خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار اینترمیلان
اتحاد اینترمیلان
20
2,892

دیوانه خانه ای به نام اینتر/سری اول

دیوانه خانه ای به نام اینتر/سری اول
"Pazza Inter" شعاری است که طرفداران اینترناسیوناله شهر میلان همیشه فریاد می زنند. معنی این شعار "اینتر جنون امیز" است. "ماسیمو موراتی" رئیس اینتر از سال 1995 تا2006 بیش از یک میلیارد یورو در این باشگاه سرمایه گذاری کرد.
هرکس حافظه خوبی داشته باشد به خوبی به یاد می اورد که بازیکنان اینتر همیشه ترکیبی از شخصیتهای متفاوت بوده اند. "ادریانو" "فیگو" و "ماتراتزی" تنها نمونه کوچکی از سه بازیکن با خصوصیات اخلاقی روحی و فیزیکی کاملا متفاوت هستند که در یک تیم جای گرفته اند. از طرفی حضور بیش از حد بازیکنان بزرگ باعث شده بازیکنانی مثل "ماتراتزی" و "رکوبا" گاهی وقتها جایی در ترکیب ثابت نداشته باشند و روی نیمکت ذخیره ها باشند درست مثل "فرانچسکو تولدو" دروازه بان ایتالیایی اینتر. اما نکته جالبتر اینکه در تیم 11 نفره "روبرتو مانچینی" بعضی وقتها نام هیچ بازیکن ایتالیایی به چشم نمی خورد. اقای سرمربی علاقه زیادی به ترکیبی دارد که در ان هفت ارزانتینی دو برزیلی یک کلمبیایی و یک بازیکن اروپایی که نامش "لوئیس فیگو" است بازی می کنند. هرکدام از این 11 بازیکن خصوصیات منحصر به فردی دارند و "موراتی" با مشورت چند مشاور و پرداخت قیمت های گزاف این مهره ها را خریداری کرده تا او را به قله های ارزوهایش برسانند. اما این نامهای بزرگ علامت ستاره دوم را روی پیراهن خود کم دارند. اخرین باری که اینتر طی یک فصل بدون حاشیه و اما و اگر قهرمان شد مربوط به سال 1989 می شود. حتی قهرمانی یوونتوس که در فصل 2005 بدست امده اما به خاطر رسوایی تبانی و شرط بندی ازین تیم پس گرفته و به اینتر داده شد هیچ ارزشی برای هواداران اینتر نداشت.
عجیب نیست. هر تیمی اوضاع اشفته اینتر را داشت به همین سرنوشت دچار میشد.
بازیکنان بزرگی مانند "پیرلو" و "سیدورف" از اینتر به رقیب شماره یک یعنی اث میلان میروند و در انجا نقش کلیدی ایفا می کنند. "فابیو کاناوارو" بهترین بازیکن جهان در سال 2006 هم دو سال پیش از اینتر به یوونتوس می رود فقط بخاطر اینکه مصدومیتش کمی طولانی شده بود (2 ماه). تمامی این اشتباهات عجیب و غریب از خرید "روبرتو کارلوس" و دیپورت کردنش به رئال مادرید اغاز شد. حالا می توان متوجه شد که چرا مدیران اینتر لقب احمق ترین مدیران ایتالیا را یدک می کشند.
"موراتی" که دچار بحران بزرگی شده بود ریاست باشگاه را به "جاچینتو فاکتی" مدافع با تجربه دهه 60 اینتر که با این تیم همه افتخارات را به دست اورده بود سپرد اما مرگ نا به هنگام "فاکتی" در ششم سپتامبر همه معادلات را بهم ریخت. در مراسم خاک سپاری فاکتی در چهره دوستداران و هواداران اینتر نگرانی موج میزد. ترس از بازگشت "موراتی" با سیاستهای غلط و هدر دادن های تمام نشدنی پول. باشگاه اینتر روشنفکران و هنرمندان بزرگی را در ایتالیا به عنوان هوادار دارد که کاملا شخصیت این تیم را از رقیب همشهری به رهبری "سیلویو برلوسکنی" جدا میکند. این طرفداران فکر می کردند با مرگ "فاکتی" بسیاری از خصوصیات بزرگی که میتوانست از ان اینتر بشود هم به خاک سپرده شده است.
سال 1989 زمانی که بازیکنان بزرگی همچون "لوتار ماتئوس" به رهبری "جیووانی تراپاتونی" قهرمانی سری A و یوفا را جشن گرفتند هیچکس فکر نمیکرد این تیم تا 15 سال اینده رنگ قهرمانی ایتالیا را به چشم نبیند.
در طول این مدت سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی "ماسیمو موراتی" با اعتقادات مازوخیستی اش در فوتبال هیچ کمکی به پایان این روند نکرد. حتی قهرمانی های جام یوفا و جام حذفی ایتالیا هم نمی توانست پاسخ مناسبی برای هواداران پر توقع اینتر باشد. "ماسیمو موراتی" در سال 1995 در یک انتخابات نوستالژیک موفق شد مالکیت و ریاست باشگاه را از یک شرکت گرداننده رستورانهای زنجیره ای بخرد تا جا پای پدرش "انجلو موراتی" که اینتر را در دهه 60 به افتخارات زیادی رساند بگذارد.
اما موراتی پسر تنها در 2003تا2005 به خاطر خرید و فروشهای اشتباه و سیاستهای غلط 250 میلیون یورو به اینتر ضرر مالی زده است تا جایی که روزنامه "کویره دلا سرا" لقب "سرمایه گذاری شیطانی" را به کارهای موراتی داده است.
سیاستهای رئیس باشگاه مانند بازی قمار می ماند. او اعتقاد زیادی به شانس دارد و هیچ علاقه ای به درس گرفتن از اشتباهاتش ندارد. تابستان هر سال با افتخار بازیکنان بزرگی را به اینتر می اورد. از فهرست خرید تابستان موراتی،نامهایی همچون "زلاتان ابراهیموویچ" "پاتریک ویرا" "فابیو گروسو" و "هرنان کرسپو" بیرون امدند که برای به خدمت گرفتن ان ها و چند بازیکن دیگر 169.6 میلیون یورو هزینه شد. حتی بیشتر از "رومن ابراموویچ" مالک روس چلسی که آن تابستان 167 میلیون یورو پول خرج کرده بود. این در حالی است که باشگاههای رئال مادرید و بارسلونا آن تابستان هر کدام فقط 84 میلیون یورو هزینه کردند.
بالاخره "سال اینتر" فرا رسید،تیمی که تاکنون از سری A به سری B سقوط نکرده در سالی که یوونتوس به خاطر تبانی به سری B سقوط کرد و رقیب همشهری هم با مجازات 8 امتیاز منفی روبرو شده است امید زیادی برای قهرمانی داشت.میلانی که بعد از شکست برلوسکنی در انتخابات نخست وزیری و از بین رفتن انگیزه اش برای اسباب بازی خود یعنی اث میلان "اندری شفچنکو" را از دست داد و هیچ نشانی از میلان سالهای گذشته ندارد.
موراتی طی مصاحبه ای در استانه شروع فصل جدیدمیگوید: (در پایان این فصل هیچ عذر و بهانه ای را نمی پذیرم.) موراتی ادامه میدهد: (بعد از رسوایی های به وجود امده درفوتبال ایتالیا هیچ مشتری خوبی برای فروش باشگاه پیدا نکردم.) برای همین به روبرتو مانچینی در سومین سال حضورش روی نیمکت اینتر ماموریت داده شد که باید حداقل قهرمانی سری A را بدست بیاورد.مانچینی سیزدهمین مربی موراتی طی 11 سال گذشته در اینتر است. دراین میان فقط یک مربی به طور داوطلبانه اینتر را ترک کرده است مارچلو لیپی. او درفصل2000-01خطاب به بازیکنانش گفت:واقعا بازیکنان تنبلی هستید. شماها را باید کنار دیوار گذاشت و مورد تنبیه قرارداد و سپس رفت!

برچسب‌ها: اینترمیلان موراتی مرور خاطرات

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

13 2

638 تاج کبیر071393/08/03

مرگ قرمزبا7و4: خر ماله 2دقیقشه

4 آبان (01:20)


غفلنزر: عجب خری بوده!

4 آبان (01:13)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi