خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار رئال‌مادرید
اتحاد رئال‌مادرید
3
100,131

چرا دخیا باید جایگزین کاسیاس شود؟

چرا دخیا باید جایگزین کاسیاس شود؟
انتقال داوید دخیا از منچستر یونایتد به رئال مادرید اجتناب‌ناپذیر شده...
این معادله بسیار ساده است: رئال به یک سنگربان جدید نیاز دارد و دخیا بهترین گزینه بشمار می‌رود. او مادریدی است، نامزدش مادریدی است و همه افراد خانواده‌اش در مادرید زندگی می‌کنند. او به جایی باز می‌گردد که همه با آغوش باز از او استقبال می‌کنند. او 24 ساله است و فقط یک فصل از قراردادش با یونایتد برجا مانده. او در مراسمی که در اولدترافورد انجام شد جایزه بهترین بازیکن از سوی طرفداران یونایتد را از دستان لویی فان‌خال دریافت کرد، ولی سخنی در‌باره ماندنش در منچستر نکرد. یعنی شاید بازی با هال‌سیتی آخرین حضور دخیا درون دروازه یونایتد باشد.ویکتور والدس می‌تواند بلافاصله جایگزین دخیا شود، ولی گزینه‌های دیگری هم برای ورود به منچستر یونایتد جلب نظر می‌کنند: پتر چک 33 ساله از چلسی که نمی‌خواهد نیمکت نشین کورتوا باقی بماند، هوگو لوریس سنگربان تاتنهام، برند لنو دروازه‌بان بایر لورکوزن، سمیر هندانوویچ سنگربان اینتر، یان اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکو مادرید و سرانجام یسپر سیلسن سنگربان آژاکس.

به اینها اشتیاق طرفداران رئال برای ایستادن یک دروازه‌بان جدید در دروازه تیم‌شان را هم بیفزایید. این که با آغوش باز از داوید دخیا استقبال خواهند کرد. همه اینها دست به دست همه داد تا روزنامه مارکا روی جلد خود بالای تصویری از دخیا تیتر «جابجایی انجام شده» را چاپ کند.

آمار این فصل دگیا

37 بار به میدان رفته و 3314 دقیقه بازی کرده

36 گل دریافت کرده یعنی یک گل در هر 92 دقیقه

93 بار ضربه‌ها را مهار کرده

10 کلین شیت بدست آورده که 7 تایش در لیگ بوده‌اند

برابر 4 ضربه پنالتی قرار گرفته و فقط یکی از آن‌ها را مهار کرده

کاسیاس باید برنابئو را ترک کند

دخیا که از دل تیم‌های جوانان اتلتیکو مادرید بالا آمده جای کسی را خواهد گرفت که روزگاری «مقدس» خوانده می‌شد. جای ایکر کاسیاس بزرگ که اسطوره رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا بشمار می‌رفت را. جای کسی که از 18 سالگی برای رئال - در 1999- راهی میدان شد و تاکنون در 724 بازی درون دروازه سپیدپوش‌های مادرید ایستاده و 18 جام را بالا برده. کاسیاس برغم این سابقه طولانی فقط 33 سال دارد و کماکان می‌تواند درون دروازه بایستد، ولی آمارگیری روزنامه مارکا نشان داده 59 درصد طرفداران رئال خواهان رفتن کاسیاس هستند و نمی‌خواهند فصل بعد او را درون دروازه تیم‌شان ببینند. جایگاه سنگربان کهنه کار رئال از دسامبر 2012 که خوزه مورینیو او را روی نیمکت نشاند متزلزل شد و کاسیاس پس از آن هرگز جایگاه سابقش را در برنابئو پیدا نکرد. حتی کارلو آنچلوتی هم او را بلافاصله سنگربان شماره یک تیم نکرد. نمایش مصیبت بار اسپانیا در جام جهانی 2014 و خصوصا شکست ‌4-1 برابر هلند به کاسیاس بیش از سایرین ضربه زد.

رئال بلافاصله پس از جام جهانی کیلور ناواس را از لوانته به خدمت گرفت. آنچلوتی طی فصل به کاسیاس روی آورد ولی واکنش تند طرفداران نشان داد روزگار ایکر کبیر در برنابئو پایان یافته. طی دیدار 2-2 با والنسیا بود که طرفداران رئال کاسیاس را هو کردند و او هم واکنش نشان داد و دوربین‌ها تصویر او را نشان دادند که با خشم دست‌هایش را به نشانه اعتراض به طرفداران بالا برده. تساوی در آن دیدار به منزله پایان رویای قهرمانی لیگ مردان برنابئو بود.

هرچند کاسیاس اعلام کرده قصد ندارد برنابئو را ترک کند ولی خیلی‌ها در اسپانیا خوش‌بینی او را ندارند. در باشگاهی که رئیس حرف اول را می‌زند و نه مربی، فلورنتینو پرس برای بدست آوردن دل طرفداران رئال٬ طی سپری کردن یک فصل بی‌حاصل باید چند نفری را قربانی کند که یکی از آن‌ها می‌تواند کاسیاس باشد که طرفداران حوصله‌اش را ندارند. او باید کاسیاس را کنار بگذارد و دخیا جوان را که در منچستر یونایتد درخشیده به خدمت بگیرد. اسپانیایی‌ها باز‌های تماشایی دخیا را در لیگ برتر دیده‌اند و می‌دانند چه قابلیت‌هایی دارد. این انتقال یک برد مدیریتی برای فلورنتنیو پرس بشمار خواهد رفت.

بنابراین اگر همه اینها را با هم جمع کنید درخواهید یافت انتقال داوید دخیا از منچستر به مادرید منطقی‌ترین انتقال تابستانی بشمار می‌رود.

برچسب‌ها: رئال منچستر کاسیاس دخیا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

7 1

429 سپاهان ساری1394/02/31

عخشم گلزار: کاسیس بهترین بوده,است و خواهد بود.

31 ارديبهشت (19:17)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi