خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,323

رد پای علی دایی در جام باشگاه‌های جهان!

رد پای علی دایی در جام باشگاه‌های جهان!
نزدیک به دو دهه بعد از بازنشستگی، خاطره آن پرش‌های هولناک و ضربات سر تماشایی علی دایی هنوز در خاطره فوتبالی عربستانی‌ها باقی مانده است.

سال‌هاست که ایران و عربستان از رقابت منطقه‌ای‌شان در رده ملی فاصله گرفته‌اند. اما از اواسط دهه 1980 تا اواخر دهه اول هزاره جدید، ایران و عربستان بارها و بارها در مسابقات مختلف رقیب جدی یکدیگر بودند و البته در این دیدارها، عربستانی‌ها دست بالا را داشتند.

ما دیدارهای مهمی مقابل عربستان برگزار کردیم، در تهران، ریاض، امارات، سنگاپور، دوحه و عربستان تیمی بود که در شروع رشد خود در فوتبال آسیا، با قهرمانی در سه جام ملت‌ها در سال‌های 1984، 1988 و 1996 و نایب قهرمانی در سال 1992، بدل به یک غول بزرگ در فوتبال آسیا شدند. آنها در دهه 1990، در حالی که فوتبال ایران سال‌های افول را پشت سر می‌گذاشت، به جام جهانی هم صعود کردند و رقابت‌های خاطره‌انگیزی را هم پشت سر گذاشتند.

اما برتری نسبی عربستان نسبت به ایران با ظهور نسل طلایی دهه 90 ایران به چالش کشیده شد. بازیکنانی مانند علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری و ... بازیکنانی هستند که در طول سال‌ها دیدارهای مختلفی را با تیم‌ ملی عربستان با بازیکنان بزرگ و خوش‌تکنیکش تجربه کردند؛ بازیکنانی مانند سعید العویران، سامی جابر، حسین عبدالغنی و ....
اما بهانه‌ اینکه بدانیم آیا عربستانی‌ها همچنان نسل طلایی فوتبال ایران و به ویژه علی دایی را به یاد دارند، در راه رفتن به ورزشگاه ملک عبدالله جده زده شد.

برای رفتن به ورزشگاه خودرویی کرایه کرده بودیم و مشغول صحبت در مورد کارهایی بودیم که باید بعد رسیدن به ورزشگاه انجام بدهیم که راننده پرسید: "اهل کجا هستید؟"
- "ایران"
- برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌رین؟
- بله، روزنامه‌نگاریم.
- من بازیکنان ایرانی زیادی رو می‌شناسم!
- واقعا؟ کدومارو؟
- مثلا علی دایی! عجب مهاجمی بود!

از راننده که می‌فهمیم نامش حاتم است، می‌خواهیم که این حرف‌ها را رو به دوربین بزند اما قبول نمی‌کند. کارت شناسایی‌اش را نشان می‌دهد و معلوم می‌شود که پلیس است و به عنوان شغل دوم در اوبر کار می‌کند و می‌گوید به عنوان یک مامور پلیس، اجازه مصاحبه تصویری ندارد.

اما همین گفت‌وگو باعث می‌شود که تا بخواهیم بدانیم آیا بقیه طرفداران فوتبال در عربستان هم علی دایی یا دیگر ستاره‌های فوتبال ایران را می‌شناسند یا نه.

نفر بعدی که با او در این مورد صحبت می‌کنیم، فواد است؛ جوانی حدود 25 ساله که با پیراهن الاهلی مصر به فن‌زون منطقه البلد آمده است. فواد اصلیتی مصری دارد اما در عربستان بزرگ شده است. وقتی از او می‌پرسیم که آیا از بین بازیکنان ایرانی کسی را می‌شناسد، پاسخ می‌دهد: "یک دروازه‌بان و یک مهاجم تاریخی دارید!"

برچسب‌ها: فوتبال ایران علی دایی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

50 سمیرات1402/10/04

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi