خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار سپاهان
اتحاد سپاهان
11
9,261

دو نیمه متفاوت برای فتح دربی اصفهان

دو نیمه متفاوت برای فتح دربی اصفهان
کمتر کسی تصور می کرد با شرایط نیمه اولی که بر دربی اصفهان حاکم بود، سپاهان برنده بازی باشد اما نویدکیا با تغییر شیوه بازی تیمش در نیمه دوم، به خوبی پیروزی با ارزش خود را حفظ کرد.

سپاهان برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر پا به دربی اصفهان گذاشته بودند؛ همین موضوع باعث شده بود حساسیت این بازی بیش از همیشه باشد.

ترکیب اولیه
سپاهان با سیستم 1-3-2-4 و با ترکیب زیر به میدان آمده بود:

پیام نیازمند
گئورگی گولسیانی
عزت‌الله پورقاز
دانیال اسماعیلی‌فر
امید نورافکن
محمد کریمی
یاسین سلمانی
احسان حاج‌صفی
محمدرضا حسینی
محمدرضا خلعتبری
سجاد شهباززاده
ذوب آهن هم با سیستم 2-4-4 و ترکیب زیر پا به بازی گذاشت:

مهدی امینی
وحید محمدزاده
عبدالله حسینی
مسعود ابراهیم‌زاده
میلاد جهانی
دارکو بیدوف
محمد قریشی
دانیال مومنی
سینا اسدبیگی
فرشاد محمدی‌مهر
مجتبی حقدوست
خلاف پیش بینی ها دو تیم بدون احتیاط و با ریسک زیادی بازی را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی بازیکنان ذوب آهن چندین و چند بار موقعیت های مختلفی را روی دروازه سپاهان ایجاد کردند که درخشش پیام نیازمند مانع از فروپاشی دروازه شاگردان محرم نویدکیا شد.

خط دفاع و هافبک های سپاهان جلوتر از حد معمول بازی می کردند و همین موضوع باعث شده بود ذوب آهنی ها با ارسال های پشت مدافعان و با توجه به سرعت بازیکنان شان، چندین موقعیت را ایجاد کنند.

به طور مثال تصویر زیر را مشاهده کنید:

فرشاد محمدی مهر توپی را پشت مدافعان سپاهان ارسال کرده که پیام نیازمند با خروج به موقع آن را دور کرده است. این موضوع در نیمه اول چندین بار تکرار شد که شاگردان مجتبی حسینی قدر توپ هایی که به دست آوردند را ندانستند.

هرچه بیشتر از زمان بازی گذشت، این نفوذها بیشتر شد. موضوع دیگری که به شدت به چشم می آمد، فضاهایی بود که در اختیار بازیکنان ذوب آهن قرار می گرفت. ذوب آهنی ها چندین بار در نیمه نخست در فضاهای مناسب صاحب موقعیت شدند.

به طور مثال دو تصویر بالا را با دقت ببینید. در صحنه نخست مجتبی حق دوست طبق آنچه بالاتر هم گفتیم، پشت مدافعان فرار کرده و توپ را نگه داشته تا هم تیمی هایش اضافه شوند، بلافاصله در یک موقعیت مناسب اسدبیگی خود را به پشت محوطه سپاهانی ها می رساند و در یک فضای مناسب صاحب توپ می شود.

البته ضربه اسد بیگی را نیازمند به سختی مهار کرد اما دادن چنین فضایی به بازیکنان ذوب آهن موردی بود که چندین بار در نیمه نخست تکرار شد.

نیمه دوم متفاوت
در نیمه دوم همه چیز فرق کرد؛ محرم نویدکیا با گلی که امیدنورافکن روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و با توجه به شرایط مسابقه سیستم تیمش را تغییر داد. نویدکیا سعی کرد با افزایش تعداد بازیکنان خط میانی اش، برتری ذوب آهن را بگیرد و از سوی دیگر حاج صفی، سلمانی، محمدرضا حسینی و خلعتبری را کمی عقب تر کشیده و آن ها را بیشتر درگیر فاز دفاعی کرد.

همچنین در دقایق زیادی از مسابقه بال های چپ و راست سپاهان تغییر پست می دادند و زمانی که توپ در میانه میدان در جریان بود هم با تجمع در وسط زمین خیلی زود برتری عددی ایجاد می کردند.

امید نورافکن و دانیال اسماعیلی فر هم خلاف نیمه اول خیلی کم به فاز هجومی اضافه شدند و در اکثر دقایق نیمه دوم عقب ایستادند و در کارهای دفاعی کمک کردند.

گویی گل نورافکن همان چیزی بود که نویدکیا می خواست و بعد از این گل محرم سعی کرد پیروزی اش را حفظ کند.

در ده دقیقه پایانی هرچه ذوب آهن زد به در بسته خورد؛ شاگردان مجتبی حسینی پشت محوطه جریمه سپاهان خیمه زده بودند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند و بازیکنان سپاهان که همگی عقب ایستاده بودند، همه توپ ها را زدند.

در ادامه و در دقایق پایانی هم سپاهان چند موقعیت نصف و نیمه را ایجاد کرد تا اینکه در نهایت روی خلاقیت و حرکت انفرادی رضا میرزایی به گل دوم رسید.

سپاهان امیدوار به قهرمانی، ذوب آهن امیدوار به بقا
هرچند سپاهان با پیروزی در دربی اصفهان هم به صدر جدول نرسید ولی این تیم هنوز در هفته پایانی امیدوار است پیکان دست به کار بزرگی بزند تا سپاهان نویدکیا قهرمان شود. سپاهان در حال حاضر با 62 امتیاز همچنان در تعقیب پرسپولیس 64 امتیازی است.

ذوب آهن هم با وجود این شکست امیدوار است در لیگ برتر ماندنی شود. شاگردان مجتبی حسینی با 26 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا در رتبه 14 جدول حضور دارند.

یک هفته دیگر برای مشخص شدن سرنوشت تیم های اصفهانی باید صبر کرد...

برچسب‌ها: سپاهان ذوب آهن

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 0

67 آرژانتین‏1400/05/04

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi