خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ترکیه
اتحاد ترکیه
11
2,584

روایت کوچ ستارگان اروپایی به لیگ ترکیه

روایت کوچ ستارگان اروپایی به لیگ ترکیه
در اواخر دهه 90 بازیکنانی مانند گئورگه هاجی، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رومانی، کلودیو تافارل، دروازه بان مشهور برزیل که به قهرمانی و نایب قهرمانی جهان رسیده، و ماریو ژاردل، یکی از بهترین مهاجمین اروپا در آن سال ها در سوپرلیگ ترکیه بازی کردند. این ترانسفرها حتی باعث قهرمانی گالاتاسارای در جام یوفا و سوپرجام اروپا شد.

چندین سال بعد دوباره شاهد بودیم چندین بازیکن مطرح فوتبال اروپا به سوپرلیگ ترکیه رفتند تا فوتبال شان را در این کشور پی بگیرند؛ روبرتو کارلوس در فنرباحچه ، میلان باروش در گالاتاسارای ، گوتی هرناندز در بشیکتاش.

بعدها گالاتاسارای هم با حضور بازیکنان شاخصی چون موسلرا، دروگبا، فلیپه ملو، ابوئه و وسلی اسنایدر بسیار موفق ظاهر شد و حتی به مرحله 1/4 نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم راه پیدا کرد.

اکنون نیز در سوپرلیگ ترکیه شاهد حضور برخی از بازیکنان توانمند تیم های اروپایی هستیم که برای چندسال آخر فوتبال خود به این لیگ کوچ می کنند و این نکته فقط محدود به سه تیم بزرگ استانبول نیست و در حال حاضر باشگاه های دیگری مثل ترابزون سپور، کاسیم پاشا و آنتالیا سپور هم از حضور چنین بازیکنانی بهره مند می شوند. آن ها نیز دست به کار شده اند و تا به حال چند بازیکن شاخص را جذب کردند که شاید مهم تر از همه، ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی و سابق باشگاه بارسوناست.

در همین فصل نقل و انتقالات سال 2015 هم فنرباحچه توانست بازیکنان شاخصی چون نانی و فن پرسی را از منچستریونایتد به خدمت بگیرد. رقیب آنها، گالاتاسارای هم تا اینجا لوکاس پودولسکی، مهاجم آلمانی آرسنال را به استانبول کشانده است. بشیکتاش نیز سال گذشته دمبا با، مهاجم آفریقایی چلسی را به خدمت گرفت و امسال با پورتو به توافق رسیده تا دوباره از حضور کوارشمای پرتغالی در سوپرلیگ استفاده کند.

حال قصد داریم دلایل مختلف کوچ ستارگان قوتبال اروپا به سوپرلیگ ترکیه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم :

1-تجربه جدید
همان طور که در حال حاضر شاهد هستیم بعضی از بازیکنان شاخص اروپایی برای گذراندن سال های آخر فوتبال خود به لیگ ترکیه می روند زیرا به دنبال تجربه ای جدید هستند و می خواهند فوتبال را در سطحی متفاوت با جوی خاص تجربه کنند. البته این نکته مهم را هم نباید فراموش کرد که در این لیگ با توجه به سطح فوتبال همه باشگاه های ترک، فشار کمتری در مقایسه با لیگ های درجه یک اروپایی روی دوش بازیکنان است.

2-شرایط و جو حاکم بر لیگ ترکیه
با این که بازیکنان به لیگی می روند که در سطح پایین تری نسبت به لیگ هایی نظیر لالیگا، لیگ برتر، سری آ و بوندس لیگا قراردارد ولی لیگ ترکیه دارای شرایط جالبی است که باعث می شود بازیکنان حاضر شوند این ماجراجویی جدید را آغاز کنند. یکی از این شرایط این است که فضای منحصر به فردی در استادیوم ها و جو بازی های سوپرلیگ وجود دارد که توسط هواداران پرشور تیم های ترک ایجاد می شود.

و نکته بعدی این که تیم های بزرگ سوپرلیگ ترکیه می توانند به راحتی با استفاده از سهمیه های موجود در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا حاضر باشند و با بزرگان اروپا بجنگند. یعنی در مقایسه با لیگ کشور های عربی یا لیگ آمریکا یا لیگ کشور های آمریکای لاتین می توان به این نکته اشاره داشت که بازیکنان شاخص کاملا از جو بازی های اروپایی دور نمی شوند و می توانند آخر هفته ها دوباره در همان صحنه های باشکوه رقابت های اروپایی حاضر شده برای موفقیت تیم خود زحمت بکشند.

3- وضعیت مالی و اقتصادی تیم های ترکیه
همان طور که در مقدمه اشاره شد در چند سال اخیر باشگاه های ترکیه توانایی خریدهای بزرگ را بیشتر از قبل به دست آورده اند و رفته رفته به تعداد این تیم ها اضافه می شود. می توان دلیل این اتفاق را رشد اقتصادی این باشگاه ها و استفاده از قدرت اسپانسرها دانست که باعث می شود به راحتی بتوانند بازیکنانی با حقوق بالا مانند رابین فن پرسی یا وسلی اسنایدر را برای حضور در ترکیه وسوسه کنند.

طبیعتا این ستاره ها در ترکیه راحت تر می توانند به حقوق بالا و موردنظر خود برسند. از سوی دیگر هم باشگاه های بزرگ ترکیه به کمک درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی و حضور در رقابت های اروپایی و پول های پرداختی یوفا حساب های مالی خود ر ا بالانس می کنند.

4-کشور ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ گردشگری نیز در چند سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته و این کشور داری شهر های زیبا و جاذبه های توریستی مختلف است که باعث می شود حتی بازیکنان شاخص اروپا نیز مشتاق زندگی در این کشور آسیایی-اروپایی باشند.

فراموش نکنیم وقتی اسنایدر در حال بررسی پیشنهاد گالا بود، یولانته، همسر وی صراحتا از علاقه خود به زندگی در استانبول گفت و طبیعتا نظر وی در ترانسفر ستاره هلندی به ترکیه نقش مهمی داشت.

برچسب‌ها: لیگ ترکیه روبرتو کارلوس گوتی هرناندز میلان باروش

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

164 Tom Cruis1399/11/13

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi