خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,323

ناگفته‌های جواد نکونام پس از خداحافظی

ناگفته‌های جواد نکونام پس از خداحافظی
جواد نکونام کاپیتان تیم ملی که رکورد بازی های ملی را در اختیار دارد در یک دیدار دوستانه و بی سر و صدا از فوتبال خداحافظی کرد تا سوالهای زیادی در ذهن نقش ببندد.
[ناگفته‌های جواد نکونام پس از خداحافظی]

خواندن گفت و گوی اختصاصی خبرنگار "مستر90" با جواد نکونام را پس از ماهها سکوت به شما توصیه می کنیم.

*از این فصل در اوساسونا شروع کنیم اخباری را که دنبال می‌کردیم به نظر می‌رسید باشگاه از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشت. ضمن اینکه بازیکنان ایرانی در اوساسونا شرایط خوبی نداشتند؟

- واقعیتش این است زمانی که من به اسپانیا برگشتم. با برنامه ریزی که برای زندگی‌ام و فوتبالم داشتم به اوساسونا رفتم ولی آنجا خیلی نسبت به قبل تفاوت کرده بود و من نمی‌دانستم که شرایط مالی نسبت به قبل اینقدر سخت شده باشد. بخاطر اینکه دو رئیس قبلی باشگاه یک سری اشتبا‌هاتی داشتند و پول‌‌هایی که این طرف، آن طرف شده است که پای 20 نفر هم در جریان پولشویی و هم بخاطر رشوه‌ای که به تیم‌‌ها دادند، گیر هست و پول‌‌های زیادی هم از باشگاه خارج شده است. این مشکلات روی تیم ما تاثیر گذاشت.

* چرا اوساسونا در این فصل خطر سقوط به لیگ سه را حس کرد؟

- ما دراین فصل شش بازیکن ملی پوش داشتیم که در جام ملت‌‌های آسیا و آفریقا به تیم ضربه زد. سه بازیکن ملی پوش آفریقایی داشتیم. یک ملی پوش اروپایی، من و انصاری فرد هم که در تیم‌ملی ایران بودیم. هر 6 نفر باید در روز‌های فیفا در تیم‌‌های ملی کشور‌هایمان حاضر می‌شدیم و این مساله به تیم ما ضربه زد.

*این فصل برای جواد نکونام چطور بود؟

خدا را شکر شرایط من امسال خوب بود. من در 30 دیدار از 42 بازی اوساسونا، فیکس بودم و توانستم 6 گل و 3 پاس گل بدهم. باید این را هم بگویم که من دیر به اوساسونا اضافه شدم و در بسیاری از بازی‌‌ها هم دراردوی تیم‌ملی بودم.به غیر از دو بازی آخر تیم هم که به دلیل مصدومیت بازی نکردم تقریبا خوب بازی کردم. حالا تیم نتیجه نگرفته ضعف مربی و بازیکن و مدیر عامل بود و به عقیده در نتیجه گیری تیم همه نقش دارند. مشکلات را هم که برای شما گفتم. در کل هم به هدف که داشتم رسیدم، خدا را شکر.

*با این شرایط شما قصد ادامه همکاری با اوساسونا را دارید؟

من دو سال دیگر با اوساسونا قرارداد دارم. یک فصل به عنوان بازیکن و سال دوم به عنوان مربی تیم، قرارداد دارم. ولی با توجه به مشکلات مالی که اوساسونا دارد و بدهی‌‌های که از قبل به من داشته اند. اگر بتوانند تعهداتشان را عمل کنند من قطعا می‌مانم در غیر اینصورت وقتی که به اوساسونا برگشتم صحبتی که با مسئولین باشگاه داشتم قرار بود که من دو فصل بازی کنم و در همین تیم هم از فوتبال خداحافظی کنم.

*بقای اوساسونا در لیگ دو در دقیقه 90، اتفاق خوبی بود؟

بله خدا را شکر خیلی خوب شد که تیم در لیگ دو ماند. چون ممکن بود اگر تیم به لیگ پایین تر سقوط کند با توجه به شرایطی که داشت، منحل شود. چون دیگر تیم پولی نداشت که بتواند به مسابقات برگردد مگر اینکه آن رئسای قبلی پول‌‌هایی را که در صورت حساب‌‌هایشان شفاف نبود را به باشگاه بازپس دهند که این مساله هم امری بعید است.

*یک بار عنوان کردید که در اسپانیا کلاس مربیگری رفته اید؟ لطفا در موردش بیشتر توضیح دهید؟

من یک مساله برایم خیلی مهم است. من مربیگری درجه یک و دوی اسپانیا را گرفتم. این مدارک هم مربوط به الان نمی‌شود . من در سال 2010،2011 در این کلاس‌‌ها شرکت کردم. یعنی دو فصل فوتبالی 2010،2011 و 2011، 2012 من این مدارک را گرفتم. البته من فکر می‌کنم مربیگری به مدرک اصلا ربطی ندارد. اگر به مربیان موفق دنیا نگاه کنید می‌بینید اینطور نیست که همه آنها در کلاس مربیگری شاگرد اول باشند یا بهترین فوتبالیست در دوران بازیشان بوده باشند و یا اینکه بهترین مدارک را گرفته باشند. مربیگری هم مثل بازیگری خصوصیات متفاوتی را می‌طلبد وبه عقیده من یک استعداد است. مثل کاپیتان یک تیم بودن، مدیر یک مجموعه بودن که باید فاکتور‌های خاصی داشته باشند.

*پس شما فکر می‌کنید که گرفتن مدرک مربیگری مهم نیست؟

من بدون مدرک هم می‌توانم مربیگری کنم. من نه هر بازیکنی که به کار مربیگری علاقه داشته باشد و این حرفه را دوست داشته باشد و این استعداد را در خودش بیند می‌تواند این کار را انجام دهد. به عقیده من یک بازیکنی که مدیر است و یا کسی که می‌تواند در مجموعه‌ای مدیریت کنداین استعداد را از بچگی دارد و می‌بینی که او در خانواده و مدرسه هم مدیر بوده است. این نشان می‌دهد که او در آینده هم می‌تواند در اشل بزرگتر این کار‌ها را انجام دهد. به نظر من در مربیگری آموزش دیدن خیلی مهم است. در این حرفه شما باید هر روز آموزش ببینی و خودت را با علم روز فوتبال پیش ببری، اما مربیگری به مدرک نیست. من قطعا مدارک مربیگری‌ام را خواهم گرفت نه تنها من بلکه هر کسی که می‌خواهد در این رشته فعالیت کند، می‌گیرد. ولی برای موفقیت در این کار باید استعداد لازم را هم داشته باشی.

*پس شما فکر می‌کنید که مهمترین فاکتور مربیگری دارا بودن استعداد مدیریت است؟

مربیگری خیلی فاکتور‌ها نیاز دارد که یکی از آنها مربیگری است. به باشگاه و تیم و بازیکن و خیلی مسائل دیگر هم مرتبط است که در کلاس‌های مربیگری هم در مورد آن زیاد بحث می‌شود و من در دو دوره‌ای که در این کلاس‌ها بودم این مطالب را آموزش دیدم. در ایران هم قصد دارم که دوره‌‌های مربیگری را پشت سر بگذارم و از همان ابتدا و از مدراک D و C شروع کنم تا ببینم مدرسان ایرانی چه ایده‌‌هایی دارند. دنبال این هستم که هر روز مطالب جدید یاد بگیرم. حتی دوست دارم سر تمرین تیم‌ها بروم و ببینم که هر مربی چه کاری را انجام می‌دهد. البته مربیانی که به کارشان اعتقاد دارم. می‌خواهم ببینم آنها چطور تیم را تمرین می‌دهد و می‌چرخانند، به طور حتم همین کار را می‌کنم.

*عملکرد مربیانی مثل یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان دریچه جدیدی را به روی مربیان جوان باز کرده است، نظر شما در این مورد چیست؟

کاملا موافقم. م

برچسب‌ها: جوادنکونام ایران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 0

182 07رونالدو1394/03/25

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi