رونالدو هم تلاش زیادی برای تیم ملی پرتغال در سه دوره حضورش در جام جهانی انجام داده است اما هیچ گاه عناوینی را در جام های جهانی کسب نکرده است. رونالدو در صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی 2014 نقش اصلی را ایفا کرد اما در این جام با توجه به مصدومیت هایش عملکرد ضعیفی داشت.

در واقع پله را می توان بخشی از تاریخچه جام های جهانی دانست. زمانی که پله تنها 17 سال داشت موفق شد در جام جهانی 1958 سوئد عنوان قهرمانی را کسب کند. برزیل در فینال 1958 تیم ملی سوئد را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد که پله در آن دیدار 2 گل نیز به ثمر رساند. پله همچنین در سال های 1962 و 1970 توانسته است قهرمان جهان شود. پله در برزیل به مانند یک رهبر ارکستر بود اما رقیب همیشگی او یعنی مارادونا به مانند یک هنرمند.

حفظ آمادگی – چه کسی آماده تر است؟

مارادونا: 1994-1977

مسی: 2005 - تا کنون

پله: 1971-1957

رونالدو: 2003 - تا کنون

از دیگر اسطوره های پرتغال می توانیم به کریستیانو رونالدو اشاره کنیم. بازیکنی که دوران فوتبالش از خیابان ها آغاز شد، سپس به دستور پسر عمویش به باشگاه اسپورتینگ لیسبون فرا خوانده شد و در آنجا با نشان دادن توانایی هایش خود را در دل مربیان این تیم جا کرد. وی در بازی مقابل منچستر یونایتد آنقدر خوب درخشید که مهرش را به دل سر آلکس فرگوسن انداخت. پس از حضور در اسپورتینگ او به منچستر رفت و این حضور به کامل تر شدنش کمک شایانی کرد.

برچسب‌ها: مسی پله رونالدو مارادونا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

7 2

1,229 مهدی اذریان1394/04/28

26 خرداد (13:54)


یونسیون: علی دایی

1 مرداد (16:14)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi