خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بارسلونا
اتحاد بارسلونا
4
97,054

بارسلونا رسما از اسپانیا جدا شد؟

بارسلونا رسما از اسپانیا جدا شد؟
قریب به اتفاق رأی دهندگان ایالت کاتالونیا در رفراندومی که روز گذشته برگزار شد، به جدایی این ایالت از اسپانیا رأی مثبت دادند.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، پایگاه خبری «لاوز» در بارسلونا در گزارش جامعی با اشاره به شور و شوق فراوان مردم بارسلونا و دیگر شهرهای ایالت کاتالونیا برای استقلال از مادرید و جدایی از خاک اسپانیا، نوشت: «برای اولین بار در تاریخ بارسلونا، شاهد شف های طولانی در صندوق های رأی بودیم. برای اولین بار شاهد بودیم که عده ای با پرچم های مختلف در فاصله های دور و نزدیک از صندوق رأی با تمام شور و شوق در حال تبلیغ رأی خود بودند.»

بنا بر آمار رسمی منتشره از سوی دولت ایالتی کاتالونیا، در رفراندوم استقلال این ایالت، 80.72 درصد از رأی دهندگان خواستار استقلال این ایالت از مادرید و تشکیل کشور مستقل کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا شده اند. خوانا اورتگا، معاون رئیس دولت ایالتی – که حالا باید معاون رئیس دولت موقت کاتالونیا خوانده شود – با اعلام خبر فوق اظهار داشت: «مشارکت در انتخابات "تعیین سرنوشت کاتالونیا" بی سابقه بوده است. هنوز آمار دقیق نداریم، اما به نظر می رسد بیش از 5.4 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کرده باشند که بالاترین میزان مشارکت در تاریخ ایالت است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این رفراندوم دو سئوال جداگانه از رأی دهندگان پرسیده می شد.

این دو پرسش به ترتیب عبارتند از: «1- آیا شما برای کاتالونیا، یک دولت می خواهید؟» و در صورت پاسخ مثبت به پرسش اول، رأی دهندگان باید پاسخ سئوال دوم را درج می کردند: «2- آیا می خواهید کاتالونیا یک کشور مستقل باشد؟»

بنا بر همین گزارش (خبرگزاری فرانسه)، تا کنون دولت کاتالان آمار 88.44 درصد رأی دهندگان را اعلام کرده است. بنا بر آمار، 4.55 درصد آرا به هر دو پرسش پاسخ منفی داده اند و 10.11 درصد نیز به پرسش دوم پاسخ منفی داده اند؛ ضمن این که0.56 درصد آراء نیز مخدوش العام شده است. به این ترتیب، تا این لحظه، در میان آراء اعلام شده حدود 84% رأی دهندگان خواهان استقلال کامل کاتالونیا از مادرید شده اند. با توجه به این که بیش از 88% آرا شمارش شده است؛ می توان پیش بینی کرد که بیش از 80% کاتالان ها از ملیت اسپانیایی خود آزرده شده و خواهان تشکیل دولت جدیدی در اتحادیه اروپا هستند.

رفراندوم استقلال کاتالونیا را دولت محلی این ایالت برگزار کرده است. در پی تصویب برگزاری رفراندوم در پارلمان ایالت، نخست وزیر اسپانیا و دادگاه عالی اسپانیا مخالفت شیدید خود را با آن اعلام کرده و برگزاری رفراندوم را بر خلاف قانون اساسی اسپانیا دانستند. دولت محلی نیز برگزاری آن را به تعویق انداخت تا با مادرید مذاکره کند، اما با بی نتیجه ماندن مذاکرات، رفراندوم حق تعیین سرنوشت را برگزار کرد.

آرتور ماس، رئیس دولت محلی کاتالونیا در همین زمینه اظهار داشت: «به وضوح بیش از دو میلیون نفر در رفراندوم ما را "موظف" کرده اند تا دولت مستقل کاتالان را تشکیل دهیم.»

او در مورد چگونگی به رسمیت شناختن کشور نوپای کاتالونیا علیرغم مخالفت مادرید گفت: «هیچ کس حق ندارد فراموش کند، مخصوصاً حکومت اسپانیا نباید فراموش کند که کاتالان ها در دهه های متمادی ذیل آن ها زندگی کرده و همراهی خود را نشان داده اند؛ اما این بار قاطعانه نشان داده اند که روز تشکیل دولت مستقل رسیده است.»

او پس از انداختن رأی خود در صندوق های مربوطه در بارسلونا اظهار داشت: «امروز یک گام طلایی و بسیار ارزشمند در راه آرمان های والای خود برداشتیم. این گام را ما به صورت مسالمت آمیز برداشته ایم و انتظار داریم دیگران نیز مسئولانه در قبال آن واکنش نشان دهند. ما آزادانه اراده کرده ایم که حق تصمیم گیری و تعیین سرنوشت را بدون اشتراک با دیگران، اعمال کنیم.»

با این حال، مادرید واکنش منفی نشان داده است. رافائل کاتالا، وزیر دادگستری دولت مادرید نخستین کسی است که واکنش نشان داده است: «از نظر حقوقی، هیچ اتفاق معناداری در کاتالونیا نیفتاده است. آن چه آن ها انجام داده اند، انتخابات و رفراندوم نیست؛ بلکه صرفا یک نمایش شرم آور سیاسی از سوی استقلال طلبان است که اثرگذاری آن در حد برگزاری یک میتینگ است، نه بیش تر!»

برچسب‌ها: اسپانیا بارسلونا کاتالونیا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

15 12

353 پارس آبادمغان1393/08/23

عشق دایی مرتضی: بیاد ایران

10 آذر (21:06)


ستارگان دنیاخود: اه دیگه ال کلاسیکو ایی نیست

24 آبان (15:54)


ترمیناتوووووور: بهتر...پى اس جى بد داره واسه خودش تو اون ليگ بيخود پادشاهى ميكنه..ما بريم همش قهرمانيم

24 آبان (15:48)


نیشابوریان: معلوم نیست کدوم لیگ میره؟ژ

24 آبان (15:47)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi