خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار رئال‌مادرید
اتحاد رئال‌مادرید
3
100,115

امباپه در قلمرو وینی: رئال منفجر می‌شود!

امباپه در قلمرو وینی: رئال منفجر می‌شود!
تا وینیسیوس و رودریگو هستند، چرا کیلیان امباپه؟ این سوالی است که برخی هواداران رئال مطرح می‌کنند و معتقدند جذب کیلیان امباپه می‌تواند باعث تنش و نارضایتی این دو ستاره برزیلی شود. دو بازیکنی که در 18 سالگی فوتبال برزیلی را ترک کردند و پس از تحمل کردن چند سال پرفشار، حالا به دو بازیکن ثابت و بی‌جانشین در ترکیب تیم تبدیل شده‌اند. در این بین به خصوص ارزش وینیسیوس غیر قابل انکار است.

رقابت برای شماره یک بودن

وینی که حالا 120 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده، محبوبیتی دو چندان میان هواداران رئال دارد و با درخشش او در دو سال اخیر، شاید نیازی به صرف هزینه نجومی برای خرید کیلیان امباپه نباشد. چرا نجومی؟ به این دلیل که پی اس جی قصد ندارد تحت هیچ شرایطی امباپه را رایگان از دست بدهد و او اگر قراردادش را تمدید نکند، همین تابستان باید 200 میلیون یورو وارد خزانه باشگاه کند و البته که رئال نیز حاضر است چنین رقمی را بپردازد.

بار دیگر این سوال مطرح می‌شود که وینیسیوس یا امباپه؟ کدام یک پادشاه رئال خواهند بود؟ آیا امباپه حاضر است زیر سایه وینی قرار بگیرد؟ به خصوص که رئال اخیرا شماره تاریخی هفت را به ستاره برزیلی داد. این شاید پیامی روشن برای ستاره فرانسوی هم بود.

اخیرا مارکا در مورد اهمیت وینیسیوس برای رئال نوشت: «در رئال حالا به این باور رسیده‌اند که جایگاه وینیسیوس بالاتر از امباپه است. این اعتقاد در رئال وجود دارد که وینی عملکردی بهتر از بازیکن فرانسوی ارائه کرده و هر بازی این موضوع را به نمایش گذاشته است. تمامی مدیران رئال با تمام وجود به این ستاره برزیلی باور و اعتماد دارند و این موضوع در کادر فنی کارلو آنچلوتی هم به خوبی دیده می‌شود، هرچند شاید او پیش از حضورش در این تیم به اندازه مدیران باشگاه به وینی اعتماد نداشت. دادن شماره هفت به وینیسیوس پیامی روشن برای امباپه بود.»

خارج از رئال ولی مقایسه این دو را بیهوده می‌دانند. برای مثال لوبو کاراسکو، مهاجم سابق بارسا نظر جالبی در این مورد دارد: «می‌بینم که دوست‌داران رئال به مقایسه وینیسیوس و امباپه پرداخته‌اند و بعضا وینیسیوس را بهتر می‌دانند. از نظر من فقط خود مقایسه یک توهین فوتبالی محسوب می‌شود. امباپه 4 سال است در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی می‌کند و حتی نمی‌خواهم به قهرمانی جام جهانی 2018 و گلزنی او در فینال اشاره کنم. افتخارات امباپه با پیراهن پی اس جی و تیم ملی فرانسه را با افتخارات وینیسیوس مقایسه کنید. وینیسیوس چند سال با امباپه فاصله دارد و برایم عجیب نیست که سران رئال حتی او را برای جذب امباپه معاوضه کنند.»

امباپه بیاید و شماره 9 شود

حال فرض کنیم امباپه به رئال بیاید؛ او احتمالا پیراهن شماره 9 را بر تن خواهد کرد که پس از جدایی کریم بنزما در دسترس است. اگر وینی را وینگر چپ رئال بدانیم، امباپه باید تغییر پست بدهد و بر خلاف جایگاهش در پی اس جی به نوک حمله برود.

رئال با جدایی بنزما و مارکو آسنسیو و اضافه شدن خوسلو و براهیم دیاز در خط حمله، به وضوح ضعیف‌تر شده است. آنها یک فاکتور مهم یعنی تضمین گلزنی را از دست داده‌اند و اگر مهاجمی را به خدمت نگیرند، رقابت در بازی‌های بزرگ و جنگیدن برای عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ، برایشان دشوار به نظر می‌رسد. هنوز زمان زیادی از تابستان باقی مانده و باید دید تصمیم امباپه چه خواهد بود و او اصلا حاضر است شماره 9 رئال باشد؟

سوال دیگر اینجاست که آیا آنچلوتی در مجموعه‌ای که پتانسیل زیادی در خط میانی دارد، به مهاجمان بیشتری نیاز دارد؟ درون دروازه شکی نیست که کورتوا هنوز یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است، در خط میانی هفت هافبک بزرگ حضور دارند اما در جلو، تیم بنزما را از دست داده است.

رئال هرگز در تاریخ خود بدون شماره 9 فصل را شروع نکرده و این می‌تواند ترسناک باشد. امباپه هم یک شماره 9 تخصصی نیست و او اگر به رئال بیاید، بازهم رئال یک شماره 9 بزرگ و متخصص نخواهد داشت و باید دید آنچلوتی چگونه این مشکل را حل می‌کند، اما توانایی گلزنی امباپه با رکورد 41 گل در 43 بازی برای پاری سن ژرمن در فصل گذشته خود گویای توانایی‌های او است.

هیچکس قرار نیست پادشاه باشد
برخی از کارشناسان می‌گویند، اگر امباپه و وینیسیوس را دارید، دیگر نیازی به یک مهاجم تخصصی شماره 9 ندارید. امباپه و وینی می‌توانند همه کارها را انجام دهند. کیلیان بازیکنی تماشایی است و خریدی استراتژیک خواهد بود. در یک تیم، داشتن بازیکنانی انفجاری و غیر قابل پیش‌بینی مثل امباپه و وینیسیوس یک موهبت است. امباپه تمام کننده‌ای کلاسیک نیست، اما او موقعیت‌های زیادی خلق می‌کند. پی اس جی هم فصل قبل با نیمار، مسی و امباپه بدون 9 تخصصی بازی کرد و چیزی که کم نداشت، گل بود. کافی است امباپه قبول کند مهاجم نوک رئال باشد، آن وقت دیگر کدام تیم می‌تواند حریف رئال شود؟

برچسب‌ها: امباپه وینیسیوس جونیور رئال مادرید

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

70 حسین قهرمان 741402/04/10

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi