خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,455

علیرضا حقیقی سکوتش را شکست / من پنالتی گیر نیستم

علیرضا حقیقی سکوتش را شکست / من پنالتی گیر نیستم
وبسایت رسمی برنامه نود - علیرضا حقیقی‌؛ او که یک سال و اندی، حرف‌هایش را نزد، سکوت کرد و همیشه یک جمله کلیدی داشت: «حرف نزده را همیشه می‌شود زد.» حالا که لب به سخن می‌گشاید، از دل پُرش می‌گوید. اینکه از عملکردش انتقادهای مغرضانه شد اما دروازه‌بان جوان فوتبال ایران، مثل باتجربه‌ها حرف می‌زند.

به گزارش وبسایت نود ، می‌گوید این انتقادها باعث شد پیشرفت كند. در عین حال از منتقدانش تشكر می‌كند‌؛ جمله‌ای كه معنای زیادی دارد. حقیقی در گفت‌وگو با خبرورزشی از حضور در تركیب ثابت ایران در جام‌جهانی‌ و بعد جام ملت‌ها می‌گوید. از اینكه چه شد ناگهان به آن بالاها رسید...

هر بار كه صحبت می‌كردیم، می‌گفتی حرف‌هایی برای گفتن داری. گویا در این مدت تحت فشار بودی...
صد در صد. من یك سال و نیم حرف نزدم و این دلیل داشت. دوست داشتم تمام تمركزم را روی فوتبال بگذارم و لذت ببرم ولی بعضی‌ها از این سكوت من سوء‌استفاده كردند. هرطور كه دوست داشتند، من را زدند تا تحت فشار قرار بگیرم. شرایط سختی بود ولی جا دارد از آنها یك تشكر ویژه هم كنم چون همین فشارها باعث شد تا عزمم را جزم كنم و پیشرفت داشته باشم. پس نمی‌توانم از دست‌شان زیاد ناراحت باشم چون باعث شدند تا من یاد بگیرم تمركزم را بیشتر كنم و بتوانم از گذشته بهتر شوم.

رفتار فوتبالی‌ها در این مدت با تو چطور بود؟
بچه‌های تیم‌ملی كه همه مثل برادر در كنار من بودند. آنها همیشه به من دلگرمی می‌دادند ولی خب... یكی، دو نفر بودند كه متأسفانه از من انتقادهای مغرضانه می‌كردند اما من ناراحت نیستم. این انتقادها منصفانه نبود ولی باز هم گفتم مشكلی نیست. خیلی‌ها به من گفتند حرف بزن و جواب بده ولی همان‌طور كه گفتم، دوست داشتم تمركز كنم. الان هم دوست ندارم این تمركزم را از دست بدهم. این كار را با من كردند ولی با دیگران نكنند.

البته كروش اعتماد زیادی به تو كرد. پایت ایستاد. در جام‌جهانی‌ و جام ملت‌ها فیكس تیم‌ملی بودی.
كروش كه عاشق چشم و ابروی من یا عاشق تیپ و قیافه‌ام نیست. سرمربی می‌بیند چه كسی در تمرین و در بازی بهترین عملكرد را داشته و او را بازی می‌دهد. من چه در تمرینات و چه در بازی‌ها تلاش كردم تا بهترین باشم. خدا را شكر توانستم نظر مربی بزرگی مثل او را جلب كنم. كروش هم این تلاش را دید و من را بازی داد.

تو در جام‌جهانی‌ ناگهان فیكس شدی و خیلی‌ها باورشان نمی‌شد اما بعد از جام‌جهانی‌ به خاطر عملكردی كه داشتی، محبوبیت زیادی به ‌دست ‌ آوردی.
من قبل از جام‌جهانی‌ تمام تمركزم را روی تمرینات گذاشتم. به لطف خدا و اعتمادی كه كارلوس كروش كرد، توانستم بازیكن ثابت تیم‌ملی شوم. باید از مردم هم تشكر كنم چون از همان اول حمایت لازم را از من انجام دادند. هواداران در برزیل برای من سنگ تمام گذاشتند و با تشویق‌های‌شان روحیه دادند. لطف خدا پشتم بود. من این را حس كردم. همین‌طور دعای مردم و طرفدارانم. هدف من این بود كه بتوانم بهترین عملكرد را برای تیم‌ملی كشورم داشته باشم. الان هم هدفی جز این ندارم. طبیعی بود كه در ابتدای كار حساسیت روی من زیاد باشد ولی به یك جمله ایمان دارم. اینكه با خدا باش و پادشاهی كن. من در این مدت تمام تمركزم را روی فوتبال گذاشتم. در رسانه‌ها هم كه اصلاً نبودم. گاهی احساس می‌كردم تنها هستم چون خودتان خبر دارید چه جوّی برایم درست می‌شد. فقط تلاش كردم خودم را با فوتبالم نشان دهم نه چیز دیگری اما با وجود خدا، هوادارانم و همین‌طور دوستانی كه از من حمایت كردند، اصلاً احساس تنهایی نكردم. از این به بعد هم روشم را عوض نمی‌كنم. دوست دارم اگر اشتباهی در گذشته كرده‌ام، تكرار نكنم. برای تیم‌ملی كشورم با جان و دل بازی كنم. حتی اگر روی نیمكت باشم، دوباره با تمام وجود در كنار تیم‌ملی خواهم بود.

بعد از جام‌جهانی‌ تو در جام ملت‌ها هم فیكس بازی كردی. پس از بازی با عراق بود كه عده‌ای از تو انتقاد كردند. یادت هست؟
همان‌طور كه گفتم، همیشه روی من فشار بود. روزی كه خوب بودم، از من بد نوشتند و روزی كه بد بودم، بدتر! البته دوستان زیادی هم داشتم كه در این شرایط به من كمك كردند ولی در همان جام‌جهانی‌ هم چیزهایی بود و حرف‌هایی می‌زدند كه من با آنها كنار آمدم. تجربه خوبی شد كه بتوانم چیزهایی یاد بگیرم. بعد از جام ملت‌ها این جوّی كه راه افتاد، برایم تكراری بود. تا الان سعی كرده‌ام در چنین شرایطی پیشرفت كنم از این به بعد هم هدفم همین است.

انتقادها از تو به خاطر پنالتی‌ها بود. می‌گفتند چرا حقیقی نتوانسته یك پنالتی هم مهار كند؟ می‌گفتند تو پنالتی‌گیر نیستی و باید كروش تعویضت می‌كرد.
یك بازی، قطعاً ملاك خوبی برای قضاوت نیست. من قبلاً نشان دادم كه اتفاقاً پنالتی‌گیر هستم. در پرسپولیس كارم را با گرفتن پنالتی آقای گل دنیا شروع كردم. بعد از آن دو فصل پی‌درپی با پنالتی‌هایی كه گرفتم، كمك كردم تیم قهرمان جام‌حذفی شود. همه بچه‌ها تلاش كردند و من هم با حمایت هواداران توانستم در مهار پنالتی‌ها موفق باشم. همین امسال در پنافیل با گرفتن پنالتی باعث شدم تیم در جام‌حذفی صعود كند. اگر من یك بازی پنالتی نگرفته‌ام، نباید این حرف‌ها را بزنند. یك بازی ملاك قضاوت نیست. بعد هم از كارشناس‌ها می‌خواهم كه یك بار پنالتی‌های عراق را نگاه كنند. حتی یك پنالتی را هم نزدیك من نزدند. به دورترین نقطه می‌زدند و مهارش خیلی سخت بود. اگر یك پنالتی نزدیك من بود و آن را نگرفتم، حق با منتقدانم است.

حقیقی: از چند تیم صاحبنام پیشنهاد دارم
علیرضا حقیقی فصل بعد به چه تیمی می‌رود؟ او از براگای پرتغال پیشنهاد دارد ولی فعلاً مقصدش مشخص نیست. علیرضا در این باره می‌گوید: «پیشنهاد براگا در رسانه‌های پرتغال مطرح شد در حالی كه من چند پیشنهاد دیگر هم داشتم كه رسانه‌ها چیزی درباره‌‌اش ننوشتند چون نمی‌دانستند. چند تیم دیگر پرتغال هم خواهان عقد قرارداد با من شده‌اند. یكی، دو تیم صاحبنام دیگر هم جزو مشتریانم هستند ولی دوست ندارم رسانه‌ای شود. من یك سال دیگر با روبین كازان قراردا

برچسب‌ها: علیرضا حقیقی ایران سکوت دروازه بان تیم ملی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

9 2

707 داماش لنگرود1394/03/19

29 خرداد (15:29)


مغانپارساباد: ارشا ساعي در پست حمله با قدرت +760 و اصغر حقاني در پست ميانه هم چپ پا هم راست پا كف سكه گذاشتم برا فروش

19 خرداد (18:14)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi