خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار سپاهان
اتحاد سپاهان
11
9,261

شانس سپاهان برای کسب پنجمین قهرمانی کم نیست

شانس سپاهان برای کسب پنجمین قهرمانی کم نیست
در تاریخ سیزده دوره گذشته لیگ برتر فوتبال ایران سپاهانی‌ها با کسب چهار عنوان قهرمانی که البته سه عنوان آن به صورت متوالی از لیگ نهم تا یازدهم بوده در بین سایر تیم‌ها رکورددار هستند و کسب دوباره این عنوان در لیگ چهاردهم می‌تواند نماینده فوتبال اصفهان را دست نیافتنی‌تر از همیشه کند. اما در حال حاضر سپاهان با ۳۸ امتیاز تیم چهارم جدول رده‌بندی است و فقط یک امتیاز با تیم نفت صدرنشین فاصله دارد که شاید جبران این اختلاف در فاصله ۹ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ کار آنچنان سختی نباشد اما نباید فراموش کرد که همین تک امتیازها سرنوشت جدول لیگ را عوض می‌کند و سپاهانی‌ها هنوز یادشان نرفته که در فصل گذشته تنها به واسطه زدن یک گل کمتر شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند.
۲۰ امتیاز از ۹ هفته کار را تمام می‌کند؟
در بین لیگ‌هایی که با ۱۶ تیم برگزار شد و هر یک از تیم‌ها در ۳۰ مسابقه به میدان رفتند می‌توان به آماری دست پیدا کرد که بیانگر شانس بالای سپاهان برای قهرمانی در لیگ چهاردهم باشد. در لیگ چهارم فولاد با ۶۴ امتیاز قهرمان شد و در لیگ پنجم استقلال با ۵۹ امتیاز اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن گرفت و البته در لیگ ششم سایپا با هدایت علی دایی موفق شد ۵۶ امتیاز کسب کند و به عنوان قهرمانی برسد. در لیگ سیزدهم بازهم نوبت به فولاد خوزستان رسید که نشان داد به قهرمانی در لیگ‌های ۱۶ تیمی عادت کرده و شاگردان حسین فرکی در لیگی جذاب و نفسگیر سرانجام موفق شدند با ۵۷ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران بایستد.
اما نگاهی به نتایج سپاهان در اواسط نیم فصل اول و البته در ابتدای نیم فصل دوم نشان می‌دهد که نماینده فوتبال اصفهان امتیازات حساسی را از دست داده که امروز می‌توانست در راه قهرمانی به کمک این تیم بیاید ولی به هر حال اگر قهرمانی تیم فولاد در لیگ چهارم بگذریم که با اقتدار و بدون هیچ رقیبی قهرمان لیگ برتر شد باید گفت که عدد ۶۰ امتیاز یک راندمان خوب برای قهرمانی در لیگ چهاردهم است و هر تیمی که بتواند به این عدد برسد این شانس را دارد تا جام قهرمانی را به بالای سر ببرد. اما نکته مهم اینجاست که سپاهان در حال حاضر ۳۸ امتیازی است و اگر تمامی بازی‌های باقیمانده خودش تا پایان لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارد به عدد رویایی ۶۵ می‌رسد که بالاترین امتیاز برای یک قهرمان در لیگ ۱۶ تیمی است ولی با توجه به شرایط موجود این اتفاق در حد یک آرزو باقی می‌ماند و باید منتظر بود تا شاگردان حسین فرکی با نزدیک شدن به امتیاز ۶۰ بتوانند پنجمین عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر را بدست آورند.
فرکی فقط تراکتور را در مقابل دارد
قرعه بازی‌های لیگ به صورتی بوده که سپاهان در همان اوایل نیم فصل دوم تمامی دیدارهای مستقیمش با تیم‌های مدعی را برگزار کرده و در بین پنج تیمی که در کنار سپاهان قرار گرفته‌اند فقط یک بازی بین سپاهان و تراکتورسازی باقیمانده که آن هم در اصفهان برگزار می‌شود. ولی نباید این مسئله را فراموش کرد که در نیم فصل دوم تیم‌های ته جدولی هم برای فرار از سقوط می‌جنگند و امتیاز گرفتن از این تیم‌ها حتی از بازی با تیم‌های صدرجدولی هم سخت‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر است.
از بین این بازی‌ها نباید رقابت با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را هم از یاد برد که حساسیت‌های مخصوص به خودش را دارد. سپاهان از مجموع این ۹ مسابقه در نیم فصل اول فقط ۱۶ امتیاز گرفت که اگر قرار باشد این عدد را به امتیاز فعلی سپاهان اضافه کنیم عددی معادل با ۵۴ امتیاز بدست می‌آید که به نظر نمی‌رسد برای قهرمانی نماینده فوتبال اصفهان کافی باشد و سپاهان از همین تعداد مسابقه در دور برگشت حداقل به ۲۰ امتیاز احتیاج دارد تا شانسش برای قهرمانی را افزایش دهد.
سپاهان از مجموع این ۹ مسابقه باید ۵ بار در خانه حریفان به میدان برود و شاگردان فرکی خوش شانس هم بوده‌اند که در هوای مطبوع اواسط اردیبهشت‌ماه دو بازی متوالی در خوزستان برگزار می‌کنند که خبری از گرمای طاقت فرسای تابستان در آن نیست. خوشبختانه سپاهان مطابق معمول این چند سال اخیر بازهم در بازی پایانی فصل در خانه خودش میزبان است و اگر تعیین سرنوشت قهرمان لیگ به هفته سی‌ام کشیده شود اصفهانی‌ها می‌توانند بر روی بازی خانگی مقابل سایپا حساب ویژه‌ای باز کنند.
برنامه بازی‌های باقیمانده سپاهان
هفته۲۲-ملوان-سپاهان ۱۵ اسفند
هفته۲۳-سپاهان-پدیده ۲۵ اسفند
هفته۲۴-صبا-سپاهان ۱۴ فروردین
هفته۲۵-سپاهان-تراکتورسازی ۲۳ فروردین
هفته۲۶-پرسپولیس-سپاهان ۲۷ فروردین
هفته۲۷-سپاهان-راه‌آهن ۴ اردیبهشت
هفته۲۸-استقلال خوزستان-سپاهان۱۱ اردیبهشت
هفته۲۹-نفت مسجد سلیمان-سپاهان ۲۱ اردیبهشت
هفته۳۰-سپاهان-سایپا ۲۵ اردیبهشت

برچسب‌ها: لیگ برتر قهرمانی شانس لیگ خلیج فارس

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

25 0

299 صحرااا1393/12/10

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi