خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,347

رازگشایی هاشمیان از عدم دعوت شجاعی و دژآگه

رازگشایی هاشمیان از عدم دعوت شجاعی و دژآگه
رازگشایی هاشمیان از عدم دعوت شجاعی و دژآگه
وحید هاشمیان می‌گوید که «تیم ملی در حال پوست اندازی» است؛ این گزاره درباره عدم دعوت از شجاعی و دژاگه گفته شده و به نظر می‌رسد تکلیف آن ها را مشخص می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مهم ترین موارد فهرست تیم ملی در دو اردوی اخیر، عدم دعوت از اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بوده است. بازیکنانی که کاپیتان تیم ملی محسوب می‌شوند و طبیعتا غیبتشان در لیست سرمربی، به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. اگرچه موضوع وریا غفوری، رامین رضاییان و... نیز جنجال های زیادی را در فضای هواداری و رسانه ای به وجود آورد اما به هر حال اهمیت احتمال کنار گذاشتن دو کاپیتان تیم ملی به حدی بود که به گفتگوی شبانه رادیو ایران با وحید هاشمیان نیز رسید و حتی در لحظاتی عصبانیت چهره آرام نیمکت تیم ملی را هم به همراه داشت.

مجری برنامه در اواسط مصاحبه درخصوص عدم دعوت از شجاعی و دژاگه از هاشمیان پرسید و این سوال را با اشاره به نبود بازی های ملی تشریح کرد که دستیار اسکوچیچ در ابتدا گفت: «ما بازی تداکارتی نداریم، چون اصلا فیفادی وجود ندارد. ما تا مارچ (فروردین) فیفادی نداریم و برای هیچ کشوری امکان بازی نیست.»

او سپس در توضیحی تفصیلی به ماجرای عدم دعوت از شجاعی و دژاگه پرداخت و اظهار داشت: «تیم ملی هر کشوری مدام تغییر و هر دو سال، سه سال پوست اندازی می‌کند و بازیکنان جوان و جویای نام می‌آیند جای پیشکسوتان را می‌گیرند. مثلا شاید در باشگاه بازیکنان مصدوم شوند اما پس از آن مربی به او میدان دهد اما چون در تیم ملی، بازیکنان آماده باید به میدان بروند، به نظر من و شناختی که از آقای اسکوچیچ دارم، ایشان سن و سال برایش مهم است و می‌خواهد خون جدیدی به تیم ملی اضافه شود.»

این اظهار نظر از سوی هاشمیان، پایان کار شجاعی و دژاگه در تیم ملی را قوت بخشید اما هاشمیان در ادامه نکته دیگری را هم گفت: «اما سن و سال تنها ملاک دعوت نیست، ما بازیکنان با سن و سال بالا هم داریم که خوب بازی می‌کنند، بازیکنان جوان هم همینطور. به همین خاطر در دور اول و دوم آقای اسکوچیچ چندین سری بازیکن را دعوت کرد تا یک شناخت کلی برای بازی های پیش رو داشته باشد. تا سه ماه آینده لیگ در جریان است و بازی ها رصد می‌شود و امکان دارد این لیست تغییر کند.»

سپس مجری که روی این دو نام تاکید داشت، دوباره پرسید که بنابراین احتمال دعوت از آن ها وجود دارد؟ این بار هاشمیان کمی خشمگین شد و گفت: «نمی‌دانم چرا روی این دو بازیکن (شجاعی و دژاگه) تاکید دارید.» مجری گفت چون آن ها سردسته تیم ملی هستند و اگر قرار است دیگر بازی نکنند، باید یک بازی ملی برایشان تدارک دیده شود. به نظر می‌رسد این بار او به مقصود نظر کادرفنی تیم ملی نزدیک تر شده بود و مهاجم سابق تیم ملی نیز با رفع مسئولیت نسبت به کادرفنی، گفت که «بازی خداحافظی در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال است.»

وحید هاشمیان همچنین توضیح داد: «شما پیشنهادتان را درباره بازی خداحافظی به فدراسیون بدهید، چون من مربی تیم ملی هستیم. ما چون بازی خودمان یادم می‌آید، هیچ وقت بازی خداحافظی نداشتیم. آیا برای علی دایی، خداداد عزیزی و... برگزار شد؟ بهتر است شما به مسئولان بگویید، نمی‌توانید که همه سوالات را از یک نفر بپرسید. من برای بازی خداحافظی تصمیم گیرنده نیستم، من کمک مربی تیم ملی هستم و طبیعتا هر بازیکنی که برای تیم ملی بازی کرده باید از او تقدیر شود و با خاطره خوب برود. بعد هم فوتبال ایران باید از بازیکنانی که برایش زحمت کشیده اند، استفاده کند.»

مسعود شجاعی که از سال 2004 به تیم ملی دعوت شده، در جام جهانی 2006، 2014 و 2018 حضور داشت و اگر ایران به جام جهانی آفریقای جنوبی راه پیدا می‌کرد، می‌توانست خود را صاحب یک رکورد ویژه در بین بازیکنان آسیایی کند. شجاعی در این مدت 86 بازی ملی انجام داده و یکی از شاخص ترین بازیکنان ایران در دوره کارلوس کی‌روش نیز بود و سرمربی تیم ملی اعتقاد ویژه ای به این بازیکن داشت.

اشکان دژاگه اما با داستان متفاوتی سر از تیم ملی درآورد. هافبک تنومند تیم ولفسبورگ پس از رد درخواست افشین قطبی در سال 2011، پیشنهاد کارلوس کی‌روش را پذیرفت و در همان بازی نخست ملی، دو گل وارد دروازه قطر کرد اما حالا پس از دو حضور در جام ملت ها و دو تجربه جام جهانی، به نظر می‌رسد به پایان کارش در تیم ملی رسیده؛ هرچند که با پیراهن تراکتور شایستگی فوق العاده ای را از خود نشان داده است.

برچسب‌ها: شجاعی دژاگه هاشمیان تیم ملی اسکوچیچ

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

0 0

127 اطلاعیه1399/09/17

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi