خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,731

آیا الکس نوری بهترین انتخاب برای هدایت استقلال است؟

آیا الکس نوری بهترین انتخاب برای هدایت استقلال است؟
الکس نوری در آستانه سرمربیگری استقلال است...

در ساعات اخیر الکس نوری سرمربی دورگه ایرانی - آلمانی به عنوان نزدیک ترین گزینه به باشگاه استقلال مطرح شده است.

به گزارش طرفداری، الکس نوری پس از حضور در تیم وردربرمن و کسب نتایجی نسبتا موفق در ابتدای راهش توانست محبوبیت زیادی در فوتبال ایران برای خودش بخرد اما پس از یک مقطع کوتاه نوری با وردربرمن وارد بحران شد و از آن تیم اخراج شد. در همان مقطع بود که نام الکس نوری بارها برای نیمکت تیم های مختلف مثل استقلال، تراکتور و سپاهان تکرار شد و این نام به نوعی به یک گزینه همیشگی برای تمام مدیرانی تبدیل شده بود که به دنبال سرمربی جدید برای تیم های شان هستند.

از آغازی امیدوارکننده تا خروج از چرخه سرمربیان اروپایی
الکس نوری در دوران خود به دومین سرمربی جوان تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد و با نتایج خوبی هم که در بازی های اولش با وردربرمن گرفته بود، نوید حضور یک سرمربی آینده دار در رقابت های بوندسلیگا را به ما می داد اما همه چیز برای این سرمربی خوب پیش نرفت. الکس کارش را به صورت جدی در تیم دوم وردربرمن 2 آغاز کرد و به مدت دو سال در این تیم فعالیت داشت و پس از مدتی راهی کادرفنی اصلی تیم وردربرمن شد و در آن مقطع حضورش به عنوان عضو کادر فنی تنها به مدت سه بازی طول کشید و سپس به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت تیم نشست. با فراری دادن وردربرمن از منطقه سقوط، الکس نوری به عنوان سرمربی دائمی کارش را ادامه داد و حضور او در این تیم 40 بازی به طول انجامید. نوری در این مقطع میانگین امتیازگیری 1.30 را به ثبت رساند اما سرنوشت نوری و وردربرمن خیلی پایان شیرینی نداشت. نوری پس از این که از تیم وردربرمن دور شد با تیم اینگولشتات در بوندسلیگای بی همکاری کرد اما عملکرد نوری در آن تیم هم چندان امیدوارکننده نبود و پس از 8 بازی از با این تیم قطع همکاری کرد. نوری با دستیاری یورگن کلینزمن به بوندسلیگا بازگشت اما کلینزمن هم مثل اسکريپنيک خیلی زود از هرتابرلین برکنار شد و نوری باز هم به عنوان مربی موقت روی نیمکت تیم هرتابرلین نشست و این تجربه تنها 4 بازی طول کشید. جدایی از هرتابرلین در سال 2020 آغازی بود بر روزهای نه چندان خوب الکس نوری...

حضور در سطوح پایین فوتبال اروپا؛ همچنان خبری از موفقیت نیست
الکس نوری پس از یکسال بیرون ماندن، به عنوان سرمربی و مدیر فنی باشگاه دسته دومی آئو کاوالا یونان انتخاب شد و در این تیم هم تجربه بسیار موفقی نداشت. در این بین بدون در نظر گرفتن سابقه نوری در باشگاه الدنبرگ، این سرمربی در دو تجربه ای که خودش به عنوان سرمربی اصلی در اینگولشتات و کاوالا داشته بسیار ناموفق ظاهر شده است و درخشان ترین روز های نوری به حضور در وردربرمن بر می گردد. الکس نوری با این سیر نزولی ای که طی کرد از جرگه سرمربیان آینده دار آلمان خارج شد، الکس که زمانی دومین سرمربی جوان تاریخ بوندسلیگا بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و حالا جایی در سطح اول فوتبال اروپا ندارد. نام الکس نوری دو فصل پیش زمانی که هنوز محمود فکری روی نیمکت استقلال ننشسته بود، به صورت جدی برای سرمربیگری استقلال اعلام شد و در آن زمان هواداران و بسیاری از کارشناسان از این سرمربی حمایت کردند چرا که در آن فصل ورود سرمربیان خارجی به لیگ ایران غیرقانونی بود و حضور سرمربی سابق وردربرمن در آن فصل روی نیمکت استقلال نکته بسیار مثبتی بود. با استفاده صرف از مربیان ایرانی آن فصل شاهد افت فنی زیادی در لیگ ایران بودیم و بی شک حضور نوری می توانست باعث شود استقلال در رقابت با رقبا، دست بالا را بگیرد اما حالا قضیه کمی متفاوت است.

آیا نوری بهترین انتخاب برای هدایت استقلال است؟
کارنامه چندسال اخیر الکس نوری به هیچ عنوان کارنامه خوبی به نظر نمی رسد و تمام تحسین ها برای زمان حضورش روی نیمکت وردربرمن است که همان هم به چیزی حدود 5 سال پیش بر می گردد. نوری نتوانست خودش را در فوتبال آلمان و اروپا حفظ کند و حالا در شرایطی قرار است به استقلال بپیوندد که یک تجربه بسیار ناموفق در لیگ دوی یونان دارد و از لحاظ ذهنیتی هم تا به حال در تیم هایش به دنبال قهرمانی و حضور در رتبه های بالای جدول نبوده است و در وردربرمن و هرتابرلین مدام به دنبال حفظ تیم در لیگ و درگیر جنگ بقا بوده است. با این حال، حالا که استقلال محدودیتی برای جذب سرمربی خارجی نداشت، شاید بهتر بود این تیم سراغ گزینه های دیگری هم می رفت و برنامه باقی سرمربیان خارجی را هم بررسی می کرد، اگرچه این صحبت ها در دستگاه مدیریتی فوتبال ایران جایی ندارد. فیلترهای ابتدایی گزینش سرمربی و بازیکن در فوتبال ما با ارتباط خوب با ایجنت ها شروع می شود و به حمایت برخی رسانه ها ختم می شود و در این بین هم هیچ خبری از مصلحت اندیشی و انتخاب هایی مبتنی بر برنامه های دراز مدت وجود ندارد.

قضاوت در مورد الکس نوری بسیار سخت است چرا که این سرمربی تا به حال در چنین شرایطی قرار نداشته است و این اولین بار است که جنگ برای قهرمانی را آن هم در فوتبال ایران تجربه خواهد کرد و تنها نقطه قابل اتکای کارنامه این سرمربی به 5 سال قبل و یک حضور نسبتا موفق در تیمی در حال سقوط بر می گردد...

هواداران استقلال اگرچه خسته از شنیدن اسم های ریز و درشت منتظرند باشگاه هر چه زودتر از مرحله انتخاب بگذرد و جانشین فرهاد مجیدی را معرفی کند اما اغلب آنها معتقدند الکس نوری در فصلی که استخدام سرمربی خارجی ممنوع بود، گزینه مناسبی به شمار می رفت نه امسال که استقلال می تواند مربی خارجی استخدام کند.

آخرین باری که استقلال با اسم الکس نوری بازی کرد، در نهایت به محمود فکری رسید اما این بار باید دید چه سرنوشتی منتظر استقلال است. می گویند ایجنت ایرانی مقیم امارات که با یکی از نزدیکان باشگاه ارتباط(!) دارد، از ژوزه مورایس دور و به نوری نزدیک شده است.

هواداران استقلال از این همه سردرگمی خسته شده اند.

برچسب‌ها: استقلال الکساندر نوری

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 1

66 Esteghlal Fc‌1401/03/24

ᴀʀꜱᴇɴᴀʟ: پ ن پ نکونام بهترینه:/

24 خرداد (21:44)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi