خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار اینترمیلان
اتحاد اینترمیلان
20
2,894

بیوگرافی دنیل پاسارلا

بیوگرافی دنیل پاسارلا
فوتبال باشگاهای:

او فوتبال خودش را در سال 1971 با تیم سارمینتو آغاز کرد و در 36 بازی که با این تیم به میدان رفت توانست 9 گل هم به ثمر برساند. سپس در سال 1974 به تیم قدرتمند ریور پلاته پیوست و در 8 سال دوران بازیگری در این تیم در 226 بازی به میدان رفت و توانست 90 گل هم به ثمر برساند. سپس در سال 1982 به تیم فیورنتینا ایتالیا پیوست و 26 گل در 126 بازی که برای این تیم ایتالیایی انجام داد به ثمر رساند. سپس او در سال 1986به تیم قدرتمند اینتر میلان ایتالیا پیوست و دو سال در این تیم بازی کرد و 44 بازی برای این تیم انجام داد که موفق به انجام 9 گل هم شد.
سپس دنیل تصمیم گرفت که برای بازنشستگی به تیم مورد علاقه خودش یعنی ریورپلاته بپیوندد. پس او در سال 1988 به آرژانتین بازگشت تا در تیم سابق خود (ریورپلاته) بازی کند و یک فصل برای این تیم بازی کرد و در 32 بازی که برای این تیم انجام داد 9 گل هم به ثمر رساند. پاسارلا در سال 1989 با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
فوتبال ملی:

یکی از ارکان اصلی تیم ملی آرژانتی به شمار می آمد. او کاپیتان آرژانتین در جام جهانی 1978 بود و توانست همراه آرژانتین به مقام قهرمانی دست پیدا کند. نکته جالب توجه این است که پاسارلا اولین آرژانتینی هست که کاپ جام جهانی را لمس کرده است (چون در سال 1978 آرژانتین اولین قهرمانی جام جهانی را بدست آورد و پاسارلا به عنوان کاپیتان نفر اول کاپ را در دست گرفت).
در مقدماتی جام جهانی 1986 در بایزی با پرو در دقایق آخر پاسارلا یک پاس گل برای "ریکاردو گارکا" ساخت و او هم برای آرژانتین گل را به ثمر رساند و بدین ترتیب آرژانتین با همین گل موفق به صعود به جام جهانی شد. در جام جهانی 1986 مکزیک پاسارلا به دلیل مصدومیت جای خود را به "خوزه لویس براون" داد ولی از آنجایی که اسمش در لیست تیم آرژانتین ثبت شده بودف لذا قهرمانی 1986 به نام او هم ثبت گردید و بدین ترتیب او پر افتخار ترین بازیکن آرژانتین لقب گرفت.
پاسارلا رابطه بدی با "مارادونا" و مربی تیم ملی "کارلوس بیلاردو" داشت. او بعدا از مارادونا و بیلاردو عذر خواهی کرد و همه اون خاطرات را به گذشته نسبت داد.
القاب:
در آرژانتین پاسارلا را "El Gran Capitán" به معنی "کاپیتان بزرگ" صدا می کردند (ال گراند کاپیتان لقب قهرمان آزادی خواه و استقلال طلب آرژانتین "خوزه دی سن مارتین" بوده است) و لقب دیگر او "El Kaiser" یعنی "قیصر" می باشد. و به این دلیل به او لقب قیص آرژانتین دادند، چون او یک رهبر خوب در زمین و یم بازیکن فوق العاده با تعصب بود.

برچسب‌ها: دنیل پاسارلا بیوگرافی اینتر میلان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 0

413 Outlaw1393/10/19

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi