خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار اینترمیلان
اتحاد اینترمیلان
20
2,891

چپ پای طلایی نراتزوری ، شماره 20 فراموش نشدنی!

چپ پای طلایی نراتزوری ، شماره 20 فراموش نشدنی!
Álvaro Alexander Recoba Rivero با نام مستعار el chino(پسر چینی ،بخاطر شباهتی که شکل صورتش به چهره چینی ها دارد با این نام خوانده می شود)سرشناس ترین بازیکن کشوراورگوئه است که به اختصار این بازیکن را alvaro recoba می نامند او در 17 مارس 1976 در Maroñasمحله فقیر نشین شهر مونته ویدئو کشور اوروگوئه بدنیا آمد و در حال حاضر در لیگ کشورش و برای تیم ناسیونال بازی می کند . او 11 سال در سری آ ایتالیا بازی کرده است که بخش اعظم آن در تیم اینتر میلان بوده است(1997-2008)
پست تخصصی این بازیکن هافبک تهاجمی است .دقت فوق العاده در زدن ضربات آزاد ، شوت از راه دور و کرنر و پاس هایی با ضریب دقت بالا ، سرعت بی نظیر و پا به توپ بودن او را به وزنه سنگینی در دنیای فوتبال تبدیل کرده است.
یکی از هنرهای او گلزنی کردن از روی نقطه کرنر است که بارها این کار را انجام داده.
زندگی نامه فوتبالی رکوبا:
او پس از در خشش در تیم ملی جوانان در سن 16 سالگی( 1994- 1995) به عضویت تیم Danubio کشورش در آمد بعدازآن بود که توجه همگان به پای چپ طلایی او معطوف گردید او سال بعد به تیم ناسیونال (Nacional) یکی از دو تیم بزرگ کشور اروگوئه پیوست و از این تیم بود که باشگاه اینتر ایتالیا برای جذب رکوبا مصمم گردید.
رکوبا در سال 1997-1998 در حالی که دو باشگاه بزرگ سری آ یوونتوس و اینتر خواهان او بودند نهایتاً به تیم اینتر رفت و در مورد علت انتخابش بیان داشت که یوونتوس بازیکنان خوب بسیاری به خدمت دارد و شاید فرصت بازی کمتر به او برسد.او اولین بازی خود را برای این تیم در 31 اوت سال 1997 در مقابل برشا (Brescia)انجام داد .در این بازی به عنوان بازیکن جانشین وارد بازی شدو توانست در مقابل دیدگان 69682 نفر که از نزدیک این مسابقه را تماشا می کردند با به ثمر رسیدن 2 گل بسیار زیبا در حالی که اینتر یک بر صفر عقب بود باعث شود تیمش پیروز از میدان خارج گردد.اولین بازی رکوبا متقارن بود با اولین بازی رونالدو بازیکن شهیر برزیل.در ابتدای این بازی که توجه همگان به ویژه عکاسان و تصویر برداران به شماره 10 بازی یعنی رونالدوبود بعد از بازی تغییر سوژه داده بودند ورکوبا در میان انبوه خبرنگاران بود.بعد از این بازی بود که رکوبا و نامش از سطح لیگ ایتالیا بالاتر رفت.
رکوبا دو فصل در اینتر میلان بازی کرد و نهایتاً به تیم VENEZIA که در حال سقوط به دسته پایین بود بصورت قرضی منتقل شد.رکوبا در 19 بازی 11 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل داد ودر سایه تلاش های اوبود که تیم ونیز از سقوط به دسته پایین نجات پیدا کرد .
رکوبا بعد از حضور کمتراز یک فصل در تیم ونیزو درخشش در این باشگاه بار دیگر به تیم اینتر بازگشت و تا 30 ژوئن 2006 قرار داد خود را با این باشگاه تمدید کرد .در همین سال بود که او با مشکل گذرنامه ای جعلی مواجه شد که منجر گردید به مدت یک سال ملیت ایتالیایی خود راکه در سال 1999 احراز کرده بود را از دست بدهد که بعدها در دادگاه تجدید نظر این مدت به 4 ماه تفلیل یافت .
رکوبا در سال 2002 با دریافت حقوق سالانه 7.8 میلیون دلار به پردآمدترین بازیکن در جهان تبدیل شد.
تاثیر رکوبا در مدت حضورش در تیم اینتر خیره کننده بود . از جمله آن می توان بازی اینتر –سمپدوریا را در 9 ژانویه سال 2005 را مثال زد .رکوبا به عنوان ، جانشین 32 دقیقه ای به جای آدریانو به بازی آمد در حالی که اینتر تا دقیقه 42 دو برصفر از تیم سمپدوریا عقب بود.گل تساوی را وییری با پاس مارتینز زد سه دقیقه بعد رکوبا یک سوپر گل با پاس زانتی زد و نهایتاً بازی با پاس رکوبا و گل مارتینز 3-2 به نفع اینتر به پایان رسید.
تیم آث میلان بشدت خواهان بخدمت گیری این بازیکن در تیمش بود ولی رکوبا بارها اعلام کرده بود که به تیم آث میلان نخواهد رفت هرچقد هم که خواهان او باشند شاید این حرف رکوبا باعث شده بود که طرفداران اینتر تعصب خاصی نسبت به او قائل باشنداما رفته رفته مصدومیت های رکوبا شدت یافت.
نهایتاً رکوبا در در 31 آگوست 2007 به صورت قرضی به تیم تورینو پیوست او تراکم مهاجمان در خط حمله تیم اینتر را علت اصلی جدایی اش عنوان کرد.
از جمله بازی های شاخص این بازیکن در تیم تورینو می توان به بازی در مقابل رم در کوپا ایتالیا در 19 دسامبر 2007 اشاره کرد که رکوبا 2 گل از سه گل تیمش را بثمر رسانید و این بازی با نتیجه 3-1 به پایان رسید.
رکوبا تمایل زیادی به بازی در تیم ها و کشورهای مختلف داشت ولی علاقه و وفاداری اش به باشگاه اینترمیلان مانعی در برابر این خواسته او بودکارشناسان بسیاری بر این عقیده اند که اگر رکوبا به اینتر نمی رفت ویا به موقع از این تیم جدا می شد پیشرفت قابل توجهی می کرد . او ماسیمو موراتی را با عنوان پدر خود معرفی می کرد این تمایل یک طرفه نبود موراتی نیز به رکوبا علاقه خاصی داشت و بارها پیراهن شماره 20 اینتر را در حین تماشای بازی برتن کرده بود.
رکوبا بعد از پایان قراردادش با باشگاه اینتر در سپتامبر 5، 2008 به مدت 2 سال به تیم Panionios یونان پیوست. دوتن از هم تیمی های سابقش نیز عضو این تیم بودند Lampros Choutos در تیم اینتر و Fabián Estoyanoff بازیکم اسبق تیم ملی اوروگوئه.
او در اولین بازی خود در مقابل Martella در اکتبر 18، 2008 با 2 پاس گل موجبات پیروزی 2-1 تیمش را فراهم ساخت . در بازی بعدی در مقابل Ergotelis او 2 گل از 5 گل بازی را بثمر رسانید و نقش غیر قابل اغماضی در بدست آمدن این نتیجه داشت.او فصل را با 5 گل و 7 پاس گل به پایان رسانید هرچند غالباً در این فصل مصدوم بود.نهایتاً در دسامبر 16، 2009به علت مصدومیت رکوبا ودستمزد بالایش قرارداد در یک نشست دوستانه فسخ گردید.
دسامبر 2009 به تیم سابقش Danubio اروگوئه پیوست و فصل 2010-2011 در این تیم بازی کرد .
او مثل اوایل ظهورش از این تیم جدا شد و وبه عضویت تیم Nacional در آمد .او در دیدار پایانی لیگ کشورش با به ثمر رساندن تک گل بازی در مقابل یفنسور اسپورتینگ موجب سی و سومین قهرمانی ناسیونال شد.

برچسب‌ها: آلوارو رکوبا اینتر میلان اروگوئه یوونتوس

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

31 2

686 تاج کبیر071393/07/07

اینتر-زانتی 4: عشق منه الچینو

12 مهر (19:40)


خیارپولیس1: عالییییییییه

7 مهر (07:34)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi