خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار فرانسه
اتحاد فرانسه
10
4,802

بررسی علل اقتصادی کوچ دسته جمعی استعدادها از لیگ یک فرانسه

بررسی علل اقتصادی کوچ دسته جمعی استعدادها از لیگ یک فرانسه
یک مدیر اجرایی لیگ برتری در تکمیل این گفته ها می گوید:«بر اساس اطلاعاتی که ما داریم،برخی از باشگاه ها نیاز مبرمی به فروش بازیکنان خود دارند.حتی لیل به عنوان قهرمان لیگ هم،آه در بساط ندارد».این ها پیامدهای فسخ یک قرارداد حق پخش تلویزیونی ۴ ساله است که می توانست سالیانه ۶۷۰ میلیون پوند برای لیگ فرانسه درآمد به همراه داشته باشد. شرکت مدیاپرو که قصد داشت کنترل انحصارگونه حق پخش مسابقات فوتبال در فرانسه را از دست کانال + خارج کند،در آگوست گذشته ۱۳۰ میلیون به لیگ یک پرداخت کرد ولی پس از آن که شمار خریداران این پکیج خیلی کمتر از حد انتظارشان بود، آن ها دیگر مبلغی به لیگ یک پرداخت نکردند.
این باعث کم و کاست در صورتحساب مالی باشگاه های کشور شد و با وجود ورود ماه گذشته آمازون به ماجرا برای امضای توافقی جدید، تنها بخشی از کسری بودجه جبران شده است.آن ها در ازای همان تعداد بازی هفتگی که مدیاپرو حق پخش آن را خریداری کرده بود (۸ بازی)،ظرف یک سال فقط ۲۱۵ میلیون پوند به لیگ یک پرداخت خواهند کرد؛این یعنی بیش از 2/3 کمتر از قرارداد قبلی.
مشکل اینجاست که کانال+ بابت فروختن این حق پخش ها، دست به اقدامات قانونی زده است.آن ها که از سال ۱۹۸۴ با لیگ فرانسه همکاری می کنند،معترض هستند که چرا لیگ یک به آن ها فرصت نداده است تا پیشنهاد جدیدی ارائه کنند. کانال+ بر اساس رقابت با مدیاپرو تصمیم گرفته بود سالیانه ۲۸۳ میلیون پوند به لیگ یک بپردازد تا حق پخش هفتگی دو مسابقه را در دست داشته باشد.حالا که آمازون برای پخش ۸ بازی تنها ۲۱۵ میلیون پوند می پردازد، صدای اعتراض مدیران کانال+ بلند شده است.این پیگیری قضایی باعث شده است تا چشم انداز اقتصادی لیگ یک بیش از پیش تیره و تار به نظر برسد.
فوتبال فرانسه همواره به فروش بازیکنان به چشم یک منبع درآمد نگاه کرده است اما هم اکنون اوضاع در برخی باشگاه های لیگ یک حاد شده و باشگاه های لیگ برتر انگلیس در حال ارزیابی فرصت های جدید در پنجره نقل و انتقالات کنونی هستند.
مقامی بلند مرتبه در یک باشگاه لیگ یکی می گوید:«در کل باشگاه های فرانسوی برای متعادل کردن بودجه خود،تا حد زیادی به فروش بازیکنان متکی هستند.این قضیه قبل از کرونا و بحران حق پخش هم وجود داشت اما حالا وضعیت بغرنج تر شده است».
کمیته انضباط اقتصادی دو لیگ برتر فرانسه (DNCG) به شدت روی امور مالی سختگیر است و در تابستان امسال با ارسال نامه ای به تمامی باشگاه ها خواستار حل و فصل بدهکاری های آن ها در طول تابستان شد.مالکان باشگاه هایی که نتوانند از این قوانین پیروی کنند،باید برای تضمین دادن این که باشگاه شان توان ادامه دادن به فعالیت تا پایان فصل را دارد،مبلغی را به عنوان بیعانه نزد این کمیته بگذارند.منبعی در همین راستا گفته است:«اگر چنین ضمانتی ارائه نشود،به باشگاه ها اجازه شرکت در لیگ داده نخواهد شد.به همین جهت،خیلی از باشگاه های فرانسوی در این تابستان برای فروختن بازیکنان خود تحت فشار هستند».
هفته گذشته DNCG با صدور حکم سقوط آنژیه و بوردو که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند،دست به اقدامی قاطعانه زد. هر دوی آن باشگاه ها خواستار تجدید نظر در مورد خود شده اند.همچنین نگرانی هایی در مورد سن اتین وجود دارد.
باشگاه های دیگر برای خروج از منطقه قرمز،فروختن بازیکنان را آغاز کرده اند.بوباکاری سوماره لیل را در ازای ۱۷ میلیون پوند به مقصد لسترسیتی ترک کرد و ساوتهمپتون هم رومین پرو،مدافع چپ برست را در انتقالی به ارزش ۱۱ میلیون پوند به خدمت گرفت.
انتظار می رود عده بیشتری از فرانسه راهی انگلستان شوند و مثلا ایکونه در انگلیس مشتری های فراوانی دارد. این بازیکن ۲۳ ساله به لیل کمک کرد تا به طور غیر منتظره ای قهرمان لیگ یک شود ولی تخت پادشاهی آن ها بسیار متزلزل تر از آنچه است که به نظر می رسد. آن ها طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به دلیل دستمزد پرداختی بالا، هزینه های هنگفت برای ورزشگاه خود و درآمد پایین از تبلیغات و بلیت فروشی، با ضرر ۱۷۰ میلیون پوندی مواجه شدند. اسون بوتمان، مدافع ۲۱ ساله لیل دیگر بازیکن این باشگاه است که در انگلستان توجه تیم زیادی را به خود جلب کرده است.
در همین حال لیون که طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ در هفت سال متوالی به مقام قهرمانی دست یافت و در فصل ۲۰-۲۰۱۹ هم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیشروی کرد، به واسطه ها گفته است که برای جذب بازیکنان جدید، فقط می تواند سراغ بازیکنان آزاد و یا انتقال های قرضی برود. این وضعیت هم به خاطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با فاصله ۲ امتیازی و همچنین انتقال نافرجام موسی دمبله به اتلتیکو مادرید پیش آمده است.دمبله در ژانویه گذشته به صورت قرضی و با بند خرید ۳۰ میلیون پوندی راهی اتلتیکو شد ولی مصدومیت های متعدد این بازیکن موجب شد تا روخی بلانکوس از فعال کردن بند دائمی کردن قرارداد او خودداری کند.منابع مطلع می گویند طرف اسپانیایی به دنبال معامله ای با رقم پایین تر است ولی باشگاه هایی در انگلیس هم به دمبله علاقه مند هستند.حسام عوار، هافبک ۲۳ ساله لیون هم، دیگر بازیکن تحت نظر است.
دوکو، وینگر ۱۹ ساله رن هم مورد توجه استعدادیاب های لیگ برتر قرار گرفته است. دوکو یکی از بازیکنان جوانی است که رن با سرمایه گذاری روی آن ها، قصد فروختن آن ها با مبالغی بیشتر در آینده را دارد. قیمت دوکو که سال گذشته در ازای ۲۳ میلیون پوند از اندرلشت به خدمت گرفته شد، قطعا پس از درخشش او در یورو ۲۰۲۰ افزایش هم پیدا کرده است.
کاماوینگا، هافبک ۱۸ ساله ای که سه بازی ملی برای فرانسه انجام داده است،دیگر الماس رن محسوب می شود. کاماوینگا فقط یک سال دیگر با رن قرارداد دارد و منابع متعددی می گویند که آن باشگاه ترجیح می دهد در همین تابستان از فروش بازیکنش کسب درآمد کند،تا این که بخواهد او را در تابستان آینده به طور رایگان از دست بدهد.

برچسب‌ها: فرانسه بحران لیگ فرانسه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 0

126 Sporties_fa@1400/04/19

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi