خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار انگلیس
اتحاد انگلیس
8
5,938

مربیگری و کارشناسی حرفه جدید ستاره سابق شیاطین سرخ

مربیگری و کارشناسی حرفه جدید ستاره سابق شیاطین سرخ
گری الکساندر نویل هجدهم فوریه 1975 در انگلیس متولد شد. وی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس است که در حال حاضر به عنوان یک مربی در تیم ملی فوتبال انگلیس فعالیت می کند و یکی از مالکان باشگاه سالفورد سیتی است. وی پس از بازنشستگی از دنیای فوتبال در اواسط فصل 11-2010 یک کارشناس فوتبال شبکه اسکای اسپورت است. وی مدافع راستی است که بیشترین تعداد بازی های ملی را در تیم ملی انگلیس دارد و به مدت پنج سال کاپیتان منچستریونایتد بود.
نویل تمام دوران حرفهای فوتبالش را در اولدترافورد سپری کرد. او در زمان بازنشستگی پس از رایان گیگز ، بیشترین بازی را با پیراهن منچستر داشت. وی در سال 1995 به تیم ملی اگلیس راه یافت و بیش از 10 سال مدافع راست اصلی تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش بود. برادر دوقلوی او فیل نویل در منچستریونایتد و اورتون بازی می کرد.
نویل نویل پدر وی یک بازیکن کریکت حرفه ای بود و مادرش در لیگ محلی نت بال بازی می کرد و مدیر باشگاه بری در لیگ فوتبال انگلیس است. نویل در زمان کودکی بازیکن بااستعدادی در کریکت بود و به همراه برادرش برای تیم زیر 14 سال لانکشر بازی می کرد. وی در سال 2007 ازدواج کرد و دو دختر دارد. وی در سال 2009 از دانشگاه بولتون مدرک افتخاری به خاطر دانشش درباره فوتبال دریافت کرد.
نویل پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه در سال 1991 به منچستر رفتا و کاپیتان تیم نوجوانان این باشگاه در رسیدن شد و به همراه این تیم در اولین فصل حضورش قهرمان جام حذفی نوجوانان انگلیس شد. وی در سپتامبر 1992 اولین بازی اش برای تیم بزرگسالان باشگاه را جام یوفا مقابل تورپدو مسکو انجام داد. نویل در تیم جوان شده فرگوسن در اوایل دهه 90 که بازیکنانی مثل فیل نویل، رایان گیگز، دیوید بکام ، نیکی بات و پل اسکولز در آن حضور داشتند، حاضر بود.
نویل در فصل 95-1994 بعد از مصدومیت پل پارکر، به مدافع راست اصلی باشگاه تبدیل شد و تا پایان بازنشستگی اش در همین سمت باقی ماند. نویل در سال 1997 اولیت گلش را مقابل میدلزبورو در تساوی سه بر سه مقابل این تیم به ثمر رساند و در کل موفق شد پنج گل برای منچستریونایتد در لیگ برتر به ثمر برساند. وی همچنین دو گل در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند.
سر الکس فرگوسن درباره او گفته است: گری، بهترین مدافع راست انگلیسی نسل خودش است.
پس از جدایی روی کین در نوامبر 2005، بازوبند کاپیتانی منچستریونایتد بر بازی نویل بسته شد. وی در ژانویه 2006 پس از گلزنی مقابل لیورپول در اولدترافورد در وقت های تلف شده نیمه دوم، به سمت هواداران حریف دوید تا گلش را جشن بگیرد. این حرکت او با انتقادهای فراوانی روبرو شد و پلیس او را مقصر درگیری هواداران پس از بازی می دانست. نویل با ناراحتی از این انتقادها اعلام کرد «شاید دوست دارید بازیکنان مانند آدم آهنی باشند و هیچ واکنشی از خودشان نشان ندهند.». وی از سوی فدراسیون فوتبال انگلیس به پرداخت 5000 پوند جریمه شد و به او برای تکرار این عمل هشدار داده شد.

گری نویل که دربازی های تک و توک برای منچستریونایتد به میدان می رفت، در سپتامبر 2010 تصمیم گرفت بازوبند کاپیتانی را در اختیار بازیکنانی که بیشتر در زمین بازی حضور دارند (ریو فردیناند، نمانجا ویدیچ یا پاتریس اورا)، قرار دهد.

نویل دوم فوریه 2011 بازنشستگی اش از فوتبال را پس از حدود 20 سال بازی در منچستریونایتد اعلام کرد. نویل توانست هشت قهرمانی در لیگ برتر، سه قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک جام بین قاره ای و یک قهرمانی در جام باشگاه های جهان را به همراه دو قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس به دست آورد.

نویل اولین بازی اش برای تیم ملی فوتبال انگلیس را در سال 1995 در دیدار دوستانه مقابل ژاپن انجام داد. پنج مربی مختلف او را برای قرار گرفتن در دفاع راست به تیم ملی فوتبال انگلیس دعوت کردند. وی جوان ترین بازیکن ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیس در یورو 96 بود که تا نیمه نهایی در تمام مسابقات به میدان رفت. انگلیس در آن مسابقات با شکست مقابل آلمان از رسیدن به فینال بازماند. وی همچنین در جام جهانی 1998 و یورو 2000 نیز بازی کرده است. شکستگی پا باعث شد تا نویل از ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیس برای حضور در مسابقات جام جهانی 2002 دور بماند اما او به سرعت به تیم ملی برگشت و یک بار دیگر در یورو 2004 به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت.

نویل مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 را به دلیل مصدومیت از دست داد. وی در مارس 2006 برای حضور در یک بازی دوستانه مقابل اروگوئه به ترکیب تیم ملی بازگشت . در جام جهانی 2006 نیر حضور داشت.

وی 24 می 2009 از سوی فابیو کاپلو برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2010 به ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیس دعوت شد اما در هیچ یک از مسابقات به میدان نرفت.

نویل در حال حاضر نویسنده یک ستون یک صفحه ای در بخش ورزشی روزنامه ساندی تایمز آو مالتا، پرتیراژترین روزنامه در انگلیس است. در ماه های بعد از بازنشستگی گری نویل شایعاتی در خصوص حضور او در کار رسانه ای یا مربیگری وجود داشت. وی در شروع فصل 12-2011 به شبکه اسکای اسپورت ملحق شد و در برنامه ماندی نایت فوتبال به عنوان یک کارشناس فوتبال فعالیت می کند. وی پیش از آن در ITV اسپورت در جام جهانی 2002 که به دلیل مصدومیت آن را از دست داده بود، کارشناسی کرده بود.

نویل به عنوان یک آنالیزور بی طرف و مطلع قابل تحسین است و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین کارشناسان فوتبال تلویزیون انگلیس شناخته شده است. هشتم آگوست 2014، روزنامه دیلی تلگراف اعلام کرد که نویل به کادر نویسندگان آنها اضافه خواهد شد.

نویل که دارای مدرک مربیگری A و B یوفا است، چهاردهم می 2012 از سوی روی هاجسون به عنوان یکی از دستیارانش در تیم ملی فوتبال انگلیس انتخاب شد و قراردادی چهار ساله با فدراسیون فوتبال انگلیس امضا کرد.

برچسب‌ها: گری الکساندر نویل گری نویل انگلیس تیم ملی فوتبال انگلیس تیم ملی انگلیس سالفورد سیتی اسکای اسپورت انگلستان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

16 0

783 نیباس1393/10/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi