خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,210

دربی، آذر و سیزدهم؛ تقویم تاریخ

دربی، آذر و سیزدهم؛ تقویم تاریخ
برای هفتمین بار، قرعه برگزاری دربی به نهمین ماه سال افتاده است. دربی 97 قرار است شنبه، 13 آذر 1400 به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

در 96 دربی قبلی، 26 بار استقلال برنده شده و پرسپولیس با 25 برد، در یک قدمی رسیده به آبی‌هاست. 45 دربی هم بدون برنده تمام شده است.

* در آذر ماه

اولین دربی آذر ماه در سال 1352 برگزار شد. استقلال برای گرفتن انتقام شکست 6گله دور رفت لیگ تخت جمشید وارد زمین شد ولی این رویارویی برنده نداشت و یک یک مساوی شد. برای هر دو تیم هم کاپیتان‌ها گل زدند: علی جباری برای استقلال و همایون بهزادی برای پرسپولیس. داور سوییسی این بازی، محمدرضا عادلخانی را اخراج کرد تا استقلال با 10 نفر بازی را تمام کند.

یک سال بعد، دومین دربی آذر ماه به قضاوت محسن زمانی در ورزشگاه شیرودی برگزار شد. دربی‌ای که آخرین حضور آلن راجرز روی نیمکت پرسپولیس هم بود و با برتری آنها همراه شد. تک گل غلامحسین مظلومی در برابر گل‌های صفر ایرانپاک و اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور رای به برتری پرسپولیس داد. در این بازی، جعفر کاشانی برای آخرین بار کاپیتانی در دربی را تجربه کرد.

سومین دربی آذر ماه، آخرین دربی برگزارشده پیش از انقلاب است. 18 آذر 1356 و با سوت داور آلمانی، این رویارویی در ورزشگاه آزادی شروع شد. صفر ایرانپاک در این بازی دبل کرد و جواب استقلال، تک گل حسن روشن بود تا بازهم پرسپولیس برنده شود. جگیچ در این بازی برای آخرین بار روی نیمکت استقلال در دربی نشست ولی مهمترین اتفاق بازی، پایان گلزنی‌های صفر ایرنپاک بود که هنوز هم کسی به رکوردش نرسیده: 7 گل. مهراب شاهرخی در این بازی، برای اولین بار به عنوان سرمربی پرسپولیس در دربی حاضر شد.

اولین دربی بعد از انقلاب که در نهمین ماه سال برگزار شد، دربی 32 بود در 17 آذر 1368. طبق معمول دربی‌های این ماه، بازهم پرسپولیس برنده شد. تیم علی پروین در اولین دربی‌اش با کاپیتانی محمد پنجعلی با تک گل رضا عابدیان موفق به شکست دادن تیم پورحیدری شد که برای اولین بار در دربی، بازوبند را به شاهرخ بیانی سپرده بود.

استقلال برای بردن اولین دربی‌اش در آذر ماه مجبور شد تا دربی شماره 74 صبر کند. 18 آذر 1390 بود که تیم مظلومی در یک چهارم نهایی جام حذفی با 3 گل پرسپولیس را شکست داد تا آخرین حضور حمید استیلی روی نیمکت سرخ‌ها در دریی، تلخ‌ترین حالت ممکن را داشته باشد. تساوی بدون گل در 90 دقیقه و سپس دبل فرهاد مجیدی و گل اسماعیل شریفات، پایان بخش پیروزی‌های سریالی مظلومی برابر پرسپولیس بودند.

دربی 80 آخرین دربی برگزارشده آذر ماه است. 2 آذر 1393 بود که بالاخره رکورد امیر قلعه‌نویی شکست و او برای اولین بار در دربی شکست خورد. بعد از 4 تساوی بدون گل، استقلال با گل سجاد شهباززاده نیمه اول را برد ولی گل‌های محمد نوری و امید عالیشاه، رای به برتری پرسپولیس در آخرین حضور حمید درخشان روی نیمکت این تیم در تاریخ دربی‌ها داد. در تنها دربی‌ای که یدالله جهانبازی سوت زد، امید عالیشاه از زمین اخراج شد. این برای اولین و آخرین بار بود که امیرحسین صادقی در دربی، بازوبند کاپیتانی را به دست بست.

* در روز سیزدهم

اولین دربی‌ای که روز سیزدهم برگزار شد، دربی شماره 4 بود در 13 مرداد 1348. در این بازی، برای اولین بار یک تیم برنده شد: استقلال. 3 گل احمد منشی‌زاده، علی جباری و کارو حق وردیان در برابر تک گل ناظم گنجاپور.

دومین دربی این آیتم، 13 تیر 1359 برگزار شد و گلی نداشت. دربی دوستانه برای خداحافظی صفر ایرانپاک و اولین قضاوت محمد صالحی در تاریخ این بازی.

13 بهمن 1382، استقلال و پرسپولیس در دور برگشت لیگ سوم به مصاف هم رفتند. رویارویی‌ای که سهم هر تیم در آن یک گل بود: داود سیدعباسی برای استقلال و حامد کاویانپور برای پرسپولیس. در این بازی، بهرام شفیع برای آخرین بار دربی را گزارش کرد.

بزرگترین کامبک تاریخ دربی هم در روز سیزدهم زده شد. 13 بهمن 1390 بود که پرسپولیس با هت‌تریک رویایی ایمون زاید، باخت 2 صفر برابر استقلال را به برد 3 بر 2 در کمتر از 10 دقیقه عوض کرد و گل‌های میلاد میداودی و فریدون زندی، پرپر شدند.

برچسب‌ها: پرسپولیس استقلال تهران دربی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

61 ☫ ایران ☫1400/09/12

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi